
Empresarios del sector vídeo-gráfico de Galicia se han manifestado en Santiago para protestar contra la ley de la piratería en Internet, y presentaron en la Xunta un escrito dirigido al presidente, Emilio Pérez Touriño, en el que piden la colaboración del Gobierno.
Durante la manifestación, que partió de la sede de la Xunta en San Caetano y finalizó frente al Ayuntamiento de Santiago, los afectados portaron pancartas con lemas como «Basta ya, piratería en Internet no», o «Exigimos que la ley actúe ya». Los manifestantes, unos seiscientos según la organización, gritaron frente al Pazo de Raxoi frases como «No al copiar, queremos trabajar», o «Copiar es robar».
Con su protesta, los empresarios quisieron concienciar a los políticos y a la ciudadanía del «grave problema» que les afecta y que ha provocado la pérdida de más de cuarenta mil puestos de trabajo en toda España, según aseguró durante la marcha el presidente de la Asociación Española de Videoclubs, Jorge Díaz.
En el escrito que dirigieron al presidente de la Xunta, el colectivo pide una mayor labor de inspección y control por parte de las fuerzas de orden pública y de los órganos administrativos, así como el establecimiento de un principio de actuación de «tolerancia cero» con la piratería en Internet. Añade el documento que actualmente en Galicia existen quinientos vídeo-clubes que generan 1.500 puestos de trabajo, y que el sector del alquiler de audiovisuales en España ha sufrido durante el primer semestre de 2006 una caída del 40% en su facturación. Además, el colectivo pidió una entrevista personal con Touriño para hacerle llegar su «inquietud» por la situación del sector, según explicaron en el texto.
A conselleira do Medio Rural, acompañada polo director xeral da PAC e do Control da Cadea Alimentaria, Juan José Cerviño, presidiu este mediodía a constitución do Observatorio do sector lácteo de Galicia, órgano colexiado de seguimento, asesoramento, consulta e análise deste eido produtivo. Esta reunión ten lugar trala entrada en vigor do decreto que actualizou a regulación deste órgano e que, entre outros obxectivos, persegue facer un seguimento continuado do sector e mellorar o seu funcionamento. O Observatorio vén funcionando dende a súa creación no ano 2007
En concreto, o programa do Calendario do Libro e da Lectura inaugurará as súas 35 efemérides para o longo de todo o ano o 11 de xaneiro, co Día do usuario/a da Biblioteca e terá como unha das súas datas significativas desde mes, o Día da Ilustración, que se celebra o 30 e está dedicado ao humorista gráfico Siro López. Complétanse as datas significativas coa celebración, o 1 de abril, do Día das artes galegas, que se centra neste 2026 nun dos nosos fotógrafos máis vangardistas e internacionais, o ourensán José Suárez. En todo caso, este festexo estenderase todo o ano cunha ampla oferta de accións, do mesmo xeito que sucederá co Día das letras galegas (17 de maio) que nas bibliotecas xirará ao redor da escritora Begoña Caamaño.