Noticias

La Fundación Caixa Galicia exhibe en su sala de Vigo la muestra Laxeiro, o manancial de vida

La exposición se enmarca en el plan cultural de la entidad financiera que pretende acercar el arte a todos los gallegos.

La Fundación Caixa Galicia acoge en su Sala de Exposiciones en Vigo la muestra sobre la obra de José Otero Abeledo, Laxeiro, que bajo el título 'Laxeiro. O manancial de vida' se enmarca en el plan de actuación de la entidad financiera para exhibir los contenidos de su Colección de Arte en toda Galicia. La muestra recoge, en 17 obras, una parte determinante de la producción de Laxeiro (Lalín, 1908 - Vigo, 1996), que abarca casi cuatro décadas de su vida y que arranca en 1940 con el mural 'El manantial de la vida', un fresco pintado en la pared de ladrillo de la planta baja del Café Moderno de Pontevedra. Con esta muestra la Fundación Caixa Galicia quiere resaltar la importancia de uno de los principales protagonistas de la modernización de la pintura gallega en el siglo XX. Laxeiro gozó a lo largo de su dilatada biografía de una sensibilidad estética que le permitió aglutinar y procesar en su obra buena parte de las diferentes tradiciones pictóricas que se sucedieron en occidente a lo largo del siglo. Para documentar la muestra la Fundación Caixa Galicia ha editado un catálogo en el que, junto a las reproducciones comentadas y explicadas de cada una de las obras expuestas, se incluye un texto del director de la Fundación en Vigo, Javier Pérez Buján, en el que indica que Laxeiro se definió desde sus inicios como un creador totalmente atlantista, fuera de la órbita mediterránea que triunfaba en otras latitudes españolas. Además, Pérez Buján, señala en el texto que documenta el catálogo de esta exposición que los impresionismos introducidos en España resultan ajenos a los creadores que desde Galicia trabajan en la renovación de la estética en consonancia con la propia identidad cultural del país.





R., 2005-04-07

Actualidad

Foto del resto de noticias (alume-app.jpg) A loita contra os incendios forestais suma un novo aliado tecnolóxico ao servizo de toda a sociedade. A aplicación móbil ALume, deseñada para facilitar que calquera persoa poida dar a alarma sobre un foco de lume de forma inmediata e precisa, xa se atopa plenamente operativa e dispoñible para a súa descarga de balde nas plataformas Android e iOS. O obxectivo principal desta ferramenta é potenciar a detección temperá dos incendios forestais. Nunha emerxencia no monte, os primeiros minutos son decisivos para evitar que un foco inicial se converta nun gran incendio; por iso, ALume nace para acurtar os tempos de aviso e facilitar ao servizo de extinción datos exactos antes de despregar os medios sobre o terreo. Cabe sinalar que a aplicación leva xa 7.000 descargas e 200 notificacións que axudaron ao operativo.
Foto de la tercera plana (titiribeira-2026.jpg) Un dos grandes atractivos desta undécima edición será a estrea de dez novos espectáculos, todos eles impulsados por compañías galegas, un dato que evidencia o dinamismo creativo do sector dos monicreques na Comunidade. A programación abrirase coa nova versión de A festa dos títeres, presentada por Viravolta, Vai de Roda e Títeres Alakrán, para continuar coa estrea de Treco-lerias, de Trécola Producións, e A rosa de papel, adaptación ao teatro de monicreques do texto de Valle-Inclán realizada por Alakrán.

Notas

'Dálle á lingua' é un proxecto de divulgación lingüística da USC que se desenvolverá en colaboración con bares de diversas localidades galegas. O seu obxectivo é 'poñer a lingüística sobre a mesa', literalmente, a través de pousavasos de dobre cara que ofrecerán información para desmontar mitos sobre diversos temas relacionados coa lingua e a lingüística. A iniciativa que agora bota a andar busca locais interesados en participar. Ademais, os establecementos inscritos participarán nunha competición, denominada Liga Mente e Palabra.
A Universidade da Coruña desenvolverá durante os próximos tres anos o proxecto 'INTERLYNX: Estudo paleomolecular da interacción interespecífica de poboacións de lince antigo na conca do Mediterráneo occidental', unha investigación financiada pola Axencia Estatal de Investigación (AIE) dentro da convocatoria de Proxectos de Xeración de Coñecemento 2025.
PUBLICIDAD
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
HOMENAXES EGERIA
PUBLICACIONES