Prospera la sanción del Instituto Galego de Consumo (IGC) contra dos entidades bancarias por no disponer de hojas de reclamación
Un juzgado de Santiago de Compostela ratifica la multa impuesta al Banco Gallego y al Banco Español de Crédito.
El Juzgado de lo Contencioso Administrativo número 1 de Santiago de Compostela ha confirmado las sanciones impuestas por el Instituto Galego de Consumo (IGC) a la entidad Banco Gallego S.A. y al Banco Español de Crédito, S.A. (Banesto) por la comisión de infracciones en materia de defensa de los consumidores. Las infracciones, según informó la Consellería de Innovación e Industria en un comunicado, consistieron «en la inobservancia de la obligación de tener en sus establecimientos hojas de reclamación a disposición de los usuarios».
La sentencia, de fecha 19 de junio de 2006, destaca la sujeción de las entidades de crédito a la normativa general de defensa de los consumidores, en cuanto prestadoras de servicios, así como a la normativa autonómica dispuesta en el Decreto 375/1998, del 23 de diciembre, por lo que se regulan las hojas de reclamaciones de los consumidores y usuarios en el ámbito de la Comunidad autónoma de Galicia.
Ésta tiene por objeto la implantación y regulación de las hojas de reclamaciones en materia de consumo, como medio para facilitar la formulación y tramitación de las reclamaciones por los consumidores y usuarios, dirigiéndose y aplicándose a todas las personas físicas o jurídicas titulares de establecimientos que comercialicen o presten servicios en el territorio gallego.
Desde el Instituto Galego de Consumo se inspeccionaron diferentes oficinas bancarias con el fin de verificar el cumplimiento de la normativa expuesta, concluyendo con la tramitación del correspondiente expediente sancionador, por importe de 33.000 euros.
La sentencia se relaciona, según el comunicado, con otra anterior del mismo Juzgado de fecha 3 de marzo de 2006, por la que también se confirmó la procedencia de la imposición por el Instituto Galego de Consumo al Banco Español de Crédito S.A., de sanciones por un importe total de 48.080,96 euros, «motivada en idéntica inobservancia de la obligación relativa a la puesta a disposición de los usuarios de hojas de reclamaciones».
R., 2006-06-29
Actualidad

A comunidade galega vén de alcanzar varios fitos históricos nos indicadores turísticos do sector hoteleiro rexistrados o pasado mes de xuño cando por primeira vez superou o millón de noites acadando 1.011.613 noites realizadas polos 573.849 visitantes dese mes. Isto tradúcese nun incremento do 5 % en demanda turística e do 7,5 % en número de visitantes; nos dous casos por riba das medias nacionais, que se sitúan no 2,1 % e no 3,3 %, respectivamente. Estas boas cifras tamén se trasladan ao bo rendemento económico ao confirmar que no que vai de ano, de xaneiro a xuño, o sector hoteleiro galego obtivo uns ingresos nominais de 165,5 M, un 4,3 % máis que nos seis primeiros meses de 2024.

Do total das 21 etapas que compoñen esta edición de La Vuelta , tres desenvolveranse por solo galego. En concreto, o paso por Galicia deste certame será entre o 7 e o 10 de setembro. O día 7, na etapa 15, o grupo de competidores entrará na comunidade desde Asturias, no tramo A Veiga/Vegadeo-Monforte de Lemos. Tras dunha xornada de descanso, a competición retómase o día 9 coa etapa 16, que vai de Poio a Mos -rematando en concreto no Castro de Herville-. O día 10 de setembro, La Vuelta despídese da comunidade galega coa etapa 17, que por primeira vez sairá desde O Barco de Valdeorras para chegar, 143 quilómetros despois, ao Alto de El Morredero, xa en Ponferrada.
Notas
O grupo 'Virus and Cancer' do Centro Singular de Investigación en Medicina Molecular e Enfermidades Crónicas logrou identificar un novo mecanismo de regulación da proteína p14ARF, un factor chave na supresión tumoral. O achado, publicado na revista Cell Death and Disease, podería ter importantes implicacións no tratamento do cancro, ao contribuír a entender os procesos que regulan o crecemento tumoral e potenciar o efecto dun novo fármaco.
A integración do proxecto CORTIS (Camera Observation & Radiation Test in Space), da asociación de estudantes UVigo SpaceLab, no vehículo de transferencia orbital OSSIE da empresa galega UARX Space xa é unha realidade. A carga útil, que permitirá ao alumnado comparar os resultados de cámaras e sensores de radiación que se implementarán no cubesat BIXO, integrouse no primeiro vehículo de transferencia orbital desenvolvido en España.