Noticias

Museo do Prado prestará á Cidade da Cultura un cadro de Brueghel o Novo e un Luqueto para 'Galicia, un relato no mundo'

A Fundación Cidade da Cultura vén de pechar un acordo co Museo do Prado para exhibir dúas das súas obras: El Paraíso Terrenal, de Pieter Brueghel o Novo, e La muerte de Lucrecia, atribuído a Luca Cambiaso, Luqueto. Ambos cadros formarán parte da recreación da pinacoteca dos Condes de Lemos na exposición Galicia, un relato no mundo, que afondará no papel e contactos internacionais de grandes figuras da aristocracia galega dos séculos XVI e XVII, de destacado peso político e intelectual na Europa do seu tempo. A partir de novembro poderanse contemplar obras cun elevado valor simbólico para a nosa cultura e identidade, algunhas delas por vez primeira na Comunidade.

Centrada nas relacións internacionais de Galicia e a súa presenza no mundo, a mostra dedicará un dos seus bloques a afondar en figuras da nobreza galega que destacaron en eidos como o exército, o mecenado cultural e relixioso e o exercicio da diplomacia. Unha delas foi Pedro Fernández de Castro, coñecido como o Gran Conde de Lemos, un dos persoeiros políticos máis relevantes do reinado de Felipe III, presidente dos consellos de Indias e Italia e vicerrei en Nápoles, ademais de Alguacil Maior do Reino de Galicia.

Unha das coleccións de arte máis notables do seu tempo –hoxe desaparecida– foi precisamente a dos Condes de Lemos, que incluía obras de varios mestres da arte europea. A recreación desta pinacoteca en Galicia, un relato no mundo incluirá, ademais dos dous cadros do Prado, tres obras emprestadas polo Colexio de Nosa Señora da Antiga de Monforte: El juicio final de Giovani Bernardino Azzolino, Santa Catalina de Alejandría de Andrea del Sarto e unha reprodución do coñecido Retablo de Monforte –unha Adoración dos Reis pintada por Hugo van der Goes que está actualmente na Gemäldegalerie de Berlín–.

Cartas entre Erasmo de Róterdam e Alonso III de Fonseca

En estreito diálogo cos Condes de Lemos, outra das biografías destacadas que recupera Galicia, un relato no mundo é a de Diego Sarmiento de Acuña, Conde de Gondomar, figura fundamental para entender a diplomacia europea de comezos do XVII. Actualmente estase a tramitar o préstamo de diferentes pezas relativas á figura deste home feito a si mesmo, de vasta cultura, que venceu en varias ocasións a Francis Drake e foi un destacado embaixador na corte de Inglaterra. Gondomar mantivo unha estreita relación co rei inglés Xacobe I, amizade moi criticada polos ingleses da época que acusaban a Gondomar de dominar a vontade real a favor dos intereses españois. Alcumado en Inglaterra o Maquiavelo español, foi obxecto de numerosas críticas políticas, en folletos que se imprimían nos Países Baixos e entraban clandestinamente no país británico e comunicábase co rei a través de mensaxes codificadas de acordo con claves que cambiaban continuamente.

Completan este bloque da exposición obras como as cartas entre Erasmo de Róterdam e Alonso III de Fonseca. O que fora no século XV arcebispo de Compostela e Toledo é unha das figuras destacadas do humanismo e do Renacemento e favoreceu a difusión da obra de Erasmo en España, ademais de situar a igrexa española e galega nas correntes culturais da época.

Galicia en 300 pezas

Comisariada polo xornalista, profesor e divulgador Manuel Gago Mariño, Galicia, un relato no mundo reunirá na Cidade da Cultura ao redor de 300 pezas senlleiras sobre os mitos, a historia e a memoria da identidade galega ao longo do tempo e do mundo. Algunhas destas obras serán prestadas por entidades da categoría do Trinity College de Dublín, a Biblioteca Vaticana ou a Cambridge University-Parker Library, entre outras 80 institucións culturais e coleccións privadas, tanto de Europa e América como por suposto do resto de España e de Galicia.

Así, na mostra poderán verse por vez primeira en Galicia pezas como o Libro das Invasións, –onde se atopa a primeira mención coñecida a Breogán–, o Mapa de Sawley –considerado un dos primeiros mapa mundi enciclopédicos europeos, no que se representa a Catedral de Santiago como o edificio máis importante de Europa–, o Itinerario de Exeria –o libro de viaxes desta aristócrata galaicorromana, a primeira escritora coñecida da Península Ibérica–, o Cancioneiro da Vaticana ou dous códices calixtinos –procedentes da Biblioteca Vaticana e da Universidade de Salamanca–.

Galicia, un relato no mundo, organizada pola Consellería de Cultura e Turismo e que se inaugurará o vindeiro 8 de novembro no Museo Centro Gaiás, conta coa colaboración do Consello da Cultura Galega –a través de asesoramento especializado e o préstamo de diversos fondos vinculados á diáspora e á emigración galegas– e da Secretaría Xeral da Emigración.

R., 2019-08-22

Actualidad

Foto del resto de noticias (cdc-01.jpg) A Cidade da Cultura súmase en maio á celebración do Día das Letras Galegas, dedicado este ano á música, profesora e poeta Luísa Villalta, cunha variada programación divulgativa destinada a dar a coñecer a súa figura e a súa obra a toda a cidadanía. Ao longo do mes das Letras, o Gaiás organiza propostas como unha lectura participativa de poemas, un encontro con rapazada de centros de ensino, unha exposición bibliográfica ou dúas propostas teatrais —para público adulto e público familiar—. A primeira destas actividades será o mércores 8 de maio, e consistirá nun encontro entre alumnado de dous dos institutos nos que Luísa Villalta se desempeñou como profesora e activista cultural.
Foto de la tercera plana (tomas-barros-pardo.jpg) De pais galegos, nace en Toledo, aos sete anos volve a Galicia e instálase coa familia en Ferrol. Na súa adolescencia séntese atraído pola pintura e recibe clases do pintor ferrolán Felipe Bello Piñeiro, cursa estudos de maxisterio e exerce como mestre nacional en varias escolas. Máis tarde, en 1947 trasládase a Madrid para estudar belas artes na Escola de San Fernando, e licénciase en 1951. É nesta época cando abandona a pintura realista e entra en contacto coa corrente expresionista europea coa que sente afinidade non só no aspecto formal senón tamén polos seus contidos sociais. É tamén a época en que empeza a escribir as súas primeiras novelas e a interesarse pola filosofía, o ensaio e a literatura.

Notas

Desde este xoves a Sala Alterarte do campus de Ourense acolle a exposición De pictura, con obras do artista Juan Carlos Meana (Vitoria-Gasteiz, 1964-Pontevedra, 2023) e comisariada polo profesor da Universidade de Vigo Xosé Manuel Buxán. A mostra, que pon o foco na faciana máis pictórica do homenaxeado, enmárcase no ciclo expositivo Reciprocidade, coordinado por Javier Blanco Sierra, e será a que peche a programación desta sala do curso académico 2023/2024.
O Instituto da Lingua Galega (ILG) presentou na facultade de Filoloxía o nodo galego da rede CLARIAH-ES, conformado polo propio ILG e polo Centro Singular de Investigación en Tecnoloxías Intelixentes (CiTIUS). CLARIAH-ES é unha infraestrutura dixital de investigación distribuída que forma parte dos consorcios europeos de investigación CLARIN -tratamento da linguaxe no eido da informática- e DARIAH -ensino e investigación no ámbito das humanidades dixitais-.
PUBLICIDAD
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
PUBLICACIONES