Los responsables del Ayuntamiento de Poio (Pontevedar) confían en comenzar el próximo año la construcción de un museo dedicado a la figura del descubridor de América, Cristóbal Colón, de quien dicen era natural del lugar de Portosanto.
Según el organismo municipal, existen antecedentes históricos suficientes para esta iniciativa, y se prevé que
este proyecto, presupuestado en 400.000 euros, obtenga financiación del programa europeo Proder.
Apelando a los estudios que se comenzaron a realizar en torno al año 1800, el ayuntamiento estima la necesidad de valorizar ese recurso y darle sentido museístico al origen gallego y poiense de Colón., al tiempo que se recuerdan los fuertes vínculos que
unen al municipio de Poio con el continente americano, como la emigración.
El proyecto para el Museo sobre el origen gallego de Cristobal Colón, encargado al arquitecto Enrique Barreiro, inició ya su fase de tramitación. Los planes de construcción del museo -una nueva edificación a base de cristal y acero- se complementan con la urbanización de una plaza que hace de antesala del mismo. También está prevista la instalación de una pantalla de madera y metal a modo de medianera para tapar una fachada cercana, el ajardinamiento de la zona y la rehabilitación de dos viviendas antiguas de 50 y 30 metros cuadrados, en la primera de las cuales se supone que vivieron los progenitores de Cristóbal Colón.
A Filmoteca de Galicia pon o foco da súa carteleira para novembro na estrea do ciclo dedicado ao guionista Rafael Azcona no centenario do seu nacemento, unha escolma do cinema do xaponés Keisuke Kinoshita e a visita de James Benning para presentar as súas dúas últimas películas. Coa proxección de El pisito, de Marco Ferreri, comeza esta mesma tarde a Consellería de Cultura, Lingua e Xuventude a conmemoración do centenario de Rafael Azcona, que ata o mes de xaneiro ofrecerá unha escolma representativa da súa dilatada carreira xunto a grandes directores do cinema español. Este mes poderá verse El jardín de las delicias, de Carlos Saura; El anacoreta, de Juan Estelrich, e El año de las luces, de Trueba.
O avance do último informe climatolóxico elaborado por MeteoGalicia indica que a Comunidade rexistrou un mes de outubro cálido e moi seco. Foi un período anómalo, xa que as altas presións foron moito máis frecuentes do que cabería agardar nesta época. De feito, só chegaron tres frontes desde o Atlántico que, ademais, tiveron pouca actividade. Neste contexto, as temperaturas estiveron por riba dos valores climatolóxicos e as precipitacións acumuladas foron moi inferiores ao que cabería agardar. Máis polo miúdo, a media das temperaturas foi superior ao habitual neste mes, sobre todo no caso das máximas, debido ao predominio de situacións anticiclónicas que achegaban aire cálido desde o sur.