Desde la implantación de los juicios rápidos el pasado 28 de abril se resolvieron en Galicia casi dos mil causas penales pendientes. Concretamente, y según las cifras facilitadas desde la Consellería de Xustiza e Interior, se resolvieron 1.938 causas a través del nuevo procedimiento judicial.
La Ley de Enjuiciamiento Criminal -en la que se contempla la celebración de los juicios rápidos- ha permitido afrontar en ocho días la vista de delitos que por los procedimientos anteriores tardarían años en juzgarse.
Por provincias, A Coruña es la que ha acogido mayor número de juicios rápidos con 904 casos resueltos, seguida de Pontevedra con 653 casos, Lugo con 235 y Ourense donde se juzgaron 146 causas.
Para la implantación del nuevo procedimiento judicial para causas penales la Xunta ha invertido 1.400.000 euros con el fin de financiar el coste de los participantes en el servicio de guardia, la dotación de asistencia pericial, la transformación de sistemas analógicos de grabación de los juzgados en digitales, la implantación de un servicio de videoconferencia y cursos de formación específica para funcionarios.
O programa Radio na Biblio, que vai polo noveno ano en funcionamento, chega este curso a 245 centros de ensino que contan cun laboratorio de radio no que traballan as competencias vencelladas á alfabetización mediática, lingüísticas ou de expresión escrita e oral, entre outros. Con nove cursos en marcha, trátase dun programa consolidado que aproveita a posta en marcha dunha emisora de radio na biblioteca para traballar habilidades e destrezas e que permite o tratamento de contidos curriculares mediante metodoloxías activas e innovadoras que facilitan a aprendizaxe. Ademais, as actuais tecnoloxías da información e da comunicación facilitan o uso da radio como ferramenta pedagóxica de gran alcance para a difusión dos proxectos e iniciativas do centro educativo.
Tivo lugar a na cerimonia de entrega dos XVIII Premios Nacionais de Artesanía 2025, na que resultaron premiadas dúas candidaturas galegas. O artesán Aitor Martínez López de Arbina (Tomiño), especializado en tornería de madeira, resultou gañador na categoría Produto e a Fundación Artesanía de Galicia obtivo o recoñecemento na categoría Promociona para Entidades Públicas polo seu proxecto 'Artesanía no Prato'.