Noticias

Manuel Lourenzo, ganador del Premio Álvaro Cunqueiro de Teatro por su obra Flores Dunsinane

Coincidiendo con la apertura de la XVII Feria Galega das Artes Escénicas se dio a conocer el fallo del jurado del Premio Álvaro Cunqueiro para textos teatrales que recayó en Manuel Lourenzo por Flores Dunsinane. Xosé A. Neira Cruz gana el Premio Manuel María de Literatura Dramática Infantil por Sopa de xarope de amora.

Manuel Lourenzo, uno de los grandes nombres de la escena gallega, ha ganado la edición 2009 del Premio Álvaro Cunqueiro para Textos Teatrais con la obra Flores de Dunsinane. El fallo ha sido dado a conocer en el transcurso de un acto presidido por el conselleiro de Cultura y Turismo, Roberto Varela, coincidiendo con el acto de apertura de la XVII Feira Galega das Artes Escénicas.

También en este acto se dieron a conocer los nombres de los autores ganadores este año con el resto de los premios literarios que convoca la Axencia Galega das Industrias Culturais (AGADIC). Así, el Premio Manuel María de Literatura Dramática Infantil fue para Xosé A. Neira Cruz por el texto «Sopa de xarope de amora», mientras que el Barriga Verde de Textos para Teatro de Monicreques recayó en Ignacio Vilariño por «Auga que non vas beber...», en la modalidad para adultos, y en Begoña García por «Bon appétit», en la categoría de teatro para niños.

Cada uno de los autores escribirá una dotación económica de 6.000 euros y sus textos podrán ser publicados por la AGADIC en alguna de las colecciones dramáticas que mantiene con diferentes editoriales gallegas.

En el caso del Premio Álvaro Cunqueiro para Textos Teatrais, el jurado, presidido por la profesora Blanca Ana Roig, destacó de la obra de Manuel Lourenzo «el empleo de un lenguaje rico, poético y expresivo dramáticamente». En «Flores de Dunsinane», Lourenzo reinterpreta el Macbeth de Shakespeare y centra el argumento en Fleance, hijo de Banquo. El compañero de armas de Macbeth, a quien este mandó asesinar, emplea su astucia para llegar a rey de Escocia y ahora, viejo y moribundo, recibe la visita de sus antecesores, los Macbeth, con los que revive el reinado sangriento de estos. En el caso de «Sopa de xarope de amora», de Xosé A. Neira Cruz, el jurado apreció «una comedia ágil y divertida, protagonizada por personajes estrambóticos que actualizan algunos de los tradicionales cuentos de hadas creando una atmósfera que estimula la imaginación». En cuanto al VII Premio Barriga Verde de Textos para Teatro de Monicreques, el jurado destacó del texto de Ignacio Vilariño la agilidad y la ironía de un texto «que entronca con el teatro de Cachiporra en la tradición de Barriga Verde, Blanco Amor y Dieste».

En la modalidad de teatro para niños, el Barriga Verde recayó en Begoña García con «Bon appétit», que el jurado definió como «una pieza de estructura clásica que ofrece un canto a la gastronomía»., y en la que están «muy bien aderezados» los ingredientes dramáticos y culinarios, además de adaptarse perfectamente al teatro de marionetas.

R., 2009-10-19

Actualidad

Foto del resto de noticias (festival-jazz-lugo-2026.jpg) O XXXVI Festival de Jazz de Lugo ofrecerá do 4 ao 14 de novembro un total de 22 actuacións que combinarán grandes figuras internacionais cunha ampla presenza de músicos galegos en catro escenarios. Conforme ao programa, o Auditorio Fuxan os Ventos acollerá a apertura o mércores 4 co trío do saxofonista e clarinetista cubano Paquito D’Rivera. Neste mesmo escenario actuarán Abe Rábade, o día 8, e Kenny Barron Trio, o 11. No Círculo das Artes sucederanse James Carter Organ Trio, o 5 de novembro; Jogo de Damas, o día 6; Takuya Kuroda Quintet, o 7; Patricia Brennan Septet, o día 12; Erik Truffaz & Antonio Lizana, o día 13, e Clarence Bekker Band, o 14 de novembro.
Foto de la tercera plana (gripe-vacinacion.jpg) O informe da Dirección Xeral de Saúde Pública da Consellería de Sanidade sobre a actividade das infeccións respiratorias agudas referido á semana que rematou o 25 de outubro reflicte que a actividade gripal na comunidade mantén o seu nivel basal con tendencia crecente, constatando un incremento na dispensación de antigripais nas farmacias galegas. En concreto, a taxa de dispensación de antigripais nas farmacias aumentou un 38,9 % na última semana, mentres que a de probas de antíxenos se reduciu nun 17,9 %, tal e como informan as oficinas de farmacia integradas na rede sentinela impulsada pola Xunta, co obxectivo de anticipar a evolución dos virus respiratorios na comunidade.

Notas

A USC impulsa un marco institucional para integrar a IA de maneira responsable, segura e transparente na docencia, na aprendizaxe, na investigación, na transferencia de coñecemento e na xestión universitaria. A iniciativa, aprobada en Consello de Goberno, articúlase a través dun regulamento de aplicación xeral ao que se suma o Plan de Formación en Intelixencia Artificial Responsable (FIAR).
O Campus Industrial de Ferrol reúne a máis de 50 empresas, entidades e asociacións na cuarta edición do FESTALENT, Feira de Empresas e Talento, un evento de referencia que se celebra no Pavillón Municipal de Esteiro. Organizada no marco do programa ImpúlsaT da UDC, a feira conta coa colaboración da Xunta de Galicia, a través da Consellería de Emprego, Comercio e Emigración e da Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional.
PUBLICIDAD
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
HOMENAXES EGERIA
PUBLICACIONES