Pentared estudia la instalación en Vigo de una red de comunicación wifi para la conexión sin cables a Internet
El proyecto Vigowifi.net está apoyado por la Consellería de Innovación y el grupo de investigación TF-1 de la Universidad de Vigo.
La empresa viguesa Pentared trabaja en el perfeccionamiento y en la instalación de una red de comunicación wifi en la ciudad olívica, que permitirá la conexión a Internet sin cables. El proyecto Vigowifi.net cuenta con el apoyo de la Consellería de Innovación, Industria e Comercio y la colaboración del grupo de investigación TF-1 de la Universidad de Vigo.
Pentared, dedicada a la informatización integral de empresas, investiga la conexión remota sin cables en el área urbana de Vigo, contando en la actualidad con un primer nodo operativo en la zona de influencia del Meixoeiro. Además, la firma trabaja en la perfección de este sistema comunicativo para solucionar los problemas habituales de estas redes como interferencias y la seguridad de información.
La conexión a través de tecnología wifi consiste en una comunicación entre dos zonas de servidores mediante una solución 'wireless' de manera que cada usuario pueda acceder a los servicios de la Intranet o de Internet sin necesidad de cables. Para ello se emplea una tecnología similar a la de la telefonía móvil,
estableciéndose a partir de señales que se retransmiten entre distintas antenas, aunque más pequeñas que la empleada para los móviles.
Así, Vigowifi.net representa una plataforma abierta de colaboración entre los agentes del Sistema Ciencia/Tecnología/Empresa; como centros de investigación, centros tecnológicos, empresas, asociaciones de empresas y organismos de interface; con el objetivo principal de impulsar el desarrollo económico y social de Vigo con la creación de una red wifi ESS en la ciudad y su área de influencia.
En la primera fase se prevé hacer un barrido de la ciudad y realizar una línea de conexión desde el Meixoeiro hasta Zona Franca, para extenderse después por los márgenes de la ría hasta cubrirlos.
R., 2004-03-16
Actualidad

O 112 Galicia rexistra os seus picos de emerxencia durante as tardes e noites de verán. Os meses estivais traen consigo un cambio nos hábitos da poboación galega: días máis longos, noites máis activas e un aumento significativo das incidencias xestionadas polo 112. Segundo os datos, as franxas horarias con maior demanda son as 15:00 e as 20:00 horas, coincidindo cun estilo de vida máis intenso e prolongado durante o verán. En 2023, o servizo rexistrou medias de 1.300 intervencións entre as 15:00 e as 16:00 horas, e case 1.500 (1.484) entre as 19:00 e as 20:00 horas durante xuño, xullo e agosto. Aínda que en 2024 houbo un descenso global de incidencias (233.289 anuais), estas franxas mantiveron cifras elevadas: máis de 1.000 chamadas á tarde e 1.200 á noite no mesmo período.

O Goberno galego incrementará o orzamento destinado á formación do persoal dos servizos de prevención de incendios forestais ata os 1,8 millóns de euros no bienio 2025-2026, o que supón un 19% máis que no período anterior. Esta medida enmárcase no Plan de Prevención e Defensa contra os Incendios Forestais de Galicia (Pladiga), cuxo obxectivo é minimizar o impacto ecolóxico, económico e social dos lumes, optimizando os recursos dispoñibles. O compromiso formativo da Consellería do Medio Rural xa se reflectiu en 2024, cando se impartiron 473 cursos con 11.447 participantes e máis de 108.000 horas de adestramento.
Notas
A revista científica Nature publica un achado fundamental para comprender a prevalencia da materia sobre a antimateria que existe desde as orixes do universo. O artigo, asinado polo equipo do experimento LHCb do CERN no que participa o Instituto Galego de Física de Altas Enerxías (USC), abre unha nova vía na procura de física máis alá do Modelo Estándar, a construción máis completa que a ciencia conseguiu ofrecer ata agora para explicar o universo.
Aínda que o descubrimento remóntase ao ano 2021, non foi ata onte cando a revista Archaeological and Anthropological Sciences publicaba o achado realizado por integrantes do Grupo de Estudos de Arqueoloxía, Antigüidade e Territorio da UVigo, que hai anos traballan no xacemento ourensán de Arema, na parroquia ourensá de Santa Mariña de Augas Santas (Allariz), do primeiro trilobite confirmado da época romana.