
Tras la reunión del Consello de la Xunta del jueves, el presidente del Ejecutivo gallego Manuel Fraga anunció a su gobierno en el transcurso de la reunión del consello la convocatoria de elecciones autonómicas para el domingo 19 de junio, lo que supone un
adelanto de la cita con las urnas en Galicia de cuatro meses. Según aseguraron a Europa Press fuentes del Gobierno gallego, Fraga ha comunicado su decisión de adelantar las elecciones, aunque el decreto de disolución del Parlamento no lo firmará hasta el lunes 24 de abril, según le explicó a sus colaboradores. Según las fuentes consultadas, Fraga le explicó a sus 14 conselleiros que le comunicará telefónicamente esta decisión al presidente del PP nacional, Mariano Rajoy, así como los presidentes del Parlamento de Galicia, José María García Leira, y del Tribunal Superior de Xustiza, Jesús Souto Prieto. Las presiones de sus colaboradores en el Gobierno gallego y de dirigentes del PPdeG, así como del PP nacional, favorables a que no agotase mandato llevaron al presidente gallego a decidir un adelanto electoral.
A loita contra os incendios forestais suma un novo aliado tecnolóxico ao servizo de toda a sociedade. A aplicación móbil ALume, deseñada para facilitar que calquera persoa poida dar a alarma sobre un foco de lume de forma inmediata e precisa, xa se atopa plenamente operativa e dispoñible para a súa descarga de balde nas plataformas Android e iOS. O obxectivo principal desta ferramenta é potenciar a detección temperá dos incendios forestais. Nunha emerxencia no monte, os primeiros minutos son decisivos para evitar que un foco inicial se converta nun gran incendio; por iso, ALume nace para acurtar os tempos de aviso e facilitar ao servizo de extinción datos exactos antes de despregar os medios sobre o terreo. Cabe sinalar que a aplicación leva xa 7.000 descargas e 200 notificacións que axudaron ao operativo.
Un dos grandes atractivos desta undécima edición será a estrea de dez novos espectáculos, todos eles impulsados por compañías galegas, un dato que evidencia o dinamismo creativo do sector dos monicreques na Comunidade. A programación abrirase coa nova versión de A festa dos títeres, presentada por Viravolta, Vai de Roda e Títeres Alakrán, para continuar coa estrea de Treco-lerias, de Trécola Producións, e A rosa de papel, adaptación ao teatro de monicreques do texto de Valle-Inclán realizada por Alakrán.