Noticias

Santiago de Compostela acoge entre marzo y junio una exposición sobre la evolución de la banda diseñada en Galicia

El Auditorio de Galicia será la sede de la exposición: A historieta galega 1973-2008, que recoge la evolución de la banda diseñada en Galicia desde los años 70. Entre marzo y junio se pueden ver las obras de artistas como Xaquín Marín, Eduardo Galán, Pepe Barreiro, Miguelanxo Prado, Carlos Portela o Emma Ríos, entre otros.

Una de las salas del Auditorio de Galicia, en Santiago de Compostela, acogerá del 6 de marzo al 8 de junio la exposición A historieta galega 1973-2008, con la que se mostrará la trayectoria de la banda diseñada en Galicia desde los años 70 hasta la actualidad. Artistas como Xaquín Marín, Eduardo Galán, Pepe Barreiro, Miguelanxo Prado, Carlos Portela o Emma Ríos, entre otros, exhibirán sus obras gracias a una iniciativa que llega acompañada de diversas actividades y clases magistrales.

La muestra está organizada por la Consellería de Cultura y la Concejalía de Cultura de Santiago, además de contar con el patrocinio de la Dirección Xeral de Xuventude y la Fundación FEIMA de Apoyo al Arte Gallego en Madrid. Junto a la esta exposición, existen otras propuestas, entre las que destacan las actividades para jóvenes, además de los dibujos de murales que realizarán en vivo Jacobo Fernández y Fran Buen. Todo esto estará complementado con talleres y visitas guiadas por la muestra.
Por su parte, las clases magistrales permitirán a 15 alumnos asistir a sesiones conducidas por Miguelanxo Prado (28 de marzo), Carlos Portela (4 de abril), Carlos Jiménez (11 de abril) y Antonio Vázquez (18 de abril). El curso tiene un precio de 100 euros y podrá inscribirse cualquier dibujante o guionista gallego, sin límite de edad, que desee conocer las entrañas de la creación y producción de una historieta.

En cuanto a la exposición, está estructurada en varios espacios en función de obras originales y en ella no faltará un recuerdo a los pioneros y también referencia a aquellos dibujantes gallegos que triunfaron fuera. Todo esto tomando como punto de partida a primera muestra que se hizo en Galicia sobre historieta. Fue en el año 1973 cuando el Grupo Castro, con el apoyo de la Asociación Cultural O Galo, presentó la Exposición do Cómic Galego, con obras de Patiño, de Xaquín Marín, de Pepe Barro, de Xosé Díaz y de Chicha Campos. Ahí comienza la historia de 35 años en los que los dibujantes gallegos son conocidos dentro y fuera de nuestras fronteras.

La muestra y el calendario de actividades fueron presentadas por el concejal de Cultura de Santiago, Néstor Rego, quien estuvo acompañado por Rubén Cela, director xeral de Xuventude; por Javier Blanco, en representación de la Fundación FEIMA; y por los comisarios de la muestra, Gemma Sesar y Fausto Isorna.


R., 2008-02-27

Actualidad

Foto del resto de noticias (apoio.jpg) O Plan constitúe o primeiro documento estratéxico específico de Galicia dedicado á planificación, organización e desenvolvemento dos coidados paliativos pediátricos e nace coa finalidade de dar resposta ás necesidades propias desta poboación, garantindo unha atención adaptada ás características evolutivas da infancia e da adolescencia. O documento aprobado hoxe conta co aval científico da Sociedade de Pediatría de Galicia e da Sociedade Española de Coidados Paliativos Pediátricos e está dirixido á poboación pediátrica con enfermidades crónicas complexas e situacións susceptibles de atención paliativa. Articúlase arredor de catro liñas estratéxicas orientadas a fortalecer a organización asistencial e a dar resposta ás necesidades clínicas, emocionais e sociais dos pacientes pediátricos e das súas familias.
Foto de la tercera plana (20261029-xunta.jpg) Galicia ocupa un lugar destacado nos Premios Nacionais de Investigación 2026, con cinco científicos galardoados. Tivo lugar o acto de entrega destes premios, celebrado no Palacio de Congresos de Europa, en Vitoria-Gasteiz. Os investigadores galegos que recibiron esta distinción son Ángel Carracedo, natural de Santa Comba, catedrático de Medicina na USC e director da Fundación Pública Galega de Medicina Xenómica; a compostelana Carmen Álvarez Lorenzo, catedrática da USC e directora do Instituto de Materiais da USC (iMATUS); e Laura Castro Santos, de Betanzos, catedrática da Escola Politécnica de Enxeñaría de Ferrol, pertencente á UDC.

Notas

As longametraxes La silla, de Ángel de la Cruz; Monstro, de Andrés Goteira; e As augas, de Ledicia Sola; dúas sesións de curtametraxes, o documental Hoxe e o resto do mundo; e diferentes encontros con empresas e profesionais do sector. A XVI Máster Class Audiovisual Galego Augal dedica a súa programación a unha escolma de proxectos estreados neste 2026, co propósito de ofrecer ao alumnado da Facultade de Comunicación e ao conxunto da cidadanía unha selección 'do mellor do audiovisual galego', como salientou o profesor Paulino Pérez, coordinador dun ciclo que arranca o luns e se estende ata marzo de 2027.
As RRSS convertéronse nun espazo para a comunicación e para a construción das identidades contemporáneas. Nelas circulan prácticas, discursos e representacións que poden reproducir xerarquías xa existentes, mais tamén cuestionar ideoloxías asentadas e abrir novos ámbitos de uso. Este escenario será o obxecto de estudo do Simposio do Instituto da Lingua Galega da USC que se desenvolverá do 24 ao 26 de novembro.
PUBLICIDAD
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
HOMENAXES EGERIA
PUBLICACIONES