
En el PSdeG, el sector crítico del partido advierte a su candidato a la Xunta, Leiceaga, que renovar no es "poner a sus amigos" en las listas. La diputada Carmen Gallego celebra haber "conseguido" que haya Comité Nacional gallego y dice que "los mejores" y de "más proyección" deben formar las listas. El sistema de votación de los senadores por designación permitirá ver si se traduce el malestar en el Grupo.
Por su parte, en el seno de Podemos Galicia su secretaria general, Carmen Santos, ha destituido a tres miembros de la dirección del partido morado, Nicolás Legido, Luca Chao y José Manuel Pérez, a los que había integrado procedentes de la lista afín a una de sus rivales en las primarias internas, la diputada electa Ángela Rodríguez. El motivo de la destitución fue la aprobación de un texto de apoyo al manifiesto de los tres alcaldes de En Marea a favor de la unidad política y la creación de un espacio de confluencia.
Precisamente, uno de los líderes de En Marea y alcalde de Santiago de Compostela por esta formación política, Martiño Noriega, asegura que la marca En Marea está "consolidada" y será la que concurra a las elecciones gallegas: "otra cosa es que se importen metodologías de las mareas municipalistas y líneas programáticas para el debate", comenta Noriega que también asegura que "verdaderamente se comparte esta hoja de ruta para poder tener una cronología, un programa y un procedimiento para elegir al candidato".
En este proceso de confluencia, la fuerza nacionalista BNG reitera, a través de su portavoz nacional Ana Pontón, su rechazo a que el BNG sea "una sucursal de Podemos", lo que no excluye que su formación tenga "las puertas abiertas a todos los nacionalistas y apuesta por una candidatura de país que tenga sus centros de decisión en Galicia.
Fotografía: archivo GD/AGE/Anova/Podemos
Galicia vén de pechar o mes de xullo máis cálido desde 1961, ano a partir do que se dispón na Comunidade de rexistros climatolóxicos. Esta é a principal conclusión do informe mensual elaborado por MeteoGalicia e que presentou esta mañá en Santiago a directora xeral de Enerxías Renovables e Cambio Climático, Paula Uría. Tal e como explicou, o valor medio da temperatura máxima se situou en 29 graos, cunha anomalía positiva de 3,5 graos en comparación cos rexistros das estacións meteorolóxicas máis representativas da Comunidade. Ademais, no caso da temperatura media o dato situouse en 22,5 graos, 2,8 graos por riba do valor normal climatolóxico para este mes.
O Diario Oficial de Galicia publicou a orde pola que se actualiza a relación de deportistas de alto nivel, alto rendemento, rendemento deportivo de base e vitalicias, así como persoas adestradoras ou técnicas, xuízas e árbitras recoñecidas de alto nivel. Esta actualización súmase ás realizadas en xuño e establece un novo récord de persoas recoñecidas, que ascenden a 1.941, das que 835 son mulleres (43%) e 1.106 homes (57%). Arredor do 76 % das persoas -1.466- son deportistas galegos de alto nivel (623 mulleres e 843 homes). Ademais, figuran 201 deportistas de alto rendemento (101 mulleres e 100 homes), 183 deportistas de rendemento deportivo de base (86 mulleres e 97 homes), 47 persoas técnicas de alto nivel (catro mulleres e 43 homes), 29 persoas árbitras e xuízas (16 mulleres e 13 homes) e 15 deportistas galegos de alto nivel vitalicios.