
El presidente de la Real Academia Galega (RAG), Xosé Ramón Barreiro, ha considerado que la Real Academia de la Lengua Española (RAE) debe ir suprimiendo de su diccionario las connotaciones peyorativas que existen del término «gallego».
Barreiro se ha pronunciado así sobre la petición del portavoz del BNG en el Congreso, Francisco Rodríguez, a la RAE para que elimine de la última edición de su diccionario la definición de «gallego» como sinónimo de «tonto» y «tartamudo», que figuran en las descripciones quinta y sexta, según indicó el nacionalista.
Barreiro recordó que en su día el escritor Camilo José Cela, como miembro de la RAE, «hizo lo posible para que los términos más peyorativos de gallego fueran desapareciendo» y agregó que «en esa misma línea debe estar la redacción del nuevo diccionario» de la academia española. No obstante, el presidente de la institución gallega ha considerado que «no se debe eliminar la historia» y argumentó que «no se puede ocultar» que los ciudadanos gallegos han sido «maltratados» en siglos anteriores. «Al contrario, debe ser un motivo de orgullo para demostrar que no somos así», apostilló.
O programa Radio na Biblio, que vai polo noveno ano en funcionamento, chega este curso a 245 centros de ensino que contan cun laboratorio de radio no que traballan as competencias vencelladas á alfabetización mediática, lingüísticas ou de expresión escrita e oral, entre outros. Con nove cursos en marcha, trátase dun programa consolidado que aproveita a posta en marcha dunha emisora de radio na biblioteca para traballar habilidades e destrezas e que permite o tratamento de contidos curriculares mediante metodoloxías activas e innovadoras que facilitan a aprendizaxe. Ademais, as actuais tecnoloxías da información e da comunicación facilitan o uso da radio como ferramenta pedagóxica de gran alcance para a difusión dos proxectos e iniciativas do centro educativo.
Tivo lugar a na cerimonia de entrega dos XVIII Premios Nacionais de Artesanía 2025, na que resultaron premiadas dúas candidaturas galegas. O artesán Aitor Martínez López de Arbina (Tomiño), especializado en tornería de madeira, resultou gañador na categoría Produto e a Fundación Artesanía de Galicia obtivo o recoñecemento na categoría Promociona para Entidades Públicas polo seu proxecto 'Artesanía no Prato'.