Notas de prensa

A sede do Cervantes en Madrid aposta polo fotógrafo galego José Suárez

A exposición José Suárez. Uns ollos vivos que pensan, protagoniza a exposición central na temporada de verán da sede do Instituto Cervantes en Madrid, logo do seu peche na Cidade de Cultura de Galicia onde foi vista por 16.000 persoas. A obra do fotógrafo de Allariz pode verse en Madrid entre o 31 de maio e o 18 de setembro de 2016.

A Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria anuncia que a exposición José Suárez. Uns ollos vivos que pensan, que se pechou ao público na Cidade da Cultura, partirá a Madrid para ser acollida polo Instituto Cervantes, que aposta polo fotógrafo galego para a súa exposición principal no seu emblemático edificio da Calle Alcalá na temporada de verán.

‘José Suárez. Uns ollos vivos que pensan’ será inaugurada en Madrid o 31 de maio e permanecerá aberta ata o 18 de setembro, período no que coincidirá na capital con outra exposición dedicada a un galego ilustre: a mostra que a Biblioteca Nacional organiza con motivo do centenario do nacemento de Camilo José Cela. Co título ‘CJC 2016. El centenario de un Nobel’, a exposición estará aberta do 23 de xuño ao 25 de setembro. Posteriormente, viaxará ao Museo Centro Gaiás, onde será inaugurada o 18 de novembro.

A itinerancia da exposición de José Suárez a Madrid, a súa localización nunha institución tan prestixiosa como é o Cervantes, en concreto na súa sede no corazón da capital, xunto ao feito de ser programada durante a temporada de máxima afluencia turística, supón un logro importante no obxectivo de dar a coñecer a obra do fotógrafo de Allariz fóra de Galicia. O edificio que acollerá esta exposición, que foi primeiro sede do Banco Español del Río de la Plata e despois do Banco Central, foi obra do arquitecto galego Antonio Palacios.

A Cidade da Cultura completará o programa de itinerancias levando en outono a mostra de José Suárez a Bos Aires (Arxentina), cidade clave na biografía do fotógrafo galego, onde desenvolveu parte do seu traballo despois de fuxir de España tras o estalido da Guerra Civil.

Éxito de visitantes

As fotografías de José Suárez deixan o Museo Centro Gaiás da Cidade da Cultura despois de ser visitada por 15.787 persoas desde a súa inauguración o 13 de novembro. Só durante esta última Semana Santa, a mostra recibiu 2.500 visitantes, converténdose nunha das referencias culturais de Galicia durante o pasado inverno.

Con esta exposición, comisariada por Manuel Sendón e Xosé Luis Suárez Canal, a Cidade da Cultura ten contribuido a situar a José Suárez –un dos fotógrafos máis relevantes da España do século XX- no lugar que lle corresponde, despois duns anos nos que se tivo convertido nun ‘fotógrafo traspapelado’, en palabras do crítico Juan Manuel Bonet. Nunha época na que predominaban os fotógrafos por encarga e unha visión costumista da sociedade galega, Suárez revélase como un artista consciente da súa autoría. A súa obra reflexa unha gran preocupación humanista, incorporando novidades formais propias dos movementos de vangarda europeos como a Nova Visión ou a Nova Obxectividade.

A exposición ‘José Suárez. Uns ollos vivos que pensan’, a máis ambiciosa das realizadas ata o momento sobre o fotógrafo, reúne as súas imaxes más coñecidas, como as da serie Mariñeiros ou o famoso retrato de Unamuno, pero tamén as tomadas durante as súas viaxes a Xapón, ou das últimas que realizou na súa vida como a de ‘A Mancha’ (1965).

Gabinete de Comunicación da Xunta de Galicia, 2016-03-28

Actualidad

Foto del resto de noticias (naufragos-hugo.jpg) Hugo fala da relación do seu protagonista, un rapaz con trastorno do espectro autista, coa súa amiga Laia. Jimmy Núñez e María Roja interpretan este espectáculo, seleccionado para a primeira edición do circuíto estatal de artes escénicas para a infancia e a mocidade da ASSITEJ. Baixo o lema Voces dun mundo novo, o congreso reunirá compañías e profesionais de numerosos países arredor dunha programación artística, de relatorios e de intercambio, que este ano lles presta especial atención á participación, á amplitude de formas artísticas e á celebración do impacto comunitario. Para a configuración da carteleira de espectáculos tivéronse en conta especialmente propostas que traballan en espazos e formatos non tradicionais, inclusivas e sensoriais.
Foto de la tercera plana (turismo-5.jpg) O Instituto Nacional de Estatística (INE), publicou hoxe os datos referidos aos establecementos hoteleiros no mes de marzo, nos que a Semana Santa contribuiu a que o sector hoteleiro galego consolidase a crecente mellora da súa rendibilidade. En concreto, segundo o INE, a rendibilidade hoteleira medrou en marzo un 15%. Con estas cifras estímase que o sector hoteleiro obtivo uns ingresos totais de 21,9 millóns de euros ese mes, cifra que supera nun 23% o dato de marzo do ano pasado, que non coincidiu coa Semana Santa, que fora en abril. Tamén medrou con respecto ao valor previo á pandemia, cando se facturaron preto de 16 millóns de euros. En canto ao número de viaxeiros, o segmento hoteleiro presentou un comportamento positivo en Galicia en marzo.

Notas

A 22ª edición do Encontro Universitario de Danza da USC chega a Lugo este xoves 25 e o venres 26 coa presentación de producións de danza das compañías das universidades de Vigo, A Coruña e máis a propia da USC. As funcións, de entrada libre e de balde, serán ambos os dous días ás 20.30 horas na Caixa Negra do Museo Interactivo de Historia (MIHL). A compañía de danza da UDC abrirá este encontro o xoves 25, ás 20.30 horas, coa posta en escena de ‘… E todo o demais non importa’, unha coreografía colectiva con dirección artística de Alba Fdez. Cotelo.
A Facultade de Educación e Traballo Social do campus de Ourense acolle o I Congreso internacional sobre as diferenzas: filosofía, cultura e educación nas sociedades do século XXI, organizado polo grupo de investigación Ontoloxías da Diferenza. Fundamentos Teóricos e Repercusións Prácticas. Nel, pensadores de España e Portugal reflexionan sobre multiculturalismo, educación moral, a discusión entre a humanidade e as distintas intelixencias artificiais e as novas formas de pedagoxía.
PUBLICIDAD
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
PUBLICACIONES