El Parque empresarial de la localidad orensana de Celanova contará con un matadero de conejos que creará cerca de medio centenar de puestos de trabajo, y que estará finalizado en verano del próximo año 2006.
Se trata de un proyecto que nació de la unión entre la cooperativa de producción de conejos, Cunigalicia y Cunicar, una empresa catalana familiar encargada de comercializar conejo en España, y que se instalará por primera vez en Galicia a través de la implantación del matadero.
El responsable de Cunicar, Ramón Calvet, mostró su ilusión por la
puesta en marcha de lo que será el tercer matadero del grupo, que, según sus palabras, "generará riqueza en la comarca de Celanova y en Galicia", y explicó los motivos por los que habían decidido ampliar su mercado en la comunidad gallega asegurando que tenían "una mayor necesidad de producción de conejo" para su estructura de venta, además de ser una zona "que crece". El alcalde de Celanova, Antonio Mouriño, aseguró que este proyecto será muy importante "tanto para la comarca como para la puesta en marcha del parque empresarial".
El matadero contará con unas instalaciones modernas que ocuparán 1.500 metros cuadrados de superficie construida. Contará con una inversión de 2 millones de euros y tendrá una producción semanal de 25.000 conejos.
A loita contra os incendios forestais suma un novo aliado tecnolóxico ao servizo de toda a sociedade. A aplicación móbil ALume, deseñada para facilitar que calquera persoa poida dar a alarma sobre un foco de lume de forma inmediata e precisa, xa se atopa plenamente operativa e dispoñible para a súa descarga de balde nas plataformas Android e iOS. O obxectivo principal desta ferramenta é potenciar a detección temperá dos incendios forestais. Nunha emerxencia no monte, os primeiros minutos son decisivos para evitar que un foco inicial se converta nun gran incendio; por iso, ALume nace para acurtar os tempos de aviso e facilitar ao servizo de extinción datos exactos antes de despregar os medios sobre o terreo. Cabe sinalar que a aplicación leva xa 7.000 descargas e 200 notificacións que axudaron ao operativo.
Un dos grandes atractivos desta undécima edición será a estrea de dez novos espectáculos, todos eles impulsados por compañías galegas, un dato que evidencia o dinamismo creativo do sector dos monicreques na Comunidade. A programación abrirase coa nova versión de A festa dos títeres, presentada por Viravolta, Vai de Roda e Títeres Alakrán, para continuar coa estrea de Treco-lerias, de Trécola Producións, e A rosa de papel, adaptación ao teatro de monicreques do texto de Valle-Inclán realizada por Alakrán.