
La empresa discográfica Errabal de Soraluze ha editado el primer disco de la vocalista gallega de jazz Terela Gradín, titulado Lost.
El disco, considerado como un reflejo de los «muchos y muy buenos ejemplos actuales del mejor jazz gallego», muestra las posibilidades de una joven Terela Gradín, cuyo registro vocal «está aún por explotar, pero se adivina una voz que se aparta de las referencias habituales», en referencia a Ella Fitzgerald, Sarah Vaugham, Cassandra o Betty Carter. El trabajo ofrece una «atmósfera tenue en la que brilla especialmente la trompeta, y en la que se mueve a su antojo la cantante», a la vez que define la sección rítmica como «aterciopelada».
La grabación, dirigida por Pablo Barreiro y efectuada en el Conservatorio Profesional de Música de Lugo, incluye temas propios y versiones de composiciones de Lennon y McCartney, Miles Davis, Sting y Paco Charlín, unificados «estilísticamente por el concepto sonoro del grupo».
Gradín se ha convertido, pese a su juventud, en toda una veterana de los escenarios de Galicia, a través de su participación en diversos proyectos como la S.E:M. Big Band, y su primer disco supone un importante salto cualitativo en su carrera. La voz de Terela Gradín se halla acompañada en «Lost» por el trompetista estadounidense Chris Kase, que ha colaborado con grandes músicos del jazz como Chick Corea o Steve Coleman, y el pianista ferrolano Manuel Gutiérrez, considerado como una de las joyas del jazz gallego.
Completa la formación que rodea a Gradín el contrabajista Baldo Martínez, también ferrolano y que ha acompañado a grandes músicos como Chano Domínguez, Jorge Pardo o Perico Sambeat, y por último, el batería vigués Ramón Ángel Rey, con numerosos galardones a sus espaldas y que «puede presumir de haber grabado con la legendaria saga Neville».
A conselleira do Medio Rural, acompañada polo director xeral da PAC e do Control da Cadea Alimentaria, Juan José Cerviño, presidiu este mediodía a constitución do Observatorio do sector lácteo de Galicia, órgano colexiado de seguimento, asesoramento, consulta e análise deste eido produtivo. Esta reunión ten lugar trala entrada en vigor do decreto que actualizou a regulación deste órgano e que, entre outros obxectivos, persegue facer un seguimento continuado do sector e mellorar o seu funcionamento. O Observatorio vén funcionando dende a súa creación no ano 2007
En concreto, o programa do Calendario do Libro e da Lectura inaugurará as súas 35 efemérides para o longo de todo o ano o 11 de xaneiro, co Día do usuario/a da Biblioteca e terá como unha das súas datas significativas desde mes, o Día da Ilustración, que se celebra o 30 e está dedicado ao humorista gráfico Siro López. Complétanse as datas significativas coa celebración, o 1 de abril, do Día das artes galegas, que se centra neste 2026 nun dos nosos fotógrafos máis vangardistas e internacionais, o ourensán José Suárez. En todo caso, este festexo estenderase todo o ano cunha ampla oferta de accións, do mesmo xeito que sucederá co Día das letras galegas (17 de maio) que nas bibliotecas xirará ao redor da escritora Begoña Caamaño.