Notas de prensa

'Fugas e Interferencias' busca seguir ampliando a reflexión académica arredor da performance

Fomentar unha reflexión académica en torno á performance é o propósito central do Congreso Internacional de Arte de Acción Fugas e Interferencias, que o grupo de investigación PE4 Imaxes e Contextos, da Facultade de Belas Artes, promove coa colaboración da Vicerreitoría do campus de Pontevedra e o Centro Galego de Arte Contemporánea (CGAC).

Co obxectivo de sumar as achegas dos investigadores e investigadoras á súa sétima edición, que se desenvolverá entre o 16 e o 18 de setembro en Pontevedra e Santiago, este congreso abriu o prazo de presentación de propostas de comunicacións, dirixido a seleccionar os traballos que formarán parte das diferentes mesas que integran o programa do único foro académico centrado na performance que se leva a cabo en España.

Coa sede da Vicerretoría e o CGAC como sedes, a VII International Performance Arte Conference Fugas e Interferencias manterá en 2022 o seu formato habitual, no que as conferencias e as mesas de presentación de comunicacións se combinan cun programa de performances. Os estudos presentados polos diferentes investigadores e investigadoras reuniranse posteriormente no libro de actas dun congreso que, desde a súa primeira edición en 2016 recolleu nas súas publicacións preto de 70 comunicacións centradas nunha disciplina artística pouco abordada, como recoñecen os seus responsables, desde o ámbito académico. “Penso que a creación dun corpo teórico que achegue innovación ao campo é algo que vai custar tempo”, recoñece o profesor de Belas Artes Carlos Tejo, codirector do congreso xunto coa investigadora e comisaria Marta Pol. Nese senso, pese a que “no estudo da performance en Galicia hai un antes e un despois de Fugas e Interferencias” e de que este congreso “abriu unha oportunidade única no panorama académico en Galicia e en España para estudar e analizar” esta disciplina, Tejo recoñece que “aínda queda moito por facer”, ao que Pol engade que “temos que admitir que o camiño iniciouse, pero fáltanos moito por percorrer, investigar, mostrar e divulgar”.

Catro eixos de análise

Ata o 27 de marzo permanece aberto o prazo de presentación de resumos para este congreso, cuxo comité científico fará público en abril as propostas seleccionadas, dispondo os seus autores e autoras de prazo ata o 26 de xuño para remitir o artigo completo. Estes, segundo recolle a convocatoria, deberán pór o foco nun dos catro eixos temáticos que centran o congreso; a reflexión teórica sobre a arte de acción; o seu “carácter híbrido e como esta práctica evolucionou ata incorporar estratexias visuais ou escénicas”; as “posibles interaccións” co contexto político, dentro da que se presta unha “especial atención á natureza da arte de acción desde unha perspectiva de xénero, teoría e arte feminista, a nova masculinidade e o queer”; e comisariado de performance.

Deste xeito, sinalan os seus responsables, “o obxectivo fundamental” deste congreso “céntrase na análise dos novos comportamentos da arte de acción”, tanto desde a práctica como desde a reflexión teórica. “Como todo tipo de arte, a performance tamén sofre un proceso de evolución que pode provocar cambios na disciplina”, sinala Tejo, ao que Pol engade que “a arte de acción como linguaxe artística vaise adaptando aos inputs e ás demandas da sociedade”. Deste xeito, poden producirse cambios “profundos e apenas perceptibles debido á súa contemporaneidade”, engade esta investigadora. “En cada época atopamos constantes que poden definir un estilo”, sinala Tejo, quen recoñece o “grao de madurez importante” que a performance alcanzou na actualidade no ámbito galego, onde as e os artistas que traballan con esta disciplina amosánse hoxe “máis libres no estilo, menos partícipes dunha ‘escola’ determinada e con moita máis autonomía creativa”.

Universidade de Vigo, 2022-02-11

Actualidad

Foto del resto de noticias (libros.jpg) Máis de 3.000 alumnos e alumnas, tras ler as obras finalistas, emitiron as súas valoracións para escoller as obras gañadoras das sete categorías. Os títulos seleccionados na categoría Infantil foron Caderno de cores e cancións, de Magín Blanco e Sonia García, como ilustradora, e está editado por Galaxia. Na de primeiro e segundo curso de Educación primaria foi distinguido Violeta parapluie e outras historias de xente pouco corrente de Ramón D. Veiga, publicada por Edicións Embora. Na segunda categoría distinguiuse A pulga espacial de Xabier Domínguez e Alba de Evan.
Foto de la tercera plana (comunicacion.jpg) A Xunta publica a consulta previa para unha nova Lei de servizos dos medios públicos de comunicación audiovisual de Galicia para a sociedade dixital, que se adecúe á normativa europea e á realidade que trouxeron consigo os cambios tecnolóxicos dos últimos anos. As modificacións introducidas pola Directiva comunitaria 2018/1808, polo Regulamento comunitario 2024/1083 e pola recente Lei 13/2022 xeral de comunicación audiovisual, xunto cos avances tecnolóxicos, obrigan a reconsiderar o vixente texto legal.

Notas

O próximo día 8 de maio terá lugar no Xardín das Pedras que falan (xardín traseiro do Colexio de Fonseca), ás 20.00 horas e con entrada libre, a segunda edición do MilongUSC. Nesta ocasión, contará coa participación dos alumnos do curso de Danza-tango 23/24 da USC que, baixo as ensinanzas dos profesores Chusa Pérez de Vallejo e Ezequiel Merlo, amosarán o aprendido neste curso.
A Facultade de Educación e Traballo Social do campus de Ourense acolleu a xornada 'Inclusión e deporte. O deporte como clave para intervir socialmente'. Nela reivindicouse o papel da educación social no deporte, convidando a egresadas deste centro, educadoras sociais, a expor boas prácticas desenvolvidas neste eido en diferentes entidades da cidade.
PUBLICIDAD
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
PUBLICACIONES