Noticias

La Coral del Hospital Xeral-Calde de Lugo llevó la música lucense y gallega al programa Voices of the World de Viena donde celebró las Letras Gallegas

Invitada por el ayuntamiento de la capital de Austria ofreció diversas actuaciones en diferentes enclaves como el Palacio Imperial Schönbrunn donde interpretó piezas como “Negra Sombra” de Juan Montes.

La Coral do Hospital Xeral-Calde de Lugo viajó a Viena entre el 14 y el 17 de mayo para celebrar en la capital austriaca las Letras Gallegas. Lugo estuvo presente en esta ciudad europea a través de esta coral que fue invitada por el ayuntamiento de la capital de Austria a participar en varias actividades.
Entre los concertos ofrecidos en la capital austriaca destaca el enmarcado en el programa “Voices of the World” que tuvo lugar en el Palacio Imperial Schöbrunn, y en el que el coro lucense interpretó un repertorio variado integrado por piezas españolas con especial atención a la música gallega y lucense. “Negra Sombra” y “Benedictus” de Juan Montes, y “María Soliña” de Celso Emilio Ferreiro musicada por Paz Valverde suscitaron un gran interés en el público que asistió a este concierto en uno de los principales enclaves de Viena donde también sonaron piezas como “Ay, linda amiga” (Anónimo del siglo XII) y “Con qué la lavaré”, de J. Vázquez.
El programa de actuaciones de la Coral del Hospital Xeral-Calde de Lugo en Viena se completó con su participación en la misa de la Iglesia parroquial Schwechate donde también se dejó sentir la presencia musical de Lugo y de Galicia a través de piezas medievales y gallegas como “Año de Deus”, de P. Feijoo, “Kyrie” de Tomás Luis de Victoria, “Aleluya” (Mishaes) o “Heilig” de F. Schubert, uno de los principales músicos de Viena.
NoticiaA estas dos actuaciones concertadas se añadió la interpretación en la Ópera de Viena de “Benedictus” de Juan Montes con la que la Coral del Hospital completó la celebración de las Letras Gallegas en la capital de Austria donde también asistió al concierto en el Palacio Imperial de Invierno con la Wiener Hofburg Orchester.
La Coral del Hospital Xeral-Calde asumió este viaje a Viena con especial sentimiento por representar a Lugo en una de las ciudades europeas –si no la principal- en el ámbito de la música mundial, ya que Viena fue cuna y ciudad de asentamiento de algunos de los músicos de mayor reconocimiento en el panorama clásico, como Mozart o Schubert, además de contar con una de las óperas más importantes también del mundo en la que se han ofrecido las principales composiciones de los mejores autores.


R., 2005-05-18

Actualidad

Foto del resto de noticias (parque-eolico-zas.jpg) A Xunta de Galicia completou esta semana os trámites para a autorización dos nove proxectos de repotenciación voluntaria de parques eólicos recibidas entre finais de 2023 e comezos de 2024 e que permitirán suprimir 286 aeroxeradores do territorio galego así como, coa mesma potencia, incrementar un 35 % a produción de enerxía renovable. Trátase dun procedemento que destacou pola súa axilidade pois os prazos de autorización administrativa acurtáronse considerablemente, completándose en menos dun ano desde a recepción do proxecto definitivo e cumprindo así co mandato comunitario de axilizar as xestións e garantir que non se alongan máis de dous anos.
Foto de la tercera plana (union-europea-bandeiras.jpg) O director xeral de Relacións Exteriores e coa UE, Jesús Gamallo, participou na asemblea xeral Comisión do Arco Atlántico da Conferencia das Rexións Periféricas Marítimas en Sevilla, na que se fixo balance do último ano e se presentaron as previsións para 2026. O director xeral interveu na sesión Un novo marco financeiro plurianual da UE: que hai para o Atlántico, onde defendeu un futuro da política de cohesión descentralizado e o rexeitamento ao cambio de modelo cara un plan único por estado membro, postura baseada nas experiencias previas que mostran que os programas operativos rexionais son a fórmula máis eficiente para a xestión dos orzamentos destinados á cohesión.

Notas

Poucas figuras teñen deixado tanta pegada no imaxinario colectivo galego como a de Isaac Díaz Pardo (1920-2012). As súas múltiples facetas como deseñador, ceramista, pintor, empresario e intelectual convertérono nun emblema da identidade cultural galega. Precisamente neste 2025, no que se lle dedica o Día das Artes Galegas, a Universidade de Vigo quere renderlle homenaxe e contribuír a difundir o seu traballo e legado. Para facelo, este venres inaugurouse a mostra Isaac Díaz Pardo.
A Alameda de Santiago será esta fin de semana o escenario de Compos(tech)la, un dos múltiples eventos do proxecto Santiago en Vivo para fortalecer o tecido empresarial e dinamizar a economía. A feira tecnolóxica contará co protagonismo da Universidade de Santiago, que levará durante o sábado e o domingo ao parque compostelán algúns dos seus centros de investigación e servizos.
PUBLICIDAD
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
HOMENAXES EGERIA
PUBLICACIONES