Noticias

El presidente de la Xunta, partidario de sacar adelante la financiación autonómica aunque Cataluña no participe, para consolidar la recuperación con reformas importantes

Núñez Feijóo, presidente de la Xunta de Galicia, dice que el de la financiación "no es un debate identitario" por lo que es partidario de sacar adelante la reforma incluso si alguna comunidad no quiere participar (en alusión al caso catalán). Es el planteamiento defendido por Feijóo en la conferencia-coloquio del Club Siglo XXI en la que destacó la importancia de la Conferencia de Presidentes como mecanismo para discutir en común problemas y consolidar la recuperación.

Nota de prensa del Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:

El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, apostó por consolidar la recuperación económica con reformas en las que se priorice la creación de empleo “porque sólo así –dijo- podremos ser capaces de asegurar los servicios públicos y las pensiones para las próximas décadas”.

Durante el desayuno-coloquio organizado por el Club Siglo XXI, Feijóo subrayó la importancia de acertar en este tema para completar el buen camino en el que se está transitando desde hace unos años en el ámbito económico. Y, en esta línea, destacó que el Gobierno gallego practicó en los últimos años un modelo de responsabilidad que permitió a la Comunidad ser solvente, cumplir con el déficit y, al mismo tiempo, ser la más inversora de España.

El titular del Gobierno gallego se refirió también durante el acto a la Conferencia de Presidentes celebrada la semana pasada y su importancia como mecanismo para discutir en común problemas comunes, como un nuevo modelo de financiación autonómica: “Cómo financiamos una sanidad pública que representa algo más del 40% de nuestro presupuesto; cómo mantenemos una educación pública de calidad que supone el 30%; y cómo atendemos unos servicios sociales que requieren el 10% de nuestros presupuestos”, dijo, trasladando la certeza de que el Gobierno central “no aprovechará este asunto para solucionar los problemas de un gobierno concreto de una comunidad concreta”.

Feijóo afirmó que no hay ninguna razón de interés general que impida el consenso, “y mucho menos intentarlo”, apelando a la política de puentes, de transacciones y acuerdos, discutida con la grandilocuencia hueca, los objetivos imposibles y el relevo de la reflexión serena por la movilización arrebatada. Una forma de hacer política que también reclamó para afrontar otros debates como el territorial o el soberanista.

Si bien reconoció que la España de las autonomías es mejorable, el presidente del Ejecutivo gallego insistió en la necesidad de construir más puentes y no dinamitar los que existen, recuperando esa preposición fundamental de nuestro modelo de Estado de las Autonomías, no de Estado con las Autonomías.

Feijóo concluyó haciendo hincapié en que la verdadera división en el conflicto planteado por el soberanismo no está entre nacionalistas y constitucionalistas, sino entre los que tienen en el conflicto constante e irresoluble su única materia prima política y los que quieren encontrar vías de entendimiento.

Nota de prensa del Gabinete de Comunicación del PSdeG:

O portavoz do Grupo Socialista, Xoaquín Fernández Leiceaga, presentou unha proposta a debate cos seis criterios centrais para que Galicia defenda no debate sobre a reforma do modelo de financiamento. Os socialistas presentarán unha moción no próximo Pleno que inclúe ademais as 20 propostas concretas para garantir un incremento “indispensable” dos recursos procedentes do Estado en 10.000 millóns.

O responsable socialista respondeu á intervención do presidente da Xunta e do conselleiro de Facenda no último Pleno do Parlamento cunha proposta para que Galicia defenda unha posición consensuada neste proceso. Valorou o nomeamento do catedrático da Universidade de Vigo Santiago Lago como persoa que represente a Galicia no Comité de Expertos, por ser “extremadamente cualificado”, ademais de independente.

Sen embargo, puntualizou que “non chega” con acordar o nome do experto, xa que Galicia debe contar cunha posición común que permita garantir o financiamento dos servizos sociais en Galicia, cunha poboación envellecida e dispersa que encarece notablemente as prestacións.

A proposta socialista propón a corrección dos desequilibrios verticais –as comunidades autónomas que deben prestar os servizos apenas reciben aportacións do Estado- e garantir a suficiencia. Para iso resulta “indispensable” que o Goberno poña sobre a mesa un 10 por cento adicional de recursos, 10.000 millóns de euros, e Galicia “deberá como mínimo obter un 7 por cento dos recursos adicionais”.

Propón ademais situar a “equidade e solidariedade plena” como principios do novo modelo, xunto coa estabilidade, a autonomía financeira, a lealdade institucional e coordinación e a sostibilidade do sistema. Estas liñas xerais inclúen máis de 20 propostas concretas para definir as demandas de Galicia no debate sobre o reparto dos recursos.

Ademais, estableceu tres principios irrenunciables da posición de Galicia, como é que o reparto se realice a través das necesidades de gasto, que a solidariedade sexa “plena e non parcial” entre as comunidades autónomas e que o reparto dos recursos non se estableza a través do principio de ordinalidade, o que prexudicaría a esta Comunidade Autónoma.

Fernández Leiceaga realizou ademais unha valoración do debate dos Orzamentos da Xunta, que hoxe rematan o trámite en Comisión sen que teña sido aprobada unha soa das emendas presentadas pola oposición, entre elas 603 emendas ao estado de gastos e 48 ao articulado presentadas polos socialistas galegos. Este resultado da unha idea nítida, dixo, da “vontade de pacto real do PP e do talante” demostrado por Feijóo na Cámara autonómica.

Fotografía: Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia

R., 2017-01-30

Actualidad

Foto del resto de noticias (presideante.jpg) Manteranse as rebaixas fiscais en vigor e aprobaranse catro novas baixadas: no Imposto sobre Transmisións Patrimoniais no caso de vivenda usada habitual, no de Sucesións para as herdanzas entre irmáns, no de Patrimonio e en innovación
Foto de la tercera plana (mama.jpg) Detectáronse 8.000 tumores, dos que o 92% tiñan un estadio tumoral baixo. A mortalidade por cancro de mama en mulleres galegas que participan nos cribados descendeu en máis dun 20% respecto do previsto sen cribado

Notas

Será o xoves, 25 de outubro, ás 19,30 horas, na Biblioteca Nodal, organizada polo Ateneo Nacionalista de Lugo
O Concurso Pilabot ten por obxectivo fomentar a recollida de pilas e acumuladores portátiles nos centros de ensino de primaria e secundaria galegos, xa que aínda que poida parecer un material pequeno e inofensivo, é o residuo máis perigoso e contaminante xerado polas persoas
PUBLICIDAD
Deputación de Ourense
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
PROMOCIÓN
PUBLICACIONES
Publicaciones
Publicaciones Amencer
Revista Egap
Obradoiro de Artesania