Quedar na casa marca a diferenza
O decreto de estado de alarma por mor da crise do COVID-19 e o confinamento doméstico que este implica está encamiñado a reducir o número de contactos entre persoas e, en consecuencia, frear a expansión do virus. O profesor da USC Gumersindo Feijoo Costa, catedrático de EnxeñarÃa QuÃmica e vicerreitor de Planificación, TecnoloxÃas e Sustentabilidade, baseouse nos datos que existen sobre a propagación do coronavirus para abordar a diferenza entre o número de contaxios no caso de quedar na casa, con respecto ao que acontecerÃa de non seguirse esta medida.
“De acordo coa OMS, o Ãndice básico de reprodución (R0) do COVID-19 é de 2,5, o que significa que unha persoa pode chegar a contaxiar a unha media de 2,5 persoas”, explica o catedrático. Porén, estes datos non contemplan os contaxios en aglomeracións, en cuxo caso serÃan máis elevados. Segundo amosan os gráficos, “ao quedar na casa curtocircuÃtase a correa de propagación”, indica Feijoo Costa.
De feito, o confinamento non ten como finalidade eliminar por completo a propagación do COVID-19, senón frear a curva de contaxio e evitar asà o colapso do sistema sanitario estatal. “O confinamento baixa o Ãndice R0 dun brote, polo que serve para moderar a propagación da epidemia”, explica o experto. A clave “é comezar a ter un número R0 por debaixo de 1, pois nese caso a taxa de contaxio da enfermidade é negativa, e comeza a remitir”, aclara Feijoo Costa. “Canto máis pequeno sexa o número, máis axiña será a erradicación do virus”, conclúe.
Universidade de Santiago de Compostela, 2020-03-27
Actualidad
Hugo fala da relación do seu protagonista, un rapaz con trastorno do espectro autista, coa súa amiga Laia. Jimmy Núñez e MarÃa Roja interpretan este espectáculo, seleccionado para a primeira edición do circuÃto estatal de artes escénicas para a infancia e a mocidade da ASSITEJ. Baixo o lema Voces dun mundo novo, o congreso reunirá compañÃas e profesionais de numerosos paÃses arredor dunha programación artÃstica, de relatorios e de intercambio, que este ano lles presta especial atención á participación, á amplitude de formas artÃsticas e á celebración do impacto comunitario. Para a configuración da carteleira de espectáculos tivéronse en conta especialmente propostas que traballan en espazos e formatos non tradicionais, inclusivas e sensoriais.
O Instituto Nacional de EstatÃstica (INE), publicou hoxe os datos referidos aos establecementos hoteleiros no mes de marzo, nos que a Semana Santa contribuiu a que o sector hoteleiro galego consolidase a crecente mellora da súa rendibilidade. En concreto, segundo o INE, a rendibilidade hoteleira medrou en marzo un 15%. Con estas cifras estÃmase que o sector hoteleiro obtivo uns ingresos totais de 21,9 millóns de euros ese mes, cifra que supera nun 23% o dato de marzo do ano pasado, que non coincidiu coa Semana Santa, que fora en abril. Tamén medrou con respecto ao valor previo á pandemia, cando se facturaron preto de 16 millóns de euros. En canto ao número de viaxeiros, o segmento hoteleiro presentou un comportamento positivo en Galicia en marzo.
Notas
A 22ª edición do Encontro Universitario de Danza da USC chega a Lugo este xoves 25 e o venres 26 coa presentación de producións de danza das compañÃas das universidades de Vigo, A Coruña e máis a propia da USC. As funcións, de entrada libre e de balde, serán ambos os dous dÃas ás 20.30 horas na Caixa Negra do Museo Interactivo de Historia (MIHL). A compañÃa de danza da UDC abrirá este encontro o xoves 25, ás 20.30 horas, coa posta en escena de ‘… E todo o demais non importaÂ’, unha coreografÃa colectiva con dirección artÃstica de Alba Fdez. Cotelo.
A Facultade de Educación e Traballo Social do campus de Ourense acolle o I Congreso internacional sobre as diferenzas: filosofÃa, cultura e educación nas sociedades do século XXI, organizado polo grupo de investigación OntoloxÃas da Diferenza. Fundamentos Teóricos e Repercusións Prácticas. Nel, pensadores de España e Portugal reflexionan sobre multiculturalismo, educación moral, a discusión entre a humanidade e as distintas intelixencias artificiais e as novas formas de pedagoxÃa.