
El Centro de Referencia y Servicios de Software Libre de Galicia (Mancomún) es un «referente» en Europa y Latinoamérica en este ámbito, según un informe europeo del que informa la Consellería de Industria. Esta iniciativa, que nació en el 2006 y que se convirtió en un centro recientemente, trata de ofrecer un punto de encuentro para las iniciativas de software libre gallegas y tiene como objetivo fomentar este tipo de tecnología en Galicia.
La Xunta ha resaltado que el informe europeo considera a Mancomún como un «elemento dinamizador y catalizador» del software libre en Galicia, y destaca la «implicación» de la administración gallega en el fomento de estos programas entre las pequeñas y medianas empresas, así como en el ámbito doméstico. Así, señala que la nueva etapa de Mancomún como «centro de referencia» en tecnologías de código abierto en Galicia despierta interés en el «resto de Europa, Brasil y otras regiones de Latinoamérica».
El documento dedica, según Industria, un «extenso apartado» a la realidad de las pequeñas y medianas empresas en Galicia, en el que apunta que el uso del software libre es la «única forma viable» para conseguir que despegue el tejido empresarial gallego. Además, los investigadores «incidieron» en el carácter gubernamental de Mancomún, al considerarlo algo «poco común» en Europa.
O presidente da Xunta, Alfonso Rueda, informou hoxe de que o Executivo autonómico 'vai presentar alegacións' á proposta de planificación da rede de transporte eléctrica para o período 2025-2030 presentada polo Estado o pasado mes de outubro xa que 'apenas reserva un 2,8% do investimento total para Galicia'. Rueda resaltou que as comunidades necesitan 'infraestruturas eléctricas modernas e adaptadas á realidade actual do tecido industrial e ao crecemento previsto no futuro'. Nesta liña, lembrou que contar con estas instalacións 'é fundamental para o desenvolvemento económico das comunidades'.
Celebrouse a sesión plenaria do Observatorio Galego de Dinamización Demográfica, na que se deu conta dos últimos datos de poboación que amosan que Galicia continúa un ano máis cunha tendencia positiva á alza tras rexistrarse un saldo migratorio, segundo as últimas estatísticas oficiais, de máis de 30.000 persoas. Os últimos datos publicados esta semana con respecto ao ano 2024 reafirman a tendencia a alza que se está vivindo en Galicia nos últimos anos. Así, as cifras amosan un incremento de 30.300 persoas que entraron a residir na comunidade fronte ás que saíron, de feito nos últimos tres anos o cómputo foi de 83.300. Neste sentido, os datos provisionais do ano 2025 tamén inciden no aumento da natalidade que se mantén en positivo.