La economía gallega afronta la salida de la crisis con incertidumbres sobre la rapidez y la solidez con que se producirá
El tercer informe sobre la coyuntura económica de Galicia presentado por el Foro Económico de Galicia refleja que la economía gallega comenzó a salir de su segunda recesión durante el pasado año 2013, pero existen "incertidumbres" sobre la rapidez y la solidez de la misma. El informe también refleja que la desigualdad se mantiene estable desde 2007.

El documento, que coordina el economista y expresidente de la Xunta Fernando González Laxe con la participación de José Francisco Armesto Pina, Patricio Sánchez Fernández y Santiago Lago Peñas, ha sido presentado en Santiago. En él, los autores analizan, además de la evolución de las grandes cifras de la economía de la comunidad, las expectativas de empleo, que ven "menos pesimistas" al ralentizarse la caída en términos de población ocupada (EPA) y de puestos de trabajo totales y equivalentes a tiempo completo.
En cuanto a las incertidumbres, el texto explica que están "motivadas por los recientes datos del entorno europeo y por la menor intensidad con la que se está produciendo en Galicia a la salida con respecto al resto del Estado". Respecto al desempleo, precisa que es necesario tener en cuenta dos aspectos "significativos", el primero, que la evolución de la tasa, pese a ser inferior a la del conjunto del estado, refleja que es "la más elevada de las comunidades autónomas del norte peninsular"; y el segundo, acerca del paro de larga duración, por el nuevo crecimiento experimentado en el segundo trimestre de este año.
Tras analizar también el mercado de la vivienda -con "fuertes caídas de su valor añadido bruto y empleo"-, el informe disecciona la situación de pobreza y desigualdad. "Los efectos de la crisis sobre la desigualdad y pobreza en Galicia muestran resultados dispares. Por una parte, la desigualdad se mantuvo relativamente estable desde el año 2007 y con una evolución ligeramente inferior a la de nuestro entorno. Por el contrario, se asistió en este periodo a una clara y preocupante tendencia creciente de la población en riesgo de pobreza", advierten los autores.
R., 2014-10-02
Actualidad

O 112 Galicia rexistra os seus picos de emerxencia durante as tardes e noites de verán. Os meses estivais traen consigo un cambio nos hábitos da poboación galega: días máis longos, noites máis activas e un aumento significativo das incidencias xestionadas polo 112. Segundo os datos, as franxas horarias con maior demanda son as 15:00 e as 20:00 horas, coincidindo cun estilo de vida máis intenso e prolongado durante o verán. En 2023, o servizo rexistrou medias de 1.300 intervencións entre as 15:00 e as 16:00 horas, e case 1.500 (1.484) entre as 19:00 e as 20:00 horas durante xuño, xullo e agosto. Aínda que en 2024 houbo un descenso global de incidencias (233.289 anuais), estas franxas mantiveron cifras elevadas: máis de 1.000 chamadas á tarde e 1.200 á noite no mesmo período.

O Goberno galego incrementará o orzamento destinado á formación do persoal dos servizos de prevención de incendios forestais ata os 1,8 millóns de euros no bienio 2025-2026, o que supón un 19% máis que no período anterior. Esta medida enmárcase no Plan de Prevención e Defensa contra os Incendios Forestais de Galicia (Pladiga), cuxo obxectivo é minimizar o impacto ecolóxico, económico e social dos lumes, optimizando os recursos dispoñibles. O compromiso formativo da Consellería do Medio Rural xa se reflectiu en 2024, cando se impartiron 473 cursos con 11.447 participantes e máis de 108.000 horas de adestramento.
Notas
A revista científica Nature publica un achado fundamental para comprender a prevalencia da materia sobre a antimateria que existe desde as orixes do universo. O artigo, asinado polo equipo do experimento LHCb do CERN no que participa o Instituto Galego de Física de Altas Enerxías (USC), abre unha nova vía na procura de física máis alá do Modelo Estándar, a construción máis completa que a ciencia conseguiu ofrecer ata agora para explicar o universo.
Aínda que o descubrimento remóntase ao ano 2021, non foi ata onte cando a revista Archaeological and Anthropological Sciences publicaba o achado realizado por integrantes do Grupo de Estudos de Arqueoloxía, Antigüidade e Territorio da UVigo, que hai anos traballan no xacemento ourensán de Arema, na parroquia ourensá de Santa Mariña de Augas Santas (Allariz), do primeiro trilobite confirmado da época romana.