Notas de prensa

O Museo de Belas Artes da Coruña presenta a mostra 'Vestir Épocas, 1860-1960. A Colección González-Moro'

A través dela, amósase unha importante selección de obxectos e prendas de vestir, pertencentes na súa totalidade á colección de moda e indumentaria de Ana González-Moro, dama coruñesa que ao longo da súa vida recopilou vestidos, traxes e complementos de máis de cen anos de creación e que ata agora nunca foron expostos no seu conxunto. Son máis de trescentas pezas procedentes de herdanzas familiares, doacións e regalos do seu círculo de amizades.


O espectador terá ocasión de adentrarse nos usos e costumes que transitaron desde mediados do século XIX ata mediados do século XX, a través dun recorrido que se extende por toda as salas do museo en diálogo coas obras da colección permanente, atendendo a súa iconografía, época e uso.

A exposición, organizada polo Museo de Belas Artes da Coruña baixo o patrocinio da Consellería de Cultura, Educación e Universidade, está comisariada polo arquitecto Fernando Agrasar Quiroga e o especialista en moda Román Padín Otero e poderá visitarse desde o 28 de outubro de 2020 ata o 14 de marzo de 2021.

As vestimentas son pezas de gran beleza, prodixio técnico, singularidade museográfica e relevancia histórica, confeccionadas e pertencentes, na súa meirande parte, á vida en Galicia. Así, reflicten a moda urbana, local e cosmopolita, artesana e, a súa vez, industrializada dun mundo moderno en continuo movemento. A historia galega eleva a súa importancia desde a perspectiva do traxe e dirixe a mirada hacia unha manifestación cultural; un arte que define a nosa contemporaneidade: a moda, entendida desde o seu valor social. O percorrido, que vai desde mediados de 1860 ata mediados de 1960, amosa a alborada da confección en serie e o traballo esencial das modistas, dos sastres e dos familiares que cosía, tecían e reparaban as vestimentas. Son obxectos e roupas que seguen a moda das épocas nas que se crearon e incorporan particularidades dos que as levaban. Son herdanzas e memoria.

Da totalidade das pezas, soamente unhas poucas foron expostas con anterioridade na exposición Con-Fío no Museo Centro Gaiás da Cidade da Cultura de Galicia en Santiago de Compostela, e dúas na mostra Sorolla y la moda do Museo Nacional Thyssen-Bornemisza en Madrid. Con todo, a colección completa da familia González-Moro preséntase agora por primeira vez para ensalzar o seu valor de patrimonio colectivo e xerar, en cada unha das salas do museo, unha gran “conversa” entre as artes.

Seccións

Vestir Épocas, 1860-1960. A Colección González-Moro amosa unha importante colección de moda no seu valor artístico e social, e é a testemuña dun período de tempo vinculado á modernidade en Galicia. Está dividida en nove sección. A primeira é a chamada Wonderkammer ou Cámara das maravillas, na que preséntase unha miscelánea de pezas, desde pedrería ata complementos, que facilitan a comprensión de todo o que ven a continuación.

En primeiro lugar, nos encontramos coa sección Corpo e silueta, na que unha amplia colección de roupa interior, tanto de home como de muller, ábrese ante o espectador acompañada dun vídeo creado por Jesús Madriñán e Manu Seoane. Continuando o percorrido e, en relación coas pinturas relixiosas, preséntase Corpos celestiais, onde podemos ver, entre outros, os traxes de bautismo e comunións. Máis adiante nos atopamos con Donas de branco e cabaleiros de negro na que destacan os vestidos de noiva e os traxes de etiqueta para cabaleiros, e, do mesmo xeito, complementa o espacio á carón dos retratos a sección Pequenas principalidades, que mostra sombreiros e outros complementos. A ropa dedicada ao loito e os uniformes ten a súa sección en Loito e uniformes. Rigor no vestir e, pola súa banda, as capas de viaxe e os traxes de paseo visten as obras de paisaxes en Roupa de visita e viaxe. Finalmente, na sala dedicada ao século XX podemos ver Flâneries e Folies, roupa de día e roupa de noite, coa que se crea un espazo tan colorista, cambiante e intenso como a arte deste século, para terminar coa sección Roupa de servicio, en diálogo coa sala de Sargadelos.

Actividades complementarias

O Museo de Belas Artes da Coruña programa, ademáis, toda unha serie de actividades en torno á exposición: visitas guiadas e conferencias, dirixidas ao público e atendendo tamén ás limitacións do aforo contempladas pola situación da Covid-19.

Museo de Belas Artes da Coruña, 2020-10-28

Actualidad

Foto del resto de noticias (aqui-tamen-se-fala-2024.jpg) O evento, que reunirá na cidade herculina a artistas contemporáneos do talle de Grande Amore, Boyanka Kostova, Lontreira e Leria, nace co obxectivo de potenciar a música actual en galego, e se enmarca na iniciativa cultura homónima nacida no Equipo de Dinamización da Lingua Galega do instituto Rafael Dieste co obxectivo de promover o uso do galego entre a mocidade. A día de hoxe, involucra máis de 200 centros de toda a comunidade e preto de 50.000 estudantes que, a través de entrevistas, actuacións e campañas nas redes sociais, animan a rapazada a falar na lingua propia de Galicia.
Foto de la tercera plana (dron-bfa.jpg) A Business Factory Aero, o programa de incubación, aceleración e consolidación de empresas do sector aeroespacial, promovido pola Xunta de Galicia e xestionado pola Fundación CEL Iniciativas por Lugo, foi escollido pola Fundación de las Cajas de Ahorro (Funcas) e pola Universidad Rey Juan Carlos como a mellor Aceleradora en 2024 na categoría de Avanzadas. Este primeiro posto no ranking nacional supón un importante recoñecemento ao labor desenvolvido polo Goberno galego, no marco do Polo Aeroespacial de Galicia, para a retención e atracción de talento no sector e para a creación de emprego de alta cualificación na comunidade.

Notas

O Seminario de Inicio do Proxecto Caprif-CC: Comunidades activas e paisaxes resilientes a incendios forestais e cambio climático, desenvolveuse no Centro de Estudos Avanzados da USC, onde o inaugurou a vicerreitora de Titulacións e Internacionalización da USC, María José López Couso; o director da Fundación Juana de Vega, José Manuel Andrade; e o director da Fundación CEER, Ãngel Miramontes.
Definida como a rama da política que se encarga das relacións entre estados, a diplomacia asociouse historicamente á actuación dos executivos nacionais. Non obstante, nun mundo marcado pola globalización, tanto os gobernos autonómicos como os locais levan a cabo iniciativas de acción exterior, do mesmo xeito que as actuacións de institucións como os parlamentos teñen unha incidencia internacional.
PUBLICIDAD
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
PUBLICACIONES