Noticias

Luz Darriba inaugura en el Museo Pedagógico de Galicia un montaje en el marco de la muestra Maestras, una biografía repleta de soles

Se trata de una instalación denominada LibroLibre que la artista multidisciplinar Luz Darriba instala en este Museo para que, a través de las imágenes, textos y sonidos de un libro de 16 páginas de grandes dimensiones, el visitante haga un viaje reflexivo por el pasado y el presente de la educación de las mujeres.

En el marco de la exposición denominada Maestras, una biografía
repleta de soles, que se exhibe en el Museo Pedagógico de Galicia en Santiago de Compostela, la artista multidisciplinaria Luz Darriba lleva a cabo una instalación llamada LibroLibre.

Dicha instalación consiste en un libro de 16 páginas, de grandes
dimensiones (205 x 205 m), en el cual a través de las imágenes, los textos y el sonido, se propone un viaje reflexivo desde el pasado de la educación de las mujeres hasta el presente.

La narración sonora realizada por el artista Jose Lemur nos propone un aprendizaje: "como el niño que repite el abc, como la niña que toca el doremi, como la niña que repite el abc, como el niño que toca el doremi". Un diálogo sin palabras, sin réplica;sólo el sonido de un alfabeto femenino que se repite hasta ser entendido por sus iguales; sonido de quien no calla para ser oída, para no ser callada por las voces de sus pares.

La pieza sonora ABC acompaña la instalación "LibroLibre" uniendo la voz humana grabada con la palabra escrita, siendo inseparable
compañera de una misma ideología.

El artista sonoro Jose Lemur acerca una música con notas inseguras para ser escuchada mientras se gira alrededor de las palabras, mientras se lee y se entiende que lo que no se nombra, no existe. Esta acción sonora fue concebida a partir de grabaciones de campo-ambientes de escuela como material primero-, modificadas electrónicamente para conseguir una sensación de opresión, mentras la voz de una mujer recita el abecedario hasta conseguir ser oida.

Asimismo, el día de la inauguración, el viernes 11 de abril, se celebra una performance denominada "LibroVivo": es el resultado de la interacción multimedia y la acción humana. Consiste en una performance aplicada al uso de las nuevas tecnologías que posibilitarán el desarrollo audiovisual de la obra y el
intercambio narrativo entre una performer y las imágenes animadas.

El acompañamiento sonoro ha sido creado para lograr una pieza completa en la que se involucren sensorialmente espectadores y espectadoras.

Este trabajo forma parte de una investigación que la artista Luz
Darriba viene desarrollando alrededor de la pedagogía, la igualdad de derechos y los problemas de género.

El horario del Museo Pedagógico de Galicia (MUPEGA) es de Martes a Sábado de 10:00 a 14:00 y de 16:00 a 20:00 hs y la muestra permanece abierta abierta hasta finales de año.

Luz Darriba, artista multidisciplinar (Uruguay), vive y trabaja en España (1990). Más de 250 exposiciones colectivas, 40 individuales, 50 distinciones. Creó: Cumulum, muralla de Libros(600.000 libros alrededor de la Murallas de Lugo),"Una Puerta a la Cultura" ("envolvimiento con 80.000 libros de la Puertade Alcalá, Madrid 2001), "Libres avec des livres" instalación, Maison de UNESCO, Paris, Patchwork, "farrapos por la no violencia contra las mujeres", alfombra de 8000 metros cuadrados,Plaza del Obradoiro,Santiago de Compostela 2004, "Las mujeres tomamos las calles", cambio del nombre de 57 calles
por el de mujeres desconocidas de la historia, Lugo 2005, Libook, casa de libros, Palau Moja, Barcelona 2005, Guante negro, Guante blanco, 30.000 pares de guantes contra la violencia de género, Lugo, 2005, Señales, intervención de 76 semáforos con iconos femeninos, Lugo 2006, Bibliotecas de Babel,"barricadas" de libros, 2006, Palabras más, crucigrama de 2000 metros cuadrados, Plaza del Obradoiro, más de mil estudiantes, Arakne, red por la Igualdad, sobre cubos y terrazas del Kursaal, San Sebastián, 2007, Laberinto, Librolibre, Museo Pedagógico de Galicia 2008.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Consellería de Educación de la Xunta de Galicia:

A conselleira de Educación e Ordenación Universitaria, Laura Sánchez Piñón, inaugura a mostra Mestras: unha biografía repleta de soles, que poderá visitarse no Museo Pedagóxico de Galicia (MUPEGA) ata novembro de 2008. A exposición ten por obxecto amosar, mediante catro exemplos singulares, boa parte da realidade educativa feminina na comunidade galega durante o século XX.

