Notas de prensa

Ciencia, arte e cultura: así foron as residencias artísticas do CICAGallery, do Centro Interdisciplinar de Química e Bioloxía da UDC

Identidade e multidisciplinariedade. Estes dous conceptos definen o camiño do Laboratorio de Formas, unha revolucionaria idea xestada por Isaac Díaz Pardo e Luis Seoane que marcaría unha nova tendencia para a cultura galega a mediados dos anos sesenta do pasado século. Froito daquel Laboratorio chegaría a recuperación de Sargadelos, así como unha serie de iniciativas para desposuír do imaxinario popular esa crenza dunha Galicia rural detida no tempo e onde o movemento diario do mar e a terra leva ao abandono do belo.

O xerme do proxecto CICAGallery recupera e fai seus ambos os ideais; por unha banda, a identidade, o sentido de pertenza e o orgullo; por outro, a necesidade de mesturarnos, de non compartimentarnos nunca máis. Hoxe o CICA despediu as primeiras residencias artísticas levadas a cabo nun centro de investigación científica en Galicia, con pena e alegría a partes iguais: péchase unha etapa do proxecto e comeza unha nova, a itinerancia desta colección de dez obras de arte pensadas e creadas nos nosos laboratorios.

O director do CICA e investigador principal deste proxecto, Jaime Rodríguez, lembraba ao comezo do acto o difícil que resulta xestionar algo cando se fai por primeira vez: “Non tiñamos nin idea de como facelo, pero sabiamos que a relación entre artistas e científicos ía suceder de maneira natural… É como unha reacción química!”.

Pola súa banda, Socorro Castro, investigadora do CICA e membro de UDCSolidos, un dos grupos que acolleu a un destes artistas, destacou que no seu caso o máis interesante destas residencias foi “poder vivir o proceso e ver como se logra ese punto de encontro entre as mentes e as sensibilidades de artistas e de científicos”.

A divulgadora científica Deborah García Bello falou da súa experiencia exercendo como intermediaria e eixo entre o mundo da arte e da ciencia, “algo para o que me leei enseguida, porque a miña tese relacionaba a ciencia de materiais coa arte contemporánea, así que si, tiña que estar!”, lembraba na súa intervención. Ademais, Deborah foi a comisaria desta exposición, sendo leste, segundo afirmou, “un dos proxectos máis bonitos da miña vida”.

Tamén estivo presente no acto Óscar Huertas, promotor do CICAGallery, quen a través dunha gravación agradeceu a todo o equipo por apostar por unha idea tan singular desde o principio, o cal sempre entraña dificultades e retos.

Os cinco artistas mostraron nas súas presentacións como foi o seu proceso dentro dun centro de investigación. Algúns, como a artista sénior Verónica Moar, aproveitaron a ocasión para ensinar por primeira vez as súas obras. Ademais, Moar quixo agradecer a participación dos investigadores nesta residencia, nomeándoos coautores das mesmas. A cineasta Irene Sáenz, que non puido acudir á presentación, explicou a través dun vídeo gravado previamente as motivacións que a levaron a realizar a súa residencia xunto ao grupo Aquaterra, facendo referencia á súa procura de métodos máis sostibles para realizar fotografía analóxica. Outros artistas, como Breogán Xague, prefiren que a expectativa creza e centráronse máis en explicar o significado do seu traballo sen mostrar o resultado final. A artista visual Cillas Rodríguez dedicou parte da súa presentación para mostrar o traballo do seu grupo de investigación, Exprela, e das liñas de investigación que máis curiosidade espertaron nela. As “bactiarelas”, nome que elixiu esta artista para falar das pinturas realizadas con medio de bacterias a modo de pintura, fálannos do traballo de varios membros do grupo. Finalmente, Inés Rodríguez narrou as dificultades técnicas ás cales tivo que enfrontarse para poder incluír nanopartículas de grafeno e ouro ás súas pezas finais.

Tras a intervención dos artistas, investigadores dos cinco grupos que participaron nesta primeira edición de CICAGallery participaron nunha mesa redonda, onde compartiron impresións persoais sobre o proxecto, como a dificultade para baixar corpo a terra conceptos científicos nalgunhas ocasións e a complexidade á hora de entender os procesos artísticos. Os investigadores mostráronse entusiasmados co resultado final destas residencias, os cales poderán verse como exposición nunha inauguración que terá lugar este sábado día 20 de abril a partir das 12.00 horas do mediodía na Fundación DIDAC, en Santiago de Compostela.

A primeira edición do proxecto CICAGallery está composta por: Verónica Moar e o grupo UDCSolidos, Breogán Xague e o grupo BIOCOST, Irene Sáenz e o grupo AQUATERRA, Inés Rodríguez e o grupo NANOSELF e Cillas Rodríguez e o grupo EXPRELA. O proxecto está cofinanciado pola Universidade da Coruña e a Fundación Española para a Ciencia e a Tecnoloxía.

Universidade da Coruña (UDC), 2024-04-17

Actualidad

Foto del resto de noticias (portugal_galicia.jpg) O director xeral de Relacións Exteriores e coa UE, Jesús Gamallo, reuniuse esta mañá cos responsables da AECT Rio Minho para coñecer de primeira man as prioridades e os proxectos que ten en marcha este instrumento de cooperación que abrangue 16 concellos da provincia de Pontevedra e 10 da CIM Alto Minho. Esta é unha primeira visita que o director xeral de Relacións Exteriores e coa UE, Jesús Gamallo, continuará co resto de AECTs. Deste xeito, está previsto que se entreviste tamén cos responsables da AECT Chaves-Verín, e da futura AECT da Raia Seca.
Foto de la tercera plana (cdc-01.jpg) A Cidade da Cultura volve acoller a colorida e festiva carreira Holi Gaiás, que vai pola súa sexta edición. A proba terá lugar o sábado 8 de xuño nos exteriores do complexo e nesta ocasión contará cun percorrido especial para a cativada entre 4 e 9 anos, a Peque Holi. A actividade lúdico festiva contará un ano máis coa súa tradicional poeira de cores e con animación previa e posterior á proba, con música e coreografías que animarán aos participantes durante a mañá. A carreira celébrase co obxectivo de gozar coa práctica deportiva nun enclave singular como é o Gaiás, coa súa característica arquitectura e co seu gran pulmón verde, o Bosque de Galicia. Está artellada co ánimo de que os participantes o pasen ben durante o percorrido e no fin de festa.

Notas

A mostra presentase en paneis explicativos, documentos e material inédito, xunto con exemplares de revistas orixinais. O director mostra, en cinco etapas, a historia de tan senlleira publicación. No ano 1956 a revista pasa a ter a súa sede editorial na cidade de Lugo, parece ser que nun dos chalés das chamadas 'Casas Baratas' e alí permanecerá ate o ano 1962.
A muiñeira, que é tanto unha danza tradicional galega como a composición musical que a acompaña, converteuse no século XIX nun “elemento identitario” de Galicia que acompañou o rexurdir político e cultural da época, segundo comprobou Julio Alonso Monteagudo nas investigacións que lle permitiron elaborar a súa tese, ‘Música e identidade galega. Do baile da gaita á muiñeira (S. XVII-XIX)’.
PUBLICIDAD
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
PUBLICACIONES