Noticias

O Centro Galego de Arte Contemporánea reúne na exposición ‘Homeless’ as obras clave da traxectoria de Ángela de la Cruz

O título da nova exposición de Angela de la Cruz fai referencia a Homeless (Sen fogar, 1996), unha das primeiras obras que realizou a artista rompendo o bastidor que contén o lenzo para converter en tridimensional a peza plana, borrando os límites entre a pintura e a escultura. En palabras da artista “é unha escultura utilizando a linguaxe da pintura e viceversa. É unha pintura e unha escultura”. O título tamén suxire un tema que segue sendo tan importante hoxe como o foi hai máis de vinte anos e que se vencella coa preocupación da artista pola actualidade, a desigualdade social, a situación política ou os efectos do cambio climático. Outra característica da súa obra é a continua reciclaxe que fai dela e que nesta mostra ten a súa expresión na peza Extensión.

O conselleiro de Cultura e Turismo, Román Rodríguez, presentou esta mañá en rolda de prensa a mostra de Angela de la Cruz que se inaugura este serán, a partir das 20,00 horas, no Centro Galego de Arte Contemporánea (CGAC) e na que se fai un percorrido polos momentos máis importantes na traxectoria da artista. Ademais do titular de Cultura e Turismo e da artista Angela de la Cruz, no acto de presentación tamén participaron o director xeral de Políticas Culturais, Anxo Lorenzo, o director do CGAC, Santiago Olmo, e a comisaria da exposición, Carolina Grau.

O título da nova exposición de Angela de la Cruz fai referencia a Homeless (Sen fogar, 1996), unha das primeiras obras que realizou a artista rompendo o bastidor que contén o lenzo para converter en tridimensional a peza plana, borrando os límites entre a pintura e a escultura. En palabras da artista “é unha escultura utilizando a linguaxe da pintura e viceversa. É unha pintura e unha escultura”.

O título tamén suxire un tema que segue sendo tan importante hoxe como o foi hai máis de vinte anos e que se vencella coa preocupación da artista pola actualidade, a desigualdade social, a situación política ou os efectos do cambio climático.

Outra característica da súa obra é a continua reciclaxe que fai dela e que nesta mostra ten a súa expresión na peza Extensión, na que por unha banda temos a pintura recentemente feita, co seu bastidor intacto e, colgando dela, un vello postizo a modo de extremidade en desuso.

As 25 obras que reúne esta exposición representan momentos clave na traxectoria de Angela de la Cruz e reflicten o desenvolvemento da súa linguaxe artística nos últimos vinte anos. Para facelo, exponse un percorrido polo traballo que realizou entre os anos 1996 e 2018, creando asociacións con obras das distintas épocas e sen seguir unha orde cronolóxica. Cómpre destacar tamén que a maioría das obras presentadas non se amosaron de maneira retrospectiva anteriormente.

Deste xeito, durante o percorrido pola mostra o público poderá apreciar a evolución da linguaxe artística de Angela de la Cruz ao observar desde obras realizadas con diversas pezas de mobiliario, nunha opción de reciclaxe e experimentación con obxectos da súa propia escala, que se incorporan á súa produción desde o ano 2000, como ocorre en Still Life (with Table); ata o último material que a artista inclúe ‒unha peza de aluminio pintado, Crate (Burgundy) de 2017.

A arquitectura de Siza no Centro Galego de Arte Contemporánea é determinante para a disposición da exposición, definindo o principio e o fin desta, marcados xa desde a propia entrada ao centro, onde o hall serve como o primeiro espazo da mostra ofrecendo as persoas visitantes, coa súa luminosidade, unha especie de transición suave cara ao espazo das salas de exposición do museo.

Angela de la Cruz (A Coruña, 1965)

Angela de la Cruz é a artista galega de meirande recoñecemento internacional da súa xeración e en 2017 recibiu o Premio Nacional de Artes Plásticas. Licenciada en Filosofía e Letras pola Universidade de Santiago de Compostela, Angela da Cruz trasládase a mediados dos anos oitenta a Londres, cidade onde realizará estudos de arte no Chelsea College of Art, Goldsmiths College e Slade School of Art, e na que reside e desenvolve o seu traballo.

