HELKE MISSELWITZ
Play-Doc presentará por primeira vez en España unha retrospectiva dedicada á cineasta alemá Helke Misselwitz (1947), unha das realizadoras máis importantes da última xeración da DEFA –a primeira compañÃa cinematográfica estatal de Alemaña Oriental tras a Segunda Guerra Mundial–. As pelÃculas que se poderán ver nesta retrospectiva documentan os cambios sociais e polÃticos da RDA da década dos oitenta, que levaron á reunificación de Alemaña e á caÃda do muro de BerlÃn.
A situación de desigualdade das mulleres baixo o réxime socialista, as dificultades das clases traballadoras e a perda da identidade cultural da mocidade, son os temas centrais dunha filmografÃa brillante. As súas pelÃculas, que foxen de consignas polÃticas e cuestionan o discurso oficial, son sobre todo, un retrato honesto e sen sentimentalismos da complexidade das relacións humanas. Helke Misselwitz acudirá a Tui para presentar as súas pelÃculas e falar da súa obra co público do festival.
DANNY LYON
Asà mesmo, nesta edición poderase ver a primeira retrospectiva internacional dedicada a Danny Lyon (1942), prestixioso fotógrafo da Magnum, cuxo libro The Bikeriders (1965) está considerado como un dos documentos fundacionais do chamado Novo xornalismo. As súas imaxes da vida carcelaria, do movemento a favor dos dereitos civÃs e das nacións nativo americanas, son lendarias. Con todo as súas pelÃculas, filmadas en 16mm ao longo de 25 anos, permaneceron durante décadas sen poder verse. O programa incluirá algunhas das súas obras realizadas entre 1969 e 1985, e que retratan a vida na fronteira, as comunidades marxinadas de Novo México ou os traballadores ilegais.
Play-Doc presentará tamén en estrea internacional a súa última pelÃcula SNCC finalizada en 2020 e na que Lyon recrea o apoxeo do movemento polos dereitos civÃs a través de centos de imaxes nunca antes vistas, capturadas a comezos dos anos sesenta e pertencentes ao seu propio arquivo.
RICHARD P. ROGERS
Tamén en estrea internacional, o festival galego presentará catro pelÃculas do realizador norteamericano Richard P. Rogers (1944 - 2001). Ao longo da súa vida artÃstica, Rogers foi un celebrado director e produtor de cinema de non ficción asà como un mentor e profesor en Harvard, onde daba clases de fotografÃa e cinema. O seu afán de coñecemento levoulle por medio mundo, dende as selvas de Nicaragua –onde filmou, xunto a Alfred Guzzetti e Susan Meiselas, a Revolución Sandinista e as súas secuelas–, ata as rúas da Albany de clase traballadora.
Neste programa, comisariado polo director dos Arquivos Cinematográficos de Harvard, Haden Guest, poderanse ver en exclusiva as curtametraxes máis persoais de Rogers, unha sorte de autorretratos nos que o cineasta utiliza a cámara non tanto para rexistrar o mundo como para darlle sentido, analizando de maneira crÃtica a súa propia vida e a súa arte.
Haden Guest estará presente no festival tudense para descubrir ao público este tesouro saÃdo directamente dos arquivos da prestixiosa universidade norteamericana.
ANTÓNIO CAMPOS
A cuarta retrospectiva desta edición estará protagonizada polo portugués António Campos (1922-1999), cineasta amateur nacido en Leiria, cuxa obra singular, complexa e marxinal, que por moito tempo xulgouse perdida, ocupa hoxe un lugar destacado dentro da historia do cinema Portugués. As súa pelÃculas documentais ou de ficción, de marcado carácter etnográfico e antropolóxico, e realizadas practicamente en solitario, rexistran a evolución social, económica e psicolóxica dun paÃs en plena transformación.
Para celebrar o centenario do seu nacemento, Play-Doc presentará en colaboración coa Cinemateca Portuguesa- Museu do Cinema e o CGAI (Centro Galego de Artes da Imaxe), a primeira retrospectiva española dedicada ao cineasta luso, que supoñerá asà mesmo a estrea mundial da súa obra recentemente restaurada e dixitalizada polo ANIM- Arquivo Nacional de Imagens em Movimento.