Se crea el Instituto Gallego de Segudiad Laboral (Ingasel) con el objetivo de reducir los accidentes en el trabajo
Este nuevo órgano depende de la Consellería de Asuntos Sociais de la Xunta.
El Diario Oficial de Galicia publica el decreto por el que se crea el Instituto Gallego de Seguridad y Salud Laboral (Ingasel), que prestará apoyo y promoverá políticas tendentes a reducir la siniestralidad en el trabajo, al tiempo que canalizará la participación de los diferentes agentes implicados en este problema.
El Ingasel, que tendrá su sede en Compostela, se centrará en las actividades de prevención de las pymes ante el peso de este tipo de empresas en la sociedad gallega. Para ello, desarrollará acciones de promoción de la prevención, seguimiento de los planes preventivos y control del cumplimiento de las normas vigentes.
Además, llevará a cabo labores de investigación, para lo que desarrollará un sistema de análisis de las condiciones de seguridad y salud laboral en Galicia que permita conocer la situación de forma actualizada y prever tendencias.
Asimismo, promocionará la prevención de riesgos laborales con campañas de sensibilización, intercambio de información, formación y promoción. De igual forma, ofrecerá apoyo técnico a la Administración y los agentes relacionados con la cuestión.
El Ingasel contará con órganos de representación y de dirección que corresponden a la Administración, aunque también se creará un órgano de participación y asesoramiento, donde habrá una comisión consultiva en la que participan de forma paritaria la Administración y los agentes sociales.
Esta comisión tendrá la función principal de elaborar planes y programas de seguridad y salud laboral, así como de hacer un seguimiento de las actuaciones que se deriven de estos programas y de emitir un dictamen del plan anual del Ingasel, que luego será aprobado por el Consello Galego de Seguridad y Saúde Laboral.
En el decreto publicado se regula además que este consello sea el máximo órgano asesor de la Administración autonómica en la formulación de este tipo de políticas.
R., 2004-08-13
Actualidad

O ciclo de concertos Orballo Cultural vén de presentar a súa edición 2025, que se celebrará entre os meses de maio a setembro. Este ciclo propón levar ata distintas localidades da xeografía galega, concretamente aos concellos de Estrada, Tomiño, O Porriño, Ribadavia, Muxía, Noia, Ferrol e Sanxenxo, a artistas da escena musical galega. Entre os nomes xa confirmados están Xabier Díaz & Adufeiras de Salitre, Su Garrido Pombo, Herdeiros da Crus ou The Limboos. O ciclo Orballo Cultural busca unir a variada oferta musical de Galicia co patrimonio cultural e natural de distintas localidades, de tal modo que se pon en valor a rica variedade de opcións turísticas da comunidade. Ademais, integra a gastronomía e a artesanía como valores engadidos, nunha proposta que quere apostar pola sostibilidade e a igualdade.

A exposición afonda na realidade das cantareiras dende o século XVIII ata os nosos días. Daquelas, as mulleres das aldeas tocaban por pura necesidade, xa que non había outra maneira de escoitar música ca creándoa. Frei Rosendo Salvado e Rosalía de Castro xa se interesaron no seu tempo polas cantigas populares galegas considerándoas 'pura poesía, sen artificio' a pesar de estar nunha lingua diferente da oficial e proviren de mulleres labregas, de clase baixa. Rosalía foi, de feito, quen máis se identificou con esa literatura, empatizando co sentimento do pobo e levándoo ás altas esferas da época. A mostra tamén recolle, a través de varios documentos, o interese de persoas estranxeiras como Dorothé Schubarth, Alan Lomax ou Gustav Henningsen pola nosa tradición.
Notas
A Universidade de Vigo participará en cinco novos proxectos para desenvolver tecnoloxías innovadoras no ámbito aeroespacial e farao da man de empresas de relevancia internacional que lle achegarán á institución preto de 1,5 millóns de euros. Estas novas iniciativas desenvolveranse no marco do Programa Tecnolóxico Espacial (PTE), promovido polo Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades a través do Centro para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación (CDTI).
AWKE naceu co obxectivo de contribuír á mellora das competencias básicas, especialmente a competencia en comunicación lingüística, plurilingüe e intercultural. Apoia plans de transformación dixital en educación primaria e secundaria; isto inclúe o desenvolvemento da pedagoxía dixital e a experiencia no uso de ferramentas dixitais para os docentes, incluídas tecnoloxías accesibles e de apoio, e a creación e o uso innovador de contidos educativos dixitais.