Comienza a construirse la Ciudad del Transporte de Ourense
La obra cuenta con una financiación de más de 30 millones de euros.
La Xunta de Galicia, a través de la Consellería de Política Territorial, Obras Públicas e Vivenda, financia la construcción de la Ciudad del Transporte de Ourense que costará 30'6 millones de euros. La primera fase de las obras iniciadas se prevé que esté cubierta a principios de 2005.
Esta ciudad del transporte ocupará una superficie superior a
los 323.000 metros cuadrados, de los que más de 98.000 corresponden a una terminal intermodal, mientras otros 224.949 metros cuadrados se destinarán a la central de transportes propiamente dicha. La ejecución de esta infraestructura se acometerá por fases y en función de la demanda existente.
Esta área -que se conectará a la línea férrea entre Zamora y Vigo- se construye para dotar a los transportistas de superficie e instalaciones adecuadas para el desarrollo de las actividades logísticas, por lo que las obras se llevan a cabo en terrenos anexos al polígono industrial de San Cibrao das Viñas.
El centro logístico dedicará dos parcelas a naves de carga fraccionada y cinco al área de logística propiamente dicha. Además, incluye equipamientos sociales y comerciales -centro administrativo, centro comercial, oficinas-, estación de servicios y zonas verdes y deportivas.
En cuanto a la terminal intermodal, que supondrá la conexión de la Ciudad del Transporte con la red de caminos de hierro, tendrá una superficie de 98.000 metros cuadrados y dispondrá de cuatro vías de carga y descarga, 400 metros de longitud útil de vía y 19.800 metros cuadrados de área para contenedores.
La central contará con una autovía de conexión entre el Polígono de San Cibrao y la Ciudad del Transporte con la Ourense-Madrid, y a través de la misma con la A-52. Tendrá una longitud de un kilómetro y
la inversión asciende a 3,7 millones.
R., 2004-01-16
Actualidad

O Goberno galego incrementará o orzamento destinado á formación do persoal dos servizos de prevención de incendios forestais ata os 1,8 millóns de euros no bienio 2025-2026, o que supón un 19% máis que no período anterior. Esta medida enmárcase no Plan de Prevención e Defensa contra os Incendios Forestais de Galicia (Pladiga), cuxo obxectivo é minimizar o impacto ecolóxico, económico e social dos lumes, optimizando os recursos dispoñibles. O compromiso formativo da Consellería do Medio Rural xa se reflectiu en 2024, cando se impartiron 473 cursos con 11.447 participantes e máis de 108.000 horas de adestramento. Entre 2019 e 2024 investiuse un total de 2,6 millóns de euros, permitindo a realización de 159 accións formativas e case 469.000 horas lectivas.

O 58% dos 855 ciclos de Formación Profesional ofertados para o próximo curso en Galicia complétanse na primeira adxudicación de prazas pechada onte pola Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e FP, e que dá dereito a matricula. Segundo os datos recabados, un total de 56.049 persoas presentaron solicitude para cursar algunha modalidade de Formación Profesional, o que representa un incremento do 3,5% (1.898 solicitudes máis) con respecto ao curso 2024-25, e supón acadar de novo un máximo histórico que confirma o interese que espertan estas ensinanzas.
Notas
A revista científica Nature publica un achado fundamental para comprender a prevalencia da materia sobre a antimateria que existe desde as orixes do universo. O artigo, asinado polo equipo do experimento LHCb do CERN no que participa o Instituto Galego de Física de Altas Enerxías (USC), abre unha nova vía na procura de física máis alá do Modelo Estándar, a construción máis completa que a ciencia conseguiu ofrecer ata agora para explicar o universo.
Aínda que o descubrimento remóntase ao ano 2021, non foi ata onte cando a revista Archaeological and Anthropological Sciences publicaba o achado realizado por integrantes do Grupo de Estudos de Arqueoloxía, Antigüidade e Territorio da UVigo, que hai anos traballan no xacemento ourensán de Arema, na parroquia ourensá de Santa Mariña de Augas Santas (Allariz), do primeiro trilobite confirmado da época romana.