CTAG colabora con los jóvenes de la Asociación Doira en la construcción de un minisatélite
Los participantes del proyecto visitan las instalaciones del Centro.

El Centro Tecnológico de Automoción de Galicia (CTAG) recibió la visita de una representación de la Asociación Juvenil Doira que en septiembre está invitada a participar en el certamen AIRLISS, en Estados Unidos, y para el que tienen que diseñar, construir y lanzar un minisatélite de comunicaciones.
AIRLISS es una iniciativa llevada a cabo por el laboratorio de desarrollo de sistemas espaciales de la Universidad de Stanford (Nevada), en el que cada grupo de participantes debe construir uno o varios satélites que serán lanzados a unos 4 kilómetros de altura. Los satélites deben comunicarse con una estación de seguimiento situada junto al lugar de lanzamiento y tardan entre 15 y 20 minutos en descender.
Ese es el tiempo que tarda un satélite en pasar por el cielo, de modo que el lanzamiento permite simular el tiempo de comunicación con el satélite como si estuviese en órbita.
Colaboración de CTAG
CTAG colabora con los jóvenes de Doira en la construcción de algunos de los componentes del satélite diseñado por los participantes. El director de Innovación de CTAG, Francisco Sánchez, considera que es una buena oportunidad para demostrar que los conocimientos aplicados en automoción se pueden aplicar a otros sectores industriales como en este caso es el aeronáutico.
Además, considera que es importante respaldar este tipo de iniciativas en la que los jóvenes apuestan por la investigación científica.
La Dirección de Innovación de CTAG trabaja en diversos proyectos para mejorar la seguridad, el confort y las posibilidades de comunicación de los conductores y pasajeros del vehículo, a través de la aplicación de la electrónica, el software y las tecnologías HMI.
Alejandra Alonso (Ejecutiva de Cuentas de Torres y Carrera Consultores de Comunicación), 2006-06-09
Actualidad

O 112 Galicia rexistra os seus picos de emerxencia durante as tardes e noites de verán. Os meses estivais traen consigo un cambio nos hábitos da poboación galega: días máis longos, noites máis activas e un aumento significativo das incidencias xestionadas polo 112. Segundo os datos, as franxas horarias con maior demanda son as 15:00 e as 20:00 horas, coincidindo cun estilo de vida máis intenso e prolongado durante o verán. En 2023, o servizo rexistrou medias de 1.300 intervencións entre as 15:00 e as 16:00 horas, e case 1.500 (1.484) entre as 19:00 e as 20:00 horas durante xuño, xullo e agosto. Aínda que en 2024 houbo un descenso global de incidencias (233.289 anuais), estas franxas mantiveron cifras elevadas: máis de 1.000 chamadas á tarde e 1.200 á noite no mesmo período.

O Goberno galego incrementará o orzamento destinado á formación do persoal dos servizos de prevención de incendios forestais ata os 1,8 millóns de euros no bienio 2025-2026, o que supón un 19% máis que no período anterior. Esta medida enmárcase no Plan de Prevención e Defensa contra os Incendios Forestais de Galicia (Pladiga), cuxo obxectivo é minimizar o impacto ecolóxico, económico e social dos lumes, optimizando os recursos dispoñibles. O compromiso formativo da Consellería do Medio Rural xa se reflectiu en 2024, cando se impartiron 473 cursos con 11.447 participantes e máis de 108.000 horas de adestramento.
Notas
A revista científica Nature publica un achado fundamental para comprender a prevalencia da materia sobre a antimateria que existe desde as orixes do universo. O artigo, asinado polo equipo do experimento LHCb do CERN no que participa o Instituto Galego de Física de Altas Enerxías (USC), abre unha nova vía na procura de física máis alá do Modelo Estándar, a construción máis completa que a ciencia conseguiu ofrecer ata agora para explicar o universo.
Aínda que o descubrimento remóntase ao ano 2021, non foi ata onte cando a revista Archaeological and Anthropological Sciences publicaba o achado realizado por integrantes do Grupo de Estudos de Arqueoloxía, Antigüidade e Territorio da UVigo, que hai anos traballan no xacemento ourensán de Arema, na parroquia ourensá de Santa Mariña de Augas Santas (Allariz), do primeiro trilobite confirmado da época romana.