
El abogado de los trabajadores de la planta de Pascual en Outeiro de Rei (Lugo), Alberte Xullo Rodríguez Feixoo, manifestó temer que la empresa pretenda despedir a los 155 empleados de la factoría para reabrirla en "tres meses" pero con un nombre diferente y "para elaborar un tipo de leche distinto al que elabora ahora".
Rodríguez Feixoo explicó que los trabajadores llegaron a esta conclusión tras cuatro reuniones infructuosas con miembros de la dirección de Pascual en Benavente (Zamora) y en vísperas de que se produzca un quinto encuentro, que será el jueves 18 de junio. "Puede ser -que se estudie la posibilidad de una reapertura bajo otro nombre-, pero sería a todas luces una maniobra sucia por parte de la empresa eliminar la plantilla de 155 trabajadores y dentro de tres meses reabrir Pascual. Sería una jugada que creemos que no sería muy bien estimada por la clientela de Pascual, ni en la comarca de Lugo, ni en Lugo, ni por las autoridades, que verían un fraude de ley de la dirección de la firma castellana", aseguró.
El abogado reiteró que espera que la firma modifique "su pertinaz postura" en la próxima reunión. "Parece que lo prioritario para la empresa es extinguir los 155 puestos de trabajo de la factoría de Outeiro de Rei, en lugar de buscar una solución para la propia factoría", acusó. Rodríguez Feixoo admitió que "en este momento" hay "varias firmas interesadas" en proseguir con el trabajo en la factoría de Outeiro de Rei, pero Pascual "se empecina" en los despidos, "en lugar de buscar la viabilidad de la factoría con otra firma si ella no la quiere explotar", reprochó.
A conselleira do Medio Rural, acompañada polo director xeral da PAC e do Control da Cadea Alimentaria, Juan José Cerviño, presidiu este mediodía a constitución do Observatorio do sector lácteo de Galicia, órgano colexiado de seguimento, asesoramento, consulta e análise deste eido produtivo. Esta reunión ten lugar trala entrada en vigor do decreto que actualizou a regulación deste órgano e que, entre outros obxectivos, persegue facer un seguimento continuado do sector e mellorar o seu funcionamento. O Observatorio vén funcionando dende a súa creación no ano 2007
En concreto, o programa do Calendario do Libro e da Lectura inaugurará as súas 35 efemérides para o longo de todo o ano o 11 de xaneiro, co Día do usuario/a da Biblioteca e terá como unha das súas datas significativas desde mes, o Día da Ilustración, que se celebra o 30 e está dedicado ao humorista gráfico Siro López. Complétanse as datas significativas coa celebración, o 1 de abril, do Día das artes galegas, que se centra neste 2026 nun dos nosos fotógrafos máis vangardistas e internacionais, o ourensán José Suárez. En todo caso, este festexo estenderase todo o ano cunha ampla oferta de accións, do mesmo xeito que sucederá co Día das letras galegas (17 de maio) que nas bibliotecas xirará ao redor da escritora Begoña Caamaño.