O XardÃn das pedras que falan (Santiago) incorpora a Valle-Inclán, Bernardo Atxaga, Marta Pessarodona, Kerstin Hensel e Zéno Bianu
Valle-Inclán, Bernardo Atxaga, Marta Pessarodona, Kerstin Hensel e Zéno Bianu acaban de incorporar a súa obra ao XardÃn das pedras que falan, localizada a carón do Colexio de Fonseca, en Santiago de Compostela. Por cada un dos novos autores/as descubriuse unha pedra cun breve fragmento da súa autorÃa que pasarán agora a conformar unha espiral de palabras iniciada a mediados do pasado ano con RosalÃa de Castro.
Valle-Inclán, Bernardo Atxaga, Marta Pessarodona, Kerstin Hensel e Zéno Bianu acaban de incorporar a súa obra ao XardÃn das pedras que falan, unha colaboración entre a USC e o Concello de Santiago localizada a carón do Colexio de Fonseca. Por cada un dos novos autores/as descubriuse unha pedra cun breve fragmento da súa autorÃa que pasarán agora a conformar unha espiral de palabras iniciada a mediados do pasado ano con RosalÃa de Castro, Seamus Heaney e Luz Pozo Garza. De forma progresiva, iranse incorporando diferentes rochas ata alcanzar un total de 40.
No acto deste luns 18 participaron ademais do reitor Antonio López DÃaz e do alcalde Martiño Noriega; a concelleira de Acción Cultural, Branca Novoneyra; os escritores Zéno Bianu e Bernardo Atxaga; XaquÃn Valle-Inclán, o director do Museo Valle-Inclán, Antonio González Millán; e o promotor do proxecto, o escritor Suso de Toro.
O reitor Antonio López mostrouse satisfeito coas novas cinco incorporacións do XardÃn, “unha brillante iniciativa” que agora “enriquece o seu legado” e amplÃa o abano de linguas presentes co catalán, vasco, francés e castelán. “Agardamos –engadiu o reitor- que estas verbas nos sigan falando ao corazón de aquà para adiante”.
Concello de Santiago, 2019-03-19
Actualidad
A primavera comeza este mércores 20 de marzo, ás 4 horas e 6 minutos e prolongarase durante case 93 dias ata as 22 horas e 51 minutos do 20 de xuño. Durante a primavera haberá ao amencer unha curiosa aliñación planetaria de Venus, Marte e Saturno; na segunda quincena de abril agregarase Mercurio e xa a finais de maio, Xúpiter substituirá a Venus, mentres a Lúa vai ir pasando por esa aliñación a comezos de cada mes, segundo explica o coordinador de investigación do Observatorio Astronómico da USC, José Ãngel Docobo. O inicio da primavera prodúcese cando o Sol pasa polo punto Aries, ou equinoccio de marzo, un dos dous puntos de corte da eclÃptica co ecuador celeste; nestes dias, na contorna do equinoccio, a duración do dÃa e da noite son teoricamente iguais.
Presentouse o programa da décima edición de Escenas do cambio na Cidade da Cultura, unha cita que consolida a aposta por xerar espazos para o desenvolvemento da vangarda nas artes escénicas. Dirixido pola bailarina e coreógrafa Kirenia MartÃnez, este aniversario, que decorrerá entre os dÃas 3 e 5 de maio, concÃbese como unha celebración da traxectoria do festival e da súa capacidade transformadora. O director xeral de Cultura, Anxo M. Lorenzo, destacou na presentación o carácter rompedor e diverso do festival, no que o público poderá gozar de 13 propostas que desafÃan, nos seus procesos e resultados, os lÃmites da creación artÃstica.
Notas
AÃnda que a pandemia orixinada polo SARS-CoV-2 ficou atrás, o seu eco persiste e aÃnda son moitas as incógnitas que a ciencia tenta despexar. Hoxe en dÃa sábese que para moitos pacientes de COVID-19, o final da etapa aguda da infección é só o comezo doutra experiencia difÃcil: a post-COVID. Durante a denominada COVID persistente ou long COVID, estas persoas desenvolven unha amálgama de sÃntomas prolongados que poden incluÃr dificultade respiratoria, fatiga, tose ou perda de olfacto, entre outros.
A mostra está composta por nove paneis que recollen as obras de mulleres clave dos últimos dous séculos: Mary Shelley -con Frankestein ou o moderno Prometeo-, Harriet Beechet Stowe -con A cabana do TÃo Tom-, Bertha Von Suttner -con Abaixo as armas-, Betty Friedan -con A mÃstica da feminidade-, Clara Campoamor –con O voto feminino e eu-, Harper Lee -con Matar a un reiseñor-, Rachel Carson -con Primavera silenciosa- e Hanna Arendt -con Eichmann en Xerusalén-.