El Tren Nexius se hace con el Paseo de las Avenidas
Este acontecimiento se enmarca dentro de los actos culturales de la Semana Caixanova del Atlántico.

Estaba previsto para las 17.30, y con casi hora y media de retraso, tal y como manda la tradición, hizo su entrada el Nexios recorrido Vigo-Redondela-Real Club Náutico de Vigo. El tren diesel más moderno de cercanías se hizo ayer por la tarde con el Paseo de As Avenidas con motivo de la exposición Vento e Vapor. Cen anos de traballo e lecer en Vigo, que se encuadra dentro de los actos culturales de la Semana Caixanova del Atlántico y en el que se espera viajen cerca de 1.600 esclares gallegos procedentes de Santiago, La Coruña, Ourense y Pontevedra para asistir a esta exposición en la que se hace un recorrido histórico desde finales del siglo XIX y principios del XX, años en los que la vela era el motor de la ciudad olívica para posteriormente dejar paso al vapor, con el que llegaría el desarrollo industrial.
El tren modelo 598, más conocido como Nexios hizo su aparición cerca de las 19.00 horas con aires de grandeza en pleno centro de la ciudad, y en un paseo que habitualmente está cerrado. Desde las 18.00 horas se empezó a notar el nerviosismo en le Paseo, especialmente al ver actuar a Autoridad Portuaria liberando el espacio para que el tren pudiera pasar sin problema alguno. Las preguntas se sucedían y ante la contestación la gente se sorprendía, era como el viejo tranvía recorrieron la ciudad pero muchos años después, un pequeño guiño al pasado. En el Nexios viajaban, además del Secretario General de la Semana Caixanova del Atlántico, Manolo Seoane, el Presidente del Club Franco Cobas y su Comodoro, Ramón Ojea; le acompañaban en este trayecto el Presidente del Club de Vigo de Ferrocarril, Juan ganoso y varios ejecutivos de RENFE.
El 598 'ARD' o 'Nexios' es la nueva versión del 594 TRD, aunque con tres coches en lugar de dos y con basculación (que sólo la llevaban los 594.1). Actualmente hace servicios como 'R-598' en A Coruña - Vigo, Madrid - Plasencia - Cáceres y en Almería - Granada Sevilla.
La exposición Vento e Vapor. Cen anos de traballo e Lecer en Vigo estará abierta de lunes a domingo en la Estación marítima de Vigo, en horario de 11.00 a 14.00 y de 17.00 a 20.30 y con entrada gratuita.
Haizea Lemos (Gabinete de Comunicación RCN Vigo) , 2006-10-03
Actualidad

O ciclo de concertos Orballo Cultural vén de presentar a súa edición 2025, que se celebrará entre os meses de maio a setembro. Este ciclo propón levar ata distintas localidades da xeografía galega, concretamente aos concellos de Estrada, Tomiño, O Porriño, Ribadavia, Muxía, Noia, Ferrol e Sanxenxo, a artistas da escena musical galega. Entre os nomes xa confirmados están Xabier Díaz & Adufeiras de Salitre, Su Garrido Pombo, Herdeiros da Crus ou The Limboos. O ciclo Orballo Cultural busca unir a variada oferta musical de Galicia co patrimonio cultural e natural de distintas localidades, de tal modo que se pon en valor a rica variedade de opcións turísticas da comunidade. Ademais, integra a gastronomía e a artesanía como valores engadidos, nunha proposta que quere apostar pola sostibilidade e a igualdade.

A exposición afonda na realidade das cantareiras dende o século XVIII ata os nosos días. Daquelas, as mulleres das aldeas tocaban por pura necesidade, xa que non había outra maneira de escoitar música ca creándoa. Frei Rosendo Salvado e Rosalía de Castro xa se interesaron no seu tempo polas cantigas populares galegas considerándoas 'pura poesía, sen artificio' a pesar de estar nunha lingua diferente da oficial e proviren de mulleres labregas, de clase baixa. Rosalía foi, de feito, quen máis se identificou con esa literatura, empatizando co sentimento do pobo e levándoo ás altas esferas da época. A mostra tamén recolle, a través de varios documentos, o interese de persoas estranxeiras como Dorothé Schubarth, Alan Lomax ou Gustav Henningsen pola nosa tradición.
Notas
A Universidade de Vigo participará en cinco novos proxectos para desenvolver tecnoloxías innovadoras no ámbito aeroespacial e farao da man de empresas de relevancia internacional que lle achegarán á institución preto de 1,5 millóns de euros. Estas novas iniciativas desenvolveranse no marco do Programa Tecnolóxico Espacial (PTE), promovido polo Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades a través do Centro para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación (CDTI).
AWKE naceu co obxectivo de contribuír á mellora das competencias básicas, especialmente a competencia en comunicación lingüística, plurilingüe e intercultural. Apoia plans de transformación dixital en educación primaria e secundaria; isto inclúe o desenvolvemento da pedagoxía dixital e a experiencia no uso de ferramentas dixitais para os docentes, incluídas tecnoloxías accesibles e de apoio, e a creación e o uso innovador de contidos educativos dixitais.