
El acto de inauguración de la exposición se celebró a las veinte horas del martes, seis de agosto, en el salón de actos de la Casa de la Cultura para a continuación visitar la exposición en los bajos de la Casa da Cultura Manuel Rodríguez López.
Presidieron el acto el Presidente de la Real Academia Gallega, Xesús Alonso Montero; el Secretario Xeral de Política Lingüística de la Xunta de Galicia, Valentín García, y el Alcalde de Paradela, Xosé Manuel Mato. Y en el transcurso del acto actuó el cantautor gallego residente en Catalunya, Alfredo González Vilela, con canciones sobre poemas de Manuel Rodríguez e interpretó piezas al violín el nieto del escritor, Carlos Rodríguez.
La exposición forma parte del PROYECTO MANUEL RODRÍGUEZ que GaliciaDigital y la familia del escritor emprendieron en 2012 con el apoyo del Ayuntamiento de Paradela, Vicepresidencia de la Diputación de Lugo, Secretaría Xeral de Política Lingüística (Xunta de Galicia) y el Ayuntamiento de Lugo.
Este proyecto se concretó el pasado año en la confección del portal web www.manuelrodriguezlopez.org en los idiomas gallego, castellano e inglés, y en este año en la versión en catalán de la web y en esta exposición itinerante que comienza en Paradela para luego ser instalada en Lugo, Santiago y otras ciudades.
La inauguración se efectuó en Paradela, en el mes de agosto, precisamente como homenaje a los emigrantes de la comarca - Manuel Rodríguez López fue un emigrante en Catalunya, y la emigración inspiró la mayor parte de su obra- y a los peregrinos del Camino de Santiago, que tiene un hito importante en Paradela. En Lugo se expondrá coincidiendo con las fiestas patronales del San Froilán.
A conselleira do Medio Rural, acompañada polo director xeral da PAC e do Control da Cadea Alimentaria, Juan José Cerviño, presidiu este mediodía a constitución do Observatorio do sector lácteo de Galicia, órgano colexiado de seguimento, asesoramento, consulta e análise deste eido produtivo. Esta reunión ten lugar trala entrada en vigor do decreto que actualizou a regulación deste órgano e que, entre outros obxectivos, persegue facer un seguimento continuado do sector e mellorar o seu funcionamento. O Observatorio vén funcionando dende a súa creación no ano 2007
En concreto, o programa do Calendario do Libro e da Lectura inaugurará as súas 35 efemérides para o longo de todo o ano o 11 de xaneiro, co Día do usuario/a da Biblioteca e terá como unha das súas datas significativas desde mes, o Día da Ilustración, que se celebra o 30 e está dedicado ao humorista gráfico Siro López. Complétanse as datas significativas coa celebración, o 1 de abril, do Día das artes galegas, que se centra neste 2026 nun dos nosos fotógrafos máis vangardistas e internacionais, o ourensán José Suárez. En todo caso, este festexo estenderase todo o ano cunha ampla oferta de accións, do mesmo xeito que sucederá co Día das letras galegas (17 de maio) que nas bibliotecas xirará ao redor da escritora Begoña Caamaño.