Deste xeito, a mostra recolle dúas dicotomías fundamentais que definen un panorama educativo global: educación pública/privada e relixiosa/laica. Do mesmo xeito, realízase un percorrido xeográfico, polo que se seleccionou unha figura ou colectividade representativa de cada provincia galega.

Así, Mestras: unha biografía repleta de soles, recolle a historia da ferrolá Ángela Ruiz Robles, unha mestra salientable tanto no ensino público coma no privado, durante a etapa franquista. Destaca especialmente nos eidos da didáctica e da inventiva pedagóxica. Ademais, a mostra inclúe a Clementina Villar Martínez, natural de Redondela, que constitúe un exemplo vivo do profesorado que, formado na ideoloxía republicana, houbo de desenvolver o seu labor profesional forzosamente no ideario da escola franquista, coas contradicións que este feito supuña.

En terceiro lugar, o exemplo de Teresa Roqueta Dalmau, parvulista da Escola Laica Neutral de Ourense (E.N.L.O.), dá conta das escasas iniciativas educadoras privadas e laicas emprendidas en Galicia. Esta mestra levou adiante un proxecto educativo singular que o vindeiro ano cumprirá un século. Por último, a comunidade relixiosa da Compañía de María de Lugo simboliza as achegas da educación privada relixiosa que desenvolve iniciativas innovadoras no eido didáctico e promove a consecución de melloras nas condicións laborais e formativas do seu profesorado.

No marco desta exposición, a artista multidisciplinar Luz Darriba levará a cabo unha instalación titulada LibroLibre. Trátase dun libro de 16 páxinas, de grandes dimensións, no cal, a través das imaxes, os textos e o son, proponse unha viaxe reflexiva desde o pasado da educación das mulleres ata o presente. Esta instalación acompáñase da peza sonora ABC, realizada por Jose Lemur.


R., 2008-04-10

Actualidad

Foto del resto de noticias (economia-porcentaxe.jpg) Alberto Núñez Feijóo informou da activación de 3 millóns de euros para apoiar o desenvolvemento de proxectos innovadores vinculados ao coronavirus, así como o impulso da fabricación inmediata de medios de protección, a través de axudas que faciliten ás pemes galegas a reorganizar a súa produción e axustarse ás necesidades do mercado. Feijóo resaltou que en total presentáronse 160 iniciativas para producir material sanitario, das cales se preseleccionaron 11 que inclúen proxectos para desenvolver láminas que poidan protexer diferentes superficies fronte ao virus; novos sistemas para respiradores; sistemas de detección rápida; máscaras capaces de filtrar o virus; ou iniciativas de cartografía sobre o risco de contaxio.
Foto de la tercera plana (violencia-xenero.jpg) O Programa do Bono de Alugueiro Social acaba de convocar unha liña de subvencións destinada especificamente ao alugamento de vivendas para vítimas de violencia de xénero, fillos dependentes e vítimas de trata con fins de explotación sexual. Así consta na Resolución publicada hoxe no Diario Oficial de Galicia en virtude da cal as persoas interesadas poderán presentar as súas solicitudes a partir de mañá e ata o próximo 11 de decembro de 2020, salvo que se esgote antes o crédito orzamentario: 2.050.000 euros repartidos entre as anualidades de 2020 e 2021. Cómpre lembrar que a Xunta creou o Bono de Alugueiro Social específico para víctimas de violencia de xénero en 2019, concedendo nesa primeira convocatoria un total de 120 axudas.

Notas

O investigador José Martínez Costas, do Centro Singular de Investigación en Química Biolóxica e Materiais Moleculares da USC (CiQUS) traballará no desenvolvemento dunha vacina fronte COVID-19 en base a unha nova metodoloxía patentada na USC. Esta nova liña de traballo acaba de obter o financiamento do Instituto de Saúde Carlos III e, como explica o doutor Martínez Costas, a metodoloxía a partir da que se traballará está xa patentada polo propio grupo de investigación da USC e permite producir vacinas contra calquera patóxeno.
O conselleiro de Economía Francisco Conde mantivo unha reunión con representantes dos traballadores autónomos centrada no deseño de novas medidas de dixitalización e seguridade e saúde laboral para preparar o seu primeiro día despois do coronavirus. O encontro enmárcase no contacto aberto que mantén a Xunta cos axentes económicos e sociais para abordar os efectos da situación de emerxencia sanitaria que se está a vivir.
PUBLICIDAD
Deputación de Ourense
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
PROMOCIÓN
PUBLICACIONES
Publicaciones
Publicaciones Amencer
Revista Egap
Obradoiro de Artesania