Opinión en Galicia

Buscador


autor opinión

Editorial

Ver todos los editoriales »

Archivo

Falemos da crise, outra vez.

lunes, 23 de septiembre de 2013
Ultimamente rexeito falar da crise. Non porque non me afecte tanto como a calquera fillo de veciño deste e outros países, excluíndo aos privilexiados, sobre todo deste país. Pero dáme en pensar que a crise é un momento de ruptura, o instante en que se manifesta o que estaba a xurdir cociñándose no interior de algo e de súpeto estala. Así as capas tectónicas xúntanse baixo a superficie e no val plano inicia a ascender unha montaña virxe. A auga do río discorre arando a superficie do val e cando se encontra cun desnivel da canle, convértese en fervenza.

A crise devén dun pasado que a creou e non pode ser futuro xa que vive nun presente circunstancial e aí remata, xa que o futuro está reservado ás súas consecuencias e nada máis, nin nada menos. Pero como o val e o río, ata que se manifesta esa circunstancia traumática, pasado e futuro non existen ao non ter ese epítome como referente, xa que o momento crítico é a consecuencia do pasado e consecuente do futuro.

Polo tanto non se pode vivir nunha crise permanente, agás que no colmo do nihilismo se acepte a crise como a naturalidade do vivir. Manifestación da angustia existencial levada ata o seu último extremo. Co cal, o val sería unha inexistente planicie e os picos de serra das cordilleiras o noso hábitat natural. Dende logo, as arritmias das bolsas de valores e da prima de risco, ambos os dous resultantes e ao mesmo tempo, desencadeantes dos condicionamentos económicos e a súa influencia no social, móstrannos ese panorama de convalecente coas constantes vitais cabalgando desbocadas a punto do shock.

Aceptando que a crise é ese momento circunstancial (o estalido que revela o mal funcionamento da maquinaria. A manifestación de que ese ruidiño que emitía o coche e ao cal non lle queriamos facer caso, converteuse na rotura dos freos xusto cando estabamos a coller esa pronunciada curva un pouco bastante a máis velocidade da que deberíamos) poderiamos analizar as causas e creo que isto xa se fixo, con profusión e dende os distintos ángulos, por premios Nobel, economistas das grandes universidades, cerebros privilexiados e dende os organismos de todo tipo a favor e en contra da ideoloxía dominante, etc. É dicir factótums do liberalismo económico máis liberal dende e con Friedrich Hayek na mente e sisudos contrarios; polo tanto non creo pertinente abundar niso. Tampouco considero necesario falar aquí das consecuencias evidentes ben sabidas e sufridas por todos, case imposibles de enumerar dado as ramificacións que dende a obxectividade da economía reverte no social e dende alí, subxectivamente, no persoal coa súa carga de dor e sufrimento.

Non obstante si me gustaría precisar os efectos colaterais (consecuencias subxacentes) deste estado no que vivimos arestora, e que como lastre, mesturados entre o lixo que ese río arrastra despois de saltar a fervenza, quedan ao descuberto.

Refírome non aos escándalos da corrupción, nin da dilapidación, nin das mentiras dos políticos e moitos etc. Quixera sinalar as consecuencias destes danos colaterais e que se poden resumir nestas ás que, sen dúbida, se lle poden engadir outras de igual ou maior valor.

O recoñecemento de culpa como exoneración da culpabilidade. Incidindo no feito de que se alguén é xulgado e é considerado culpable, a súa exoneración xustifica a reiteración do feito delituoso e un acicate para que outros o secunden.

O uso continuado do nepotismo como forma de outorgar postos de traballo e favores a beneficiarios que se converten en súbditos do outorgante e o outorgamento de voto nunha relación clientelar. Ignorando que este nepotismo é herdeiro directo do servilismo ao que obrigaba o cacique.

A mentira como arma instrumental, recurso exteriorizado, e poida que incluso interiorizado, sen rubor, levando os discursos de Goebbels ata unha perfección xamais soñada polo I I I Reich.

Os mecanismos democráticos como chantaxe. (Tantos votos recibín por tanto tempo, a eles remítome para xustificar as miñas actuacións, independentemente de que cumpra ou non o programa electoral polo cal me votastes).

A xordeira ante as manifestacións populares, menosprezando tanto o número de manifestantes como rexeitando as peticións ou reclamacións.

A indiferenza, non só ideolóxica, tamén práctica, entre goberno e oposición que impide as alternativas.

A falta de credibilidade dos organismos institucionais: partidos políticos, sindicatos, asociacións profesionais.....

Mesmo algo peor, a aparencia de que estas manifestacións, espurias nunha verdadeira democracia, ou cando menos nunha democracia que como toda institución social humana debe buscar o perfeccionarse, están feitas, aparentemente, con crenza absoluta na súa lexitimidade, case co convencemento de que ao devir duns feitos e unhas accións xa consuetudinarios, están avalados polo costume do seu uso. Incidindo nelas cunha ignorancia absoluta dos presupostos éticos máis elementais.

Podería continuar coa enumeración, pero a cuantificación non é importante
agora. Pretendo comprender como foi posible esta degradación da democracia e que medios temos ao noso alcance cos que legalmente poidamos corrixilos. Pero isto é outra historia.

Con este campo sementado deste xeito, que colleita poderemos ter?
Catoira Rey, Rafael
Catoira Rey, Rafael


Las opiniones expresadas en este documento son de exclusiva responsabilidad de los autores y no reflejan, necesariamente, los puntos de vista de la empresa editora


PUBLICIDAD
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
PUBLICACIONES