El presidente del Parlamento gallego, José María García Leira, subrayó la intensa actividad de esta institución durante el año 2004, que consideró muy fecundo, en el que se aprobaron 18
leyes. En lo que va de legislatura el número total asciende a 36. En la presentación de la memoria de actividades de la Cámara autonómica en el segundo período de sesiones, Leira explicó que de las 18 normas aprobadas, nueve lo fueron en este último tramo del año.
Añadió que, además, siete proyectos de ley y dos proposiciones de ley se encuentran en trámite de ponencia y comisión, tras pasar el trámite de totalidad y toma en consideración, respectivamente. García Leira también se refirió a las numerosas comparecencias del Gobierno en Pleno, con dos o tres en todas las sesiones, una circunstancia que recordó que se repite a lo largo de la presente legislatura. El máximo responsable de la Cámara recordó igualmente que el presidente de la Xunta, Manuel Fraga, respondió una vez al mes a las
preguntas formuladas por los grupos parlamentarios y las iniciativas de control con 30 interpelaciones que después dieron lugar a 26 mociones. Por todo ello, José María García Leira calificó este período de sesiones que se cierra como muy fecundo, tanto en el aspecto
legislativo, como de impulso y control del Gobierno.
A loita contra os incendios forestais suma un novo aliado tecnolóxico ao servizo de toda a sociedade. A aplicación móbil ALume, deseñada para facilitar que calquera persoa poida dar a alarma sobre un foco de lume de forma inmediata e precisa, xa se atopa plenamente operativa e dispoñible para a súa descarga de balde nas plataformas Android e iOS. O obxectivo principal desta ferramenta é potenciar a detección temperá dos incendios forestais. Nunha emerxencia no monte, os primeiros minutos son decisivos para evitar que un foco inicial se converta nun gran incendio; por iso, ALume nace para acurtar os tempos de aviso e facilitar ao servizo de extinción datos exactos antes de despregar os medios sobre o terreo. Cabe sinalar que a aplicación leva xa 7.000 descargas e 200 notificacións que axudaron ao operativo.
Un dos grandes atractivos desta undécima edición será a estrea de dez novos espectáculos, todos eles impulsados por compañías galegas, un dato que evidencia o dinamismo creativo do sector dos monicreques na Comunidade. A programación abrirase coa nova versión de A festa dos títeres, presentada por Viravolta, Vai de Roda e Títeres Alakrán, para continuar coa estrea de Treco-lerias, de Trécola Producións, e A rosa de papel, adaptación ao teatro de monicreques do texto de Valle-Inclán realizada por Alakrán.