A finais dos anos noventa prodúcese un punto de inflexión na súa carreira grazas ao proxecto Larger than Life (1998), un enorme lenzo retorto dentro dun xigantesco bastidor que se apodera por completo do espazo que o contén. Concibido para ser exposto na pista de baile do Royal Festival Hall, a obra fascinou a crítica e público e supuxo o recoñecemento de quen hoxe é considerada a artista española máis importante no eido internacional, un recoñecemento que se confirmou coa súa selección en 2010 como finalista do Turner Prize.

Desde finais dos anos noventa participou en numerosas exposicións individuais e colectivas e o seu traballo está representado en coleccións como a da Fundació La Caixa de Barcelona, o Moderna Museet de Estocolmo, National Gallery of Victoria de Melbourne, Tate Collection ou, en Galicia, na Fundación Barrié.

Ademais, ao longo da súa carreira, Angela de la Cruz recibiu distintos recoñecementos como o Premio Nacional de Artes Plásticas ou a nomeamento á mellor exposición en Cataluña por Escombros, La Panera, ambos no ano 2017.

R., 2019-02-22

Actualidad

Foto del resto de noticias (union-europea-bandeiras.jpg) O director xeral de Relacións Exteriores e coa UE, Jesús Gamallo, participou na sesión plenaria do Comité Europeo das Rexións (CdR), onde Galicia presentou 21 emendas a catro dos ditames sometidos a aprobación. Un dos máis relevantes para a comunidade foi o ditame sobre a ferramenta de facilitación transfronteiriza. Calcúlase que a eliminación do 20% das barreiras e obstáculos xurídicos e administrativos actuais entre rexións de fronteira na UE -entre as que se atopa Galicia, que conforma unha Eurorrexión xunto co Norte de Portugal- permitiría aumentar o seu PIB nun 2% e crear nelas ata un millón de empregos.
Foto de la tercera plana (cdc-01.jpg) InnovArt 24, o maior evento en Galicia de promoción e difusión das ensinanzas artísticas, de idiomas e deportivas propicia o encontro entre as vocacións e os profesionais, e facilita que o alumnado de diferentes niveis educativos se familiaricen e tomen contacto cos eidos da arte dramática, as artes plásticas e deseño, a conservación e restauración de bens culturais, a danza, as ensinanzas deportivas, os idiomas e a música. A feira conta cunha zona de 4.100 m² no Museo Centro Gaiás, na que os visitantes poden participar en obradoiros de artes plásticas e deseño, traballos de conservación e restauración de bens culturais, actividades deportivas didácticas de música, arte dramática e danza, así como de idiomas. Tamén se ofrecen mostras e exhibicións das distintas ensinanzas, concertos, conferencias e espectáculos escénicos en directo.

Notas

Mostrar á cidadanía os resultados do traballo realizado ao longo do curso nas aulas teatrais dos tres campus da UVigo, á vez que achegar a cidade propostas escénicas chegadas desde outros países. Estes dous obxectivos conflúen na XV Mostra Internacional de Teatro Universitario de Pontevedra (Miteu), que se desenvolverá entre o 24 de abril e o 3 de maio, con cinco funcións con entrada libre no Teatro Principal, todas elas ás 20.30 horas.
A Sala Cloud do Centro de Investigación en Tecnoloxías da Información e as Comunicacións (CITIC) acollerá o vindeiro martes un novo taller do ciclo HumanIA UDC, organizado polo Consello Social e a Facultade de Humanidades da UDCe por dito centro. Baixo o título 'Perfís profesionais: Humanidades e IA', a experta en lingüística, tecnoloxía e diversidade, Cristina Aranda, cofundadora de Big Onion e Mujeres Tech, explicará as claves da cooperación entre perfís profesionais de cara ao futuro e presente da IA.
PUBLICIDAD
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
PUBLICACIONES