O Museo de Belas Artes da Coruña amplÃa a súa colección con obras do Reina SofÃa, do Museo do Prado e coleccións particulares
Presentouse hoxe a nova colección permanente do Museo de Belas Artes da Coruña que acaba de ampliar o seu catálogo con novas pezas procedentes do Museo Nacional del Prado, do Museo Nacional Centro de Arte Reina SofÃa e doutras institucións como o CÃrculo de las Artes de Madrid ou de préstamos de particulares. En total incorpóranse á exposición do museo coruñés 39 obras de distintos autores.
O director xeral de PolÃticas Culturais, Anxo M. Lorenzo, participou hoxe na presentación da nova colección permanente do Museo de Belas Artes da Coruña que acaba de ampliar o seu catálogo con novas pezas procedentes do Museo Nacional del Prado, do Museo Nacional Centro de Arte Reina SofÃa e doutras institucións como o CÃrculo de las Artes de Madrid ou de préstamos de particulares.
En total incorpóranse á exposición do museo coruñés 39 obras de distintos autores como Urbano LugrÃs, Julia Minguillón, Lago Ribera, Xaime Quesada, Juan Luis López, Isaac DÃaz Pardo, Elena Gago, Manuel Molezún, Alberto Datas, Román Navarro ou Isidoro Brocos. A maior parte destes novos fondos proceden do Museo Nacional del Prado, que cedeu 23 obras do pintor Fernández Ãlvarez de Sotomayor.
Cómpre destacar que entre os novos fondos sobresaen dúas cerámicas de Pablo Picasso adquiridas polo museo á Fundación Camilo José Cela, xunto cunha obra de Urbano LugrÃs.
Estes novos ingresos supoñen, pola súa calidade e representatividade, un enriquecemento da colección permanente, xa que permite mostrar un renovado discurso expositivo e unha reorganización de espazos que sen dúbida axudará a comprender mellor o mundo convulso de finais do século XIX e principios do XX.
Nova colección numismática
Todos estes cambios obrigaron a realizar modificacións museográficas, novas distribucións e cambiar soportes informativos. Xunto con esta remodelación hai que destacar a nova presentación da primeira sala da colección. Este espazo acollerá unha colección de numismática procedente de doazóns, adquisicións e depósitos. Esta mostra segue unha sucesión cronolóxica desde a Idade Antiga ata a Idade Moderna, xa que as moedas en canto conteñen textos, signos e marcas convértense nun documento cronolóxico e histórico que permiten coñecer as circunstancias da circulación monetaria, asà como o seu contexto polÃtico, social e económico.
Esta nova exposición ten un marcado carácter didáctico e permite mostrar ao público unha das seccións que ata hoxe non tiña un destacado papel na exposición permanente.
Como novidade, cómpre destacar que este catálogo acaba de incorporar a colección de moedas emitidas pola Real Casa da Moeda da Coruña, adquirida a un coñecido coleccionista e historiador coruñés. Agora, tras a súa catalogación e documentación, o Museo de Belas Artes da Coruña exporá unha significativa selección de 41 moedas emitidas entre o século XII ata o século XVII.
Museo de Belas Artes da Coruña, 2019-03-14
Actualidad
A primavera comeza este mércores 20 de marzo, ás 4 horas e 6 minutos e prolongarase durante case 93 dias ata as 22 horas e 51 minutos do 20 de xuño. Durante a primavera haberá ao amencer unha curiosa aliñación planetaria de Venus, Marte e Saturno; na segunda quincena de abril agregarase Mercurio e xa a finais de maio, Xúpiter substituirá a Venus, mentres a Lúa vai ir pasando por esa aliñación a comezos de cada mes, segundo explica o coordinador de investigación do Observatorio Astronómico da USC, José Ãngel Docobo. O inicio da primavera prodúcese cando o Sol pasa polo punto Aries, ou equinoccio de marzo, un dos dous puntos de corte da eclÃptica co ecuador celeste; nestes dias, na contorna do equinoccio, a duración do dÃa e da noite son teoricamente iguais.
Presentouse o programa da décima edición de Escenas do cambio na Cidade da Cultura, unha cita que consolida a aposta por xerar espazos para o desenvolvemento da vangarda nas artes escénicas. Dirixido pola bailarina e coreógrafa Kirenia MartÃnez, este aniversario, que decorrerá entre os dÃas 3 e 5 de maio, concÃbese como unha celebración da traxectoria do festival e da súa capacidade transformadora. O director xeral de Cultura, Anxo M. Lorenzo, destacou na presentación o carácter rompedor e diverso do festival, no que o público poderá gozar de 13 propostas que desafÃan, nos seus procesos e resultados, os lÃmites da creación artÃstica.
Notas
AÃnda que a pandemia orixinada polo SARS-CoV-2 ficou atrás, o seu eco persiste e aÃnda son moitas as incógnitas que a ciencia tenta despexar. Hoxe en dÃa sábese que para moitos pacientes de COVID-19, o final da etapa aguda da infección é só o comezo doutra experiencia difÃcil: a post-COVID. Durante a denominada COVID persistente ou long COVID, estas persoas desenvolven unha amálgama de sÃntomas prolongados que poden incluÃr dificultade respiratoria, fatiga, tose ou perda de olfacto, entre outros.
A mostra está composta por nove paneis que recollen as obras de mulleres clave dos últimos dous séculos: Mary Shelley -con Frankestein ou o moderno Prometeo-, Harriet Beechet Stowe -con A cabana do TÃo Tom-, Bertha Von Suttner -con Abaixo as armas-, Betty Friedan -con A mÃstica da feminidade-, Clara Campoamor –con O voto feminino e eu-, Harper Lee -con Matar a un reiseñor-, Rachel Carson -con Primavera silenciosa- e Hanna Arendt -con Eichmann en Xerusalén-.