
El Parlamento gallego instalará en sus jardines especies de flora representativa de 14 espacios naturales autóctonos, con el objetivo de construir un espacio educativo y divulgar sus valores. Así figura en un convenio firmado en Pontevedra entre la presidenta de la Cámara, Dolores Villarino, y el conselleiro de Medio Rural, Alfredo Suárez Canal, mediante el cual se pretende ejecutar la iniciativa denominada El jardín autóctono: el valor de la biodiversidad, que tendrá carácter permanente.
De esta forma, la Cámara dedica su jardín a las especies vegetales autóctonas y a sus paisajes, en especial a las formaciones de matorrales, que tienen un papel ecológico fundamental para evitar la pérdida y erosión de suelos. Para los jardines se ha elegido una serie de plantas representativas del medio rural.
De acuerdo con el convenio, el Parlamento y el Centro de Formación Experimental de Lourizán analizarán la sustitución paulatina de árboles en el recinto por especies autóctonas, para convertirlo en un «escaparate de la riqueza de Galicia», dijo Villarino. Mientras, el conselleiro de Medio Rural ha destacado el compromiso de la Cámara con el monte gallego y con los principios de diversidad y sostenibilidad, para desarrollar en Galicia una nueva política forestal.
Como actividades complementarias para la ejecución del jardín, se desarrollará un programa educativo e interpretativo sobre el jardín autóctono, para divulgar y concienciar de la necesidad de la diversidad biológica.
A edición 2026 artéllase arredor dun formato expandido, con varias datas e localizacións ao longo da provincia, convertendo cada encontro nunha peza dun ecosistema cultural máis amplo. O 6 de xuño, en Expourense será a cita inaugural co rock lendario de Loquillo, o magnetismo vintage de Kitty, Daisy & Lewis e o fenómeno galego do momento, The Rapants. O 31 de xullo, na Praza da Veracruz do Carballiño a banda Burning, ofrecerá un concerto gratuíto; e o 4 de outubro, no Pazo de Deportes Paco Paz, o festival culminará o regreso de Luz Casal a Ourense. Loquillo, icona indiscutible do rock estatal con case cinco décadas de traxectoria, chega en plena xira do seu último traballo Corazones Legendarios, cun directo que revisita os grandes éxitos dunha carreira tan influente como extensa.
Galicia pechou o primeiro trimestre deste ano con máis poboación empregada que hai un ano. Neste sentido, os datos da Enquisa de Poboación Activa (EPA) publicados hoxe e relativos ao primeiro trimestre deste ano reflicten unha suba de 28.000 persoas ocupadas en relación ao ano pasado, lixeiramente superior á do conxunto do Estado e acadando, con 1.178.100, a cifra máis alta nun primeiro trimestre desde 2008. Ademais, a comunidade rexistra a maior taxa de emprego (49,30) nun primeiro trimestre en 18 anos e unha taxa de paro menor (8,96) que no conxunto de España (10,83). Ademais, as taxas galegas de paro feminino (9,51) e xuvenil (24,30) tamén son máis baixas que no conxunto do Estado.