
La institución presidida por Xose Luis Méndez Ferrín quiso realizar una llamada "de inquietud, alerta y responsabilidad", ya que la desaparición de la edición impresa del diario Galicia Hoxe "no se trata de un hecho aislado" y representa algo "más que un síntoma preocupante o que un daño colateral producido como efecto de la crisis económica". Por eso, la Real Academia Galega (RAG) elaborará un informe que profundizará en las causas y posibles soluciones ante la mengua del espacio de la comunicación en Galicia tras la "desaparición" de varios medios en gallego, el más reciente Galicia Hoxe.
Esta situación, asegura, "afecta a la supervivencia" de la lengua gallega y limita la "imprescindible pluralidad" que requiere una sociedad democrática, además de acentuar "aún más" la "precariedad" laboral de los profesionales de la información. Por ello, insta a las instituciones públicas y al Gobierno gallego a "no quedar pasivas" ante esta situación, que tiene "graves consecuencias en todos los ámbitos", y debe cumplir sus "responsabilidades", como es desarrollar y regular las obligaciones derivadas del Estatuto de Autonomía, la Lei de Normalización Lingüística o el Plan xeral de normalización de la lengua gallega.
O programa Radio na Biblio, que vai polo noveno ano en funcionamento, chega este curso a 245 centros de ensino que contan cun laboratorio de radio no que traballan as competencias vencelladas á alfabetización mediática, lingüísticas ou de expresión escrita e oral, entre outros. Con nove cursos en marcha, trátase dun programa consolidado que aproveita a posta en marcha dunha emisora de radio na biblioteca para traballar habilidades e destrezas e que permite o tratamento de contidos curriculares mediante metodoloxías activas e innovadoras que facilitan a aprendizaxe. Ademais, as actuais tecnoloxías da información e da comunicación facilitan o uso da radio como ferramenta pedagóxica de gran alcance para a difusión dos proxectos e iniciativas do centro educativo.
Tivo lugar a na cerimonia de entrega dos XVIII Premios Nacionais de Artesanía 2025, na que resultaron premiadas dúas candidaturas galegas. O artesán Aitor Martínez López de Arbina (Tomiño), especializado en tornería de madeira, resultou gañador na categoría Produto e a Fundación Artesanía de Galicia obtivo o recoñecemento na categoría Promociona para Entidades Públicas polo seu proxecto 'Artesanía no Prato'.