La Diputación de Ourense y Caixa Galicia firmaron un convenio de colaboración para lanzar el Microcrédito Ayuda Emprendedor, como una fórmula pionera de ayuda a emprendedores pertenecientes a colectivos con dificultades de acceso a los canales tradicionales de financiación.
En esta nueva modalidad que se crea, los microcréditos de Caixa Galicia tienen un importe máximo de 25.000 euros, con 6 meses de carencia opcionales y un tipo máximo del 4% fijo, sin comisiones de apertura, estudio ni cancelación anticipada y un plazo máximo de amortización de 3 años. La Diputación de Ourense, a través de su Unidad de Promoción y Desarrollo, se encargará de tramitar las solicitudes ante Caixa Galicia, asignando un tutor de financiación a cada persona interesada, que informará y asesorará al emprendedor sobre las posibilidades de acceso a las Políticas Activas de Empleo y gestionará simultáneamente las solicitudes de subvenciones y del Microcrédito Ayuda Emprendedor.
Desde el año 2004 han accedido a programas de microcréditos sin necesidad de garantía un total de 11 proyectos empresariales que crearon más de 20 puestos de trabajo, con un importe medio por proyecto de más de 11.000 euros.
El director general de Caixa Galicia, José Luis Méndez, destacó la importancia de este tipo de iniciativas a la hora de apoyar proyectos emprendedores. Por su parte, el presidente de la Diputación de Ourense, José Luis Baltar, manifestó que "se trata de una herramienta para poner a disposición de los emprendedores que tienen una buena idea empresarial la financiación necesaria para su puesta en funcionamiento" y se dirigen "a aquellos que no tienen avales ni garantías patrimoniales" pero "tienen ideas, capacidad de trabajo e ilusión".
A conselleira do Medio Rural, acompañada polo director xeral da PAC e do Control da Cadea Alimentaria, Juan José Cerviño, presidiu este mediodía a constitución do Observatorio do sector lácteo de Galicia, órgano colexiado de seguimento, asesoramento, consulta e análise deste eido produtivo. Esta reunión ten lugar trala entrada en vigor do decreto que actualizou a regulación deste órgano e que, entre outros obxectivos, persegue facer un seguimento continuado do sector e mellorar o seu funcionamento. O Observatorio vén funcionando dende a súa creación no ano 2007
En concreto, o programa do Calendario do Libro e da Lectura inaugurará as súas 35 efemérides para o longo de todo o ano o 11 de xaneiro, co Día do usuario/a da Biblioteca e terá como unha das súas datas significativas desde mes, o Día da Ilustración, que se celebra o 30 e está dedicado ao humorista gráfico Siro López. Complétanse as datas significativas coa celebración, o 1 de abril, do Día das artes galegas, que se centra neste 2026 nun dos nosos fotógrafos máis vangardistas e internacionais, o ourensán José Suárez. En todo caso, este festexo estenderase todo o ano cunha ampla oferta de accións, do mesmo xeito que sucederá co Día das letras galegas (17 de maio) que nas bibliotecas xirará ao redor da escritora Begoña Caamaño.