La empresa ourensana Plusmátic presenta su sistema 3GSentinel, que permite controlar en tiempo real cámaras fotográficas y de vídeo a través del teléfono móvil y que supone una
novedad entre las tecnologías actuales de vigilancia.
El ingenio fue mostrado en el Parque Tecnológico de Galicia y puede aplicarse tanto a la vigilancia remota de niños, enfermos y ancianos, como al control de grandes áreas, establecimientos comerciales y maquinaria.
El sistema permite visionar imágenes en tiempo real, hacer grabaciones, acercarlas, alejarlas e incluso, es posible utilizarlo para dar órdenes, como que se accione una alarma, se abran o cierren puertas o se regulen los niveles de temperatura.
La versión doméstica del 3GSentinel se compone de un kit que cuesta unos 350 euros y que, una vez instalado, supone 0,1 euros por imagen descargada y 1,50 euros por vídeo.
Además, incluye un sistema que permite realizar grabaciones continuas, previa determinación de fecha y hora; grabación por movimiento, de forma que se acciona al detectar movimientos en el campo visual; y grabación con aviso, similar al anterior, pero que
envía un aviso sonoro o luminoso al usuario.
O programa Radio na Biblio, que vai polo noveno ano en funcionamento, chega este curso a 245 centros de ensino que contan cun laboratorio de radio no que traballan as competencias vencelladas á alfabetización mediática, lingüísticas ou de expresión escrita e oral, entre outros. Con nove cursos en marcha, trátase dun programa consolidado que aproveita a posta en marcha dunha emisora de radio na biblioteca para traballar habilidades e destrezas e que permite o tratamento de contidos curriculares mediante metodoloxías activas e innovadoras que facilitan a aprendizaxe. Ademais, as actuais tecnoloxías da información e da comunicación facilitan o uso da radio como ferramenta pedagóxica de gran alcance para a difusión dos proxectos e iniciativas do centro educativo.
Tivo lugar a na cerimonia de entrega dos XVIII Premios Nacionais de Artesanía 2025, na que resultaron premiadas dúas candidaturas galegas. O artesán Aitor Martínez López de Arbina (Tomiño), especializado en tornería de madeira, resultou gañador na categoría Produto e a Fundación Artesanía de Galicia obtivo o recoñecemento na categoría Promociona para Entidades Públicas polo seu proxecto 'Artesanía no Prato'.