Noticias

Aprobada una petición parlamentaria para impulsar medidas que favorezcan a las mujeres del rural gallego

El reconocimiento económico, social y profesional de este colectivo es el principal objetivo.

El Parlamento de Galicia ha aprobado por unanimidad instar a la Xunta a que impulse medidas para favorecer el reconocimiento económico, social y profesional de las mujeres gallegas del rural. La Cámara gallega considera que el Gobierno autónomo debe favorecer que en todos los registros públicos, dependientes de la Consellería de Medio Rural, las mujeres se puedan inscribir como cotitulares de la actividad y de la explotación para conseguir la equiparación de sus derechos laborales.

Además, el Ejecutivo gallego debe contemplar, por el mandato del Parlamento, que en todas las convocatorias de ayuda que publique la Consellería del Medio Rural se incluya la incorporación de mujeres a la actividad agraria y/o a la cotitularidad de las explotaciones como elemento a ponderar para la concesión de ayudas.

El Parlamento demanda, además, que la Xunta establezca medidas transversales en todos sus departamentos para dotar de servicios públicos, y para que desarrolle medidas «económicas y sociales», que sirvan para divulgar «actitudes y valores» que faciliten la vida de las mujeres en el rural.

R., 2006-09-06

Actualidad

Foto del resto de noticias (nenos-clase-estudo.jpg) O sistema educativo galego contará con 536 centros plurilingües o próximo curso 2026/27 nas etapas de Infantil, Primaria, ESO ou Bacharelato e FP. Seis centros decidiron incorporarse a esta iniciativa e outros dous ampliar a súa participación na mesma a outras etapas, o que confirma o incremento progresivo deste modelo, voluntario para os centros, desde a súa posta en marcha. Do total dos centros con modelo plurilingüe, 445 serano en Primaria e 93 en ESO (se ben parte deles sono en ambas etapas á vez), 259 en Infantil, 16 centros en Bacharelato e 40 en FP. Ademais dos centros plurilingües, a Consellería oferta diversas modalidades. Así, outros centros optan por contar con seccións bilingües.
Foto de la tercera plana (proxecto-xenoma.JPG) O Proxecto Xenoma Galicia, que procura detectar variantes de risco para enfermidades hereditarias graves como o cancro de mama e ovario, a síndrome de Lynch ou a hipercolesterolemia familiar, xa permitiu detectar 42 persoas positivas entre as 2.504 mostras que se levan analizado. Este programa pioneiro de cribado xenético acada 2.504 mostras analizadas ata o de agora dos 4.261 participantes reclutados ata o momento, rexistrando unha taxa de positividade do 1,7 %.

Notas

No marco do convenio asinado pola USC e a Deputación da Coruña, o grupo de investigación Histagra da USC, tamén pertencente ao Centro de Investigación Interuniversitario das Paisaxes Atlánticas Culturais (CISPAC), está a coordinar o estudo histórico e arqueolóxico das fosas localizadas no cemiterio de Serantes (Ferrol). A primeira cata arqueolóxica neste espazo desenvolverase entre o luns 31 de agosto e o venres 11 de setembro.
Pódese prever como se comportará a rótula despois dunha operación de prótese de xeonllo? Unha investigación desenvolvida no Centro de Investigación en Tecnoloxías Navais e Industriais (CITENI) da Universidade da Coruña permite simular o movemento desta articulación tras a intervención e estudar como as características de cada paciente poden influír na elección do tratamento.
PUBLICIDAD
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
HOMENAXES EGERIA
PUBLICACIONES