La empresa Droguería Agrícola estudia mejoras en la producción de la patata de A Limia
La investigación gira en torno a los fertilizantes vegetales y técnicas para alargar el ciclo de la cosecha.
Con el apoyo de la Consellería de Innovación, la empresa ourensana Droguería Agrícola estudia la mejora de la producción de la patata de A Limia mediante el empleo de fertilizantes vegetales y de técnicas para alargar el ciclo de cosecha del tubérculo al emplear nuevos aperos de labranza..
Según la empresa investigadora, es posible sustituir el empleo de fertilizantes de origen animal por la semilla de cultivos que puedan después ser
utilizados como abonos verdes, complementando la fertilización química. Estos fertilizantes se obtendrían a partir de la plantación de nabos y leguminosas de forraje.
La producción de patata en Galicia se basa en técnicas de cultivo como el trabajo de la tierra, la fertilización y la siembra. La comarca ourensana de A Limia recoge al año 110.000 toneladas de este tubérculo, de los que casi la mitad son para consumo y el resto para la industria de transformación.
Para paliar las disminuciones detectadas en el contenido de materia orgánica del suelo, debido a la baja tasa de retorno de los residuos al suelo, y degradaciones en la estructura del suelo, como consecuencia del uso de sistemas de cultivo intensivo.
Todo ello provoca un deterioro de la calidad de la patata que se produce en la zona, definida por un clima específico que hace preciso recoger el tubérculo antes de terminar el ciclo y sin lograr el nivel preciso de maduración.
Droguería Agrícola lleva años comercializando fertilizantes, patatas y productos del campo en la comarca de A Limia. Cuenta con la colaboración del departamento de Ingeniería Agroforestal, además de la cooperación del área de Edafología de la Universidad de Santiago, que tiene experiencia en estudios de fertilidad del suelo y que en los últimos años se especializó en el cultivo de la patata.
R., 2004-01-20
Actualidad

O Goberno galego incrementará o orzamento destinado á formación do persoal dos servizos de prevención de incendios forestais ata os 1,8 millóns de euros no bienio 2025-2026, o que supón un 19% máis que no período anterior. Esta medida enmárcase no Plan de Prevención e Defensa contra os Incendios Forestais de Galicia (Pladiga), cuxo obxectivo é minimizar o impacto ecolóxico, económico e social dos lumes, optimizando os recursos dispoñibles. O compromiso formativo da Consellería do Medio Rural xa se reflectiu en 2024, cando se impartiron 473 cursos con 11.447 participantes e máis de 108.000 horas de adestramento. Entre 2019 e 2024 investiuse un total de 2,6 millóns de euros, permitindo a realización de 159 accións formativas e case 469.000 horas lectivas.

O 58% dos 855 ciclos de Formación Profesional ofertados para o próximo curso en Galicia complétanse na primeira adxudicación de prazas pechada onte pola Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e FP, e que dá dereito a matricula. Segundo os datos recabados, un total de 56.049 persoas presentaron solicitude para cursar algunha modalidade de Formación Profesional, o que representa un incremento do 3,5% (1.898 solicitudes máis) con respecto ao curso 2024-25, e supón acadar de novo un máximo histórico que confirma o interese que espertan estas ensinanzas.
Notas
A revista científica Nature publica un achado fundamental para comprender a prevalencia da materia sobre a antimateria que existe desde as orixes do universo. O artigo, asinado polo equipo do experimento LHCb do CERN no que participa o Instituto Galego de Física de Altas Enerxías (USC), abre unha nova vía na procura de física máis alá do Modelo Estándar, a construción máis completa que a ciencia conseguiu ofrecer ata agora para explicar o universo.
Aínda que o descubrimento remóntase ao ano 2021, non foi ata onte cando a revista Archaeological and Anthropological Sciences publicaba o achado realizado por integrantes do Grupo de Estudos de Arqueoloxía, Antigüidade e Territorio da UVigo, que hai anos traballan no xacemento ourensán de Arema, na parroquia ourensá de Santa Mariña de Augas Santas (Allariz), do primeiro trilobite confirmado da época romana.