Las universidades gallegas caminan hacia la convergencia con el Espacio Europeo de Educación Superior
La Consellería de Educación e Ordenación Universitaria y la Axencia para a Calidade do Sistema Universitario de Galicia colaboran con el objetivo de alcanzar la armonización entre las universidades de Galicia y las del resto de Europa.
Establecer un plan de trabajo que contempla la creación de un grupo de coordinación integrado por los vicerrectores de las universidades gallegas encargados de la elaboración y supervisión de los distintos planes de estudio, junto con expertos en temas de acreditación y sobre el Espacio Europeo de Educación Superior, es una de las primeras medidas a abordar en el camino hacia la convergencia de los sistemas universitarios español y europeo.
De los estudios que se efectúen deberán conocerse la oferta y demanda de las titulaciones de las tres universidades de Galicia (Santiago de Compostela, A Coruña y Vigo), que se relacionarán con las impartidas en el resto de España y Europa, al mismo tiempo que se analizan la disparidad de contenidos que puedan existir en los actuales planes de estudio para llegar a diseñar unos contenidos mínimos que faciliten la armonización de los estudios impartidos en las distintas universidades.
El pulso a la situación actual de las universidades gallegas lo tomará la Axencia para a Calidade que, en colaboración con la Consellería de Educación e Ordenación Universitaria -que financia con 147.248 euros este trabajo-, dirigirá un proceso serio y riguroso para situar al sistema universitario gallego en un nivel de calidad que permita situar a Galicia en los primeros puestos del ránking europeo e internacional.
El Espacio Europeo de Educación Superior surge con la Declaración de La Sorbona de 1998 que marca el punto de arranque de posteriores reuniones institucionales entre los estados de la UE para perfilar los objetivos que se deben perseguir en el ámbito universitario, y que implican cambios sustanciales en este nivel de enseñanza que se deben incorporar antes de 2010 en que se presume consolidada la homogeneidad de los estudiios universatarios europeos con la convergencia de los planes de estudio que permitirán la homologación plena de las distintas titulaciones en el ámbito de la Unión Europea con la consiguiente movilidad geográfica de los profesionales.
R., 2003-10-20
Actualidad

A Xunta de Galicia completou esta semana os trámites para a autorización dos nove proxectos de repotenciación voluntaria de parques eólicos recibidas entre finais de 2023 e comezos de 2024 e que permitirán suprimir 286 aeroxeradores do territorio galego así como, coa mesma potencia, incrementar un 35 % a produción de enerxía renovable. Trátase dun procedemento que destacou pola súa axilidade pois os prazos de autorización administrativa acurtáronse considerablemente, completándose en menos dun ano desde a recepción do proxecto definitivo e cumprindo así co mandato comunitario de axilizar as xestións e garantir que non se alongan máis de dous anos.

O director xeral de Relacións Exteriores e coa UE, Jesús Gamallo, participou na asemblea xeral Comisión do Arco Atlántico da Conferencia das Rexións Periféricas Marítimas en Sevilla, na que se fixo balance do último ano e se presentaron as previsións para 2026. O director xeral interveu na sesión Un novo marco financeiro plurianual da UE: que hai para o Atlántico, onde defendeu un futuro da política de cohesión descentralizado e o rexeitamento ao cambio de modelo cara un plan único por estado membro, postura baseada nas experiencias previas que mostran que os programas operativos rexionais son a fórmula máis eficiente para a xestión dos orzamentos destinados á cohesión.
Notas
Poucas figuras teñen deixado tanta pegada no imaxinario colectivo galego como a de Isaac Díaz Pardo (1920-2012). As súas múltiples facetas como deseñador, ceramista, pintor, empresario e intelectual convertérono nun emblema da identidade cultural galega. Precisamente neste 2025, no que se lle dedica o Día das Artes Galegas, a Universidade de Vigo quere renderlle homenaxe e contribuír a difundir o seu traballo e legado. Para facelo, este venres inaugurouse a mostra Isaac Díaz Pardo.
A Alameda de Santiago será esta fin de semana o escenario de Compos(tech)la, un dos múltiples eventos do proxecto Santiago en Vivo para fortalecer o tecido empresarial e dinamizar a economía. A feira tecnolóxica contará co protagonismo da Universidade de Santiago, que levará durante o sábado e o domingo ao parque compostelán algúns dos seus centros de investigación e servizos.