Noticias

Fallece el general ferrolano José Gabeiras, militar constitucionalista con un reconocido papel en la defensa de la democracia durante el 23-F

Con motivo del 20 aniversario del intento golpista, el general Gabeiras relató como su intervención contribuyó a evitar la sublevación de todo el Ejército contra el Rey y la Constitución.

NoticiaEl general José Gabeiras Montero, natural de Ferrol donde nació en 1916, falleció en Madrid el 2 de enero de 2005 a los 88 años de edad. El general Gabeiras es reconocido por su intervención en defensa de la democracia y la Constitución durante el golpe de Estado del 23-F cuando desde su puesto de jefe del Estado Mayor del Ejército evitó una sublevación de la totalidad del Ejército que no respaldó la intentona de los generales Armada y Miláns.
En el año 1981 Gabeiras utilizó su puesto de mando para controlar al Ejército y ofrecer su apoyo al Rey y al proceso democrático que se intentaba implantar y consolidar en España desde la muerte de Franco en 1975. Gabeiras, que fue amigo personal del teniente general Gutiérrez Mellado, ayudó a abortar el intento de golpe de espado al mantenerse en comunicación permanente con el Rey y con las capitanías generales para lograr que la sublevación de Valencia no se extendiera y que otras unidades militares no apoyaran a los efectivos desplegados por Tejero y Miláns.
Diplomado de Estado Mayor y de los Estados Mayores Conjuntos, el general Gabeiras sucedió al teniente general Gutiérrez mellado al mando del Regimiento de Artillería número 13 en Getafe. Fue ascendido a general de Brigada en 1973 y de División en 1976. Hasta su nombramiento como jefe de Estado Mayor en 1979 (y hasta 1982), Gabeiras desempeñó el cargo de secretario general para Asuntos Políticos de Defensa. El general Gabeiras descansa en la localidad coruñesa de Ares desde el 3 de enero de 2005.

R., 2005-01-03

Actualidad

Foto del resto de noticias (alume-app.jpg) A loita contra os incendios forestais suma un novo aliado tecnolóxico ao servizo de toda a sociedade. A aplicación móbil ALume, deseñada para facilitar que calquera persoa poida dar a alarma sobre un foco de lume de forma inmediata e precisa, xa se atopa plenamente operativa e dispoñible para a súa descarga de balde nas plataformas Android e iOS. O obxectivo principal desta ferramenta é potenciar a detección temperá dos incendios forestais. Nunha emerxencia no monte, os primeiros minutos son decisivos para evitar que un foco inicial se converta nun gran incendio; por iso, ALume nace para acurtar os tempos de aviso e facilitar ao servizo de extinción datos exactos antes de despregar os medios sobre o terreo. Cabe sinalar que a aplicación leva xa 7.000 descargas e 200 notificacións que axudaron ao operativo.
Foto de la tercera plana (titiribeira-2026.jpg) Un dos grandes atractivos desta undécima edición será a estrea de dez novos espectáculos, todos eles impulsados por compañías galegas, un dato que evidencia o dinamismo creativo do sector dos monicreques na Comunidade. A programación abrirase coa nova versión de A festa dos títeres, presentada por Viravolta, Vai de Roda e Títeres Alakrán, para continuar coa estrea de Treco-lerias, de Trécola Producións, e A rosa de papel, adaptación ao teatro de monicreques do texto de Valle-Inclán realizada por Alakrán.

Notas

'Dálle á lingua' é un proxecto de divulgación lingüística da USC que se desenvolverá en colaboración con bares de diversas localidades galegas. O seu obxectivo é 'poñer a lingüística sobre a mesa', literalmente, a través de pousavasos de dobre cara que ofrecerán información para desmontar mitos sobre diversos temas relacionados coa lingua e a lingüística. A iniciativa que agora bota a andar busca locais interesados en participar. Ademais, os establecementos inscritos participarán nunha competición, denominada Liga Mente e Palabra.
A Universidade da Coruña desenvolverá durante os próximos tres anos o proxecto 'INTERLYNX: Estudo paleomolecular da interacción interespecífica de poboacións de lince antigo na conca do Mediterráneo occidental', unha investigación financiada pola Axencia Estatal de Investigación (AIE) dentro da convocatoria de Proxectos de Xeración de Coñecemento 2025.
PUBLICIDAD
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
HOMENAXES EGERIA
PUBLICACIONES