Galicia colabora con Chequia y Cerdeña para crear una red de ventanillas empresariales únicas
El principal objetivo es favorecer el desarrollo de las economías locales facilitando el establecimiento de nuevas empresas.
Galicia, Chequia y la Isla de Cerdeña (Italia) colaborarán para crear una red de ventanillas empresariales únicas, que tendrá como objetivo favorecer el desarrollo de las economías locales facilitando la realización de procedimientos administrativos y favoreciendo el establecimiento de nuevas empresas en estas áreas. Esta acción se desarrollará en el seno del proyecto ICHNOS (Innovation and Change: Network of One-Stop-Shops), que financia la Unión Europea dentro del programa Interreg y que fue presentado en el Centro de Supercomputación de Galicia (CESGA), en una reunión en la que participaron todos los socios del proyecto. La iniciativa se desarrollará entre marzo de 2005 y febrero de 2007, y será llevada a cabo gracias a la colaboración del Centro de
Supercomputación de Galicia (CESGA), de la Associazione Nazionale Comune Italiani (ANCI) de Cerdeña (Italia) y de la Administración Regional de Vysocina, en Chequia. El objetivo del proyecto ICHNOS, que cuenta con un presupuesto de más de un millón de euros, es desarrollar y poner a prueba un red de centros regionales de asesoramiento sobre ventanillas empresariales únicas que pueda ser transferido a otras áreas geográficas, especialmente a los nuevos miembros de la Unión Europea. Las ventanillas únicas empresariales permiten simplificar los procedimientos administrativos para la creación de empresas, contribuir a gestionar eficientemente el acceso a la información y
dar apoyo a los empresarios en la creación de nuevos negocios o en la gestión de los que ya existen. Este tipo de entidades tienen además la función de atraer negocios
foráneos hacia el área en el que actúan. La contribución del CESGA consistirá en estudiar cómo las nuevas tecnologías de la información y de las comunicaciones (TIC) pueden contribuir al éxito de esta iniciativa. Esta institución aportará así mismo su experiencia en la implantación de centros de competencias y asesoramiento a empresas.
R., 2005-03-30
Actualidad

O Goberno galego incrementará o orzamento destinado á formación do persoal dos servizos de prevención de incendios forestais ata os 1,8 millóns de euros no bienio 2025-2026, o que supón un 19% máis que no período anterior. Esta medida enmárcase no Plan de Prevención e Defensa contra os Incendios Forestais de Galicia (Pladiga), cuxo obxectivo é minimizar o impacto ecolóxico, económico e social dos lumes, optimizando os recursos dispoñibles. O compromiso formativo da Consellería do Medio Rural xa se reflectiu en 2024, cando se impartiron 473 cursos con 11.447 participantes e máis de 108.000 horas de adestramento. Entre 2019 e 2024 investiuse un total de 2,6 millóns de euros, permitindo a realización de 159 accións formativas e case 469.000 horas lectivas.

O 58% dos 855 ciclos de Formación Profesional ofertados para o próximo curso en Galicia complétanse na primeira adxudicación de prazas pechada onte pola Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e FP, e que dá dereito a matricula. Segundo os datos recabados, un total de 56.049 persoas presentaron solicitude para cursar algunha modalidade de Formación Profesional, o que representa un incremento do 3,5% (1.898 solicitudes máis) con respecto ao curso 2024-25, e supón acadar de novo un máximo histórico que confirma o interese que espertan estas ensinanzas.
Notas
A revista científica Nature publica un achado fundamental para comprender a prevalencia da materia sobre a antimateria que existe desde as orixes do universo. O artigo, asinado polo equipo do experimento LHCb do CERN no que participa o Instituto Galego de Física de Altas Enerxías (USC), abre unha nova vía na procura de física máis alá do Modelo Estándar, a construción máis completa que a ciencia conseguiu ofrecer ata agora para explicar o universo.
Aínda que o descubrimento remóntase ao ano 2021, non foi ata onte cando a revista Archaeological and Anthropological Sciences publicaba o achado realizado por integrantes do Grupo de Estudos de Arqueoloxía, Antigüidade e Territorio da UVigo, que hai anos traballan no xacemento ourensán de Arema, na parroquia ourensá de Santa Mariña de Augas Santas (Allariz), do primeiro trilobite confirmado da época romana.