
El premio Ramón Piñeiro'Facer país, que la asociación cultural Val de Láncara entrega este año a la escritora Luz Pozo Garza, convertirá la localidad lucense en la "capital cultural de Galicia", en palabras de su secretario, Carlos S. López. Según adelantó en la presentación del fallo del jurado del concurso, esta "gran concentración" se realizará el día 17 de octubre, aunque la fecha está "por confirmar" y depende de la disponibilidad de numerosas personalidades que se prevé que asistan al evento. Entre ellos, destacan los premiados en las siete ediciones anteriores: el intelectual Isaac Díaz Pardo, el actor Luis Tosar, el grupo musical Milladoiro, el político Xosé Manuel Beiras, el escritor Xosé Neira Vilas y los responsables del periódico A Nosa Terra. "Representantes de todos los campos culturales", subrayó la directora del Colegio Ramón Piñeiro, presente en la rueda de prensa.
Luz Pozo Garza, natural de Ribadeo, es catedrática de Lengua gallega y estudiosa de Rosalía de Castro, cuya obra influyó a lo largo de toda su trayectoria literaria . Temas como la melancolía, el amor, la muerte y el paso del tiempo están presentes en sus creaciones poéticas, que el premio Ramón Piñeiro reconoce y valora en su VIII edición.
Jesús Vila, del centro Unesco de Sarria, incidió en que es "la primera vez" que el premio se le concede a una mujer, algo que vio adecuado a los "méritos" de la escritora y al hecho de que, en esta ocasión, eran "siete u ocho" las mujeres nominadas. No obstante, aseguró que la decisión última estuvo "muy reñida", pues hubo "mucho debate" alrededor de las votaciones.
Para Aníbal Piñeiro, hermano del histórico galleguista -al que este año la RAG dedicó el Día das Letras Galegas-, este tipo de actividades son "un motivo de orgullo para la familia", como recalcó hoy en la presentación del fallo del premio. "Estaré allí, faltaría más", señaló y apuntó "lo bueno que es tenerlo en el recuerdo".
Ferrol é a primeira das 13 citas co libro e a lectura que terán os galegos e galegas en diferentes vilas e cidades das catro provincias. Tras esta cidade, recollerá o relevo Santiago de Compostela, do 2 ao 10 de maio; Lugo, do 13 ao 17 de maio; O Porriño, do 14 ao 17 de maio; Redondela, do 11 ao 14 de xuño, e Ourense, do 17 ao 20 de xuño. Xa no mes de xullo, Vigo abrirá o día 1, prolongándose ata o día 7, continuando en Ponteareas, desde o día 9 ata o 12, e en Rianxo do 23 ao 26. Finalmente, en agosto, as Feiras do Libro viaxarán ata A Coruña, do 1 día ata o 10; Viveiro, do día 13 ao 19; Foz do 20 ao 23, e rematarán en Monforte de Lemos, onde se celebrará do día 26 ao 29 de agosto.
O número de persoas en Galicia que le ocasional ou habitualmente na nosa lingua medra en case nove puntos ata acadar o 72 %, isto é, sete de cada dez galegos. Ademais deste incremento do 13 por cento na lectura ocasional ou habitualmente en galego con respecto ao ano anterior, o estudo de 2025 tamén revela a consolidación dunha Galicia lectora, reflectida no sindicadores que sinalan que o 96,5 % da poboación maior de 14 anos le en calquera medio e soporte, o que sitúa a nosa Comunidade nun 1,4% por enriba da media de España. Ademais, o 70 % destas lecturas son de libros.