La Feira Franca de Pontevedra potencia el contenido histórico de esta celebración que alcanza su quinta edición con una temática centrada en la revuelta de los Irmandiños y se amplía el espacio dedicado a la fiesta estudiándose la utilización de la Alameda como lugar
para la organización de comidas.
La representación escénica en la plaza de la Verdura, con un montaje interpretado por el taller de teatro de la parroquia de San Andrés de Xeve sirvió de presentación oficial de la Feira Franca, que se celebrará los días 3 y 4 de septiembre.
La organización de cursos de patronaje, cocina o decoración de época, junto con las obras teatrales de contenidos histórico antes y durante la fiesta servirán para que la ciudad se envuelva del ambiente de pre-Feira Franca.
El motivo de animar a la ciudadanía a esmerarse en la decoración de las calles es procurar que no se pierda el sentido propio de la feria como fiesta histórica. Se valora la incorporación de numerosos
colectivos al Consejo de la Feira Franca, del que depende la organización de esta iniciativa, y se van a potenciar las actividades organizadas por estos colectivos sociales, como la demostración de oficios tradicionales en las plazas de la ciudad o los espectáculos de calle, de los que puso como ejemplo el desfile del transporte del vino por la antigua Puerta de Castilla, previsto para el 4 de septiembre.
A Filmoteca de Galicia pon o foco da súa carteleira para novembro na estrea do ciclo dedicado ao guionista Rafael Azcona no centenario do seu nacemento, unha escolma do cinema do xaponés Keisuke Kinoshita e a visita de James Benning para presentar as súas dúas últimas películas. Coa proxección de El pisito, de Marco Ferreri, comeza esta mesma tarde a Consellería de Cultura, Lingua e Xuventude a conmemoración do centenario de Rafael Azcona, que ata o mes de xaneiro ofrecerá unha escolma representativa da súa dilatada carreira xunto a grandes directores do cinema español. Este mes poderá verse El jardín de las delicias, de Carlos Saura; El anacoreta, de Juan Estelrich, e El año de las luces, de Trueba.
O avance do último informe climatolóxico elaborado por MeteoGalicia indica que a Comunidade rexistrou un mes de outubro cálido e moi seco. Foi un período anómalo, xa que as altas presións foron moito máis frecuentes do que cabería agardar nesta época. De feito, só chegaron tres frontes desde o Atlántico que, ademais, tiveron pouca actividade. Neste contexto, as temperaturas estiveron por riba dos valores climatolóxicos e as precipitacións acumuladas foron moi inferiores ao que cabería agardar. Máis polo miúdo, a media das temperaturas foi superior ao habitual neste mes, sobre todo no caso das máximas, debido ao predominio de situacións anticiclónicas que achegaban aire cálido desde o sur.