La empresa gallega Rocas, Arcillas y Minerales, S.A. (Ramsa) está desarrollando en la actualidad una novedosa técnica para lograr una óptima recuperación medioambiental de los frentes de sus explotaciones de cuarzo.
Según la Consellería de Industria, el proyecto será puesto en marcha inicialmente en la mina de Serrabal, en las localidades coruñesas de Boqueixón y Vedra, y, una vez terminada la investigación, podrá ser aplicada en canteras de áridos y rocas industriales de toda Galicia.
Esta iniciativa, que recibirá una ayuda del Plan Galego de Investigación, Desenvolvemento e Innovación Tecnolóxica, se basa en la implantación de microalgas, líquenes y cianobacterias en las superficies a recuperar para reducir al mínimo el impacto paisajístico resultante de la extracción del mineral.
Con esta investigación, la empresa Ramsa pretende desarrollar métodos innovadores que le permitan optimizar la revegetación así como una mejor y más económica recuperación de los terrenos alterados por la extracción de los materiales, una obligación que fija la legislación española para las empresas mineras.
El director general de Ramsa, Roberto Almuiña Díaz, indica que el proyecto se encuentra en una fase de laboratorio avanzada, gracias a la colaboración de otras empresas gallegas como Cuarzos Industriales S.A y Calfensas y del Departamento de Edafología de la Universidad de Santiago de Compostela (USC).
Galicia vén de pechar o mes de xullo máis cálido desde 1961, ano a partir do que se dispón na Comunidade de rexistros climatolóxicos. Esta é a principal conclusión do informe mensual elaborado por MeteoGalicia e que presentou esta mañá en Santiago a directora xeral de Enerxías Renovables e Cambio Climático, Paula Uría. Tal e como explicou, o valor medio da temperatura máxima se situou en 29 graos, cunha anomalía positiva de 3,5 graos en comparación cos rexistros das estacións meteorolóxicas máis representativas da Comunidade. Ademais, no caso da temperatura media o dato situouse en 22,5 graos, 2,8 graos por riba do valor normal climatolóxico para este mes.
O Diario Oficial de Galicia publicou a orde pola que se actualiza a relación de deportistas de alto nivel, alto rendemento, rendemento deportivo de base e vitalicias, así como persoas adestradoras ou técnicas, xuízas e árbitras recoñecidas de alto nivel. Esta actualización súmase ás realizadas en xuño e establece un novo récord de persoas recoñecidas, que ascenden a 1.941, das que 835 son mulleres (43%) e 1.106 homes (57%). Arredor do 76 % das persoas -1.466- son deportistas galegos de alto nivel (623 mulleres e 843 homes). Ademais, figuran 201 deportistas de alto rendemento (101 mulleres e 100 homes), 183 deportistas de rendemento deportivo de base (86 mulleres e 97 homes), 47 persoas técnicas de alto nivel (catro mulleres e 43 homes), 29 persoas árbitras e xuízas (16 mulleres e 13 homes) e 15 deportistas galegos de alto nivel vitalicios.