Opinión en Galicia

Buscador


autor opinión

Editorial

Ver todos los editoriales »

Archivo

Nenos de Escairón

miércoles, 29 de febrero de 2012
Nenos de Escairn Ía eu canda o home viaxeiro (camiñante eu, viaxeiro o home). Entraramos por Vilachá, en Bóveda, onde despacharamos, con moitísimo gusto, todas as cereixas que poidemos da cerdeira do valado de Esperanza -non quedou claro se a cerdeira é dela ou de Manuel da Casa de Baixo-. Pero o valado seguro que é de Esperanza, que seica está trazado case medio pé por dentro da estrema da liña dos marcos. Ou iso parece.

O home viaxeiro quería chegar antes das catro da tarde a Vilasante. Nin me dixo o polo que, nin eu lle pedín razón. De xeito que, en auto camiñante, vagarosos, discretos e calados, deixámonos ir polo estreito, en reviravoltas, cheos de admiración.

Pasadas as ladeiras, nun baixar bonito, case de súpeto, e sen decatarnos das transicións, ollamos uns palmeirais -que se non vira a carballeira xa case ía por pensar de que estababamos nun eido do sur, do máis do sur de Galicia-.

Pero non, era Escairón, un dos núcleos da parroquia de Vilasante, do Concello do Saviñao.

Paramos na fonte a beber. A auga era fresquía. Sabía ben. É decir, sabía a auga competente. Polo tanto non sabía a nada, que é ao que ten que saber a auga da boa natureza de Galicia.

O home viaxeiro quixo deleitarse polas rúas da vila. Eu, lembreille a promesa ofrecida de que iríamos á Casa do Outeiro, o Peago e a Vilaseca a ollar os restos arqueolóxicos, se é que restos quedan. Contestoume, lacónico, como ensimesmado, que teríamos días por diante para andar e mirar. Que quedaba moito, que a parroquia de Vilasante (San Salvador) e o núcleo urbano de Escairón son unha parte dentro dun todo que é o Municipio de O Saviñao.

Pasamos diante do “Círculo Saviñao”. Non entramos. Oimos o chás seco dunha ficha de dominó que parecía definitivo. Seguramente ficara afogado o pito dobre.

O home viaxeiro explicoume algo da xeografía, xeográfica e humana. Díxome que Escairón, xunto con Currelos, é un dos dous núcleos urbanos do territorio municial. Que ten dúas feiras ó mes, o 8 e o 19. Que celebra as festas maiores na primeira semana de agosto. Que nas festas de Escairón teñen lugar a “carreira de burros” e a competición de “tiro de corda” por parroquias. Que a equipa de fútbol (masculino) seica menea o balón con moito criterio. Que a festa da parroquia de Vilasante, -a das Dores, que ao patrón San Salvador non se lle celebra nada- faise o 15 de agosto. E que, polo tanto, estas, as de Vilasante, son as das sete aldeas ou núcleos poboacionais que a compoñen: A Igrexa, Casadela, Escairón, O Mosteiro, Pacios, O Souto e Vilasante.

Nestas palabras estabamos, á sombra da carballeira, cando chegaron Laika e os nenos, que se puxeron a xogar á agachadiña. E como o home viaxeiro é un metomentodo, meticuloso en exceso, preguntou aos pícaros cal eran os seus nomes e de que nación procedían, mandándome anotar a min ata o máis mínimo alento.

Anotei, claro, pero perdín os papeis e só sei o nome da cadeliña, Laika, que por certo, non ladraba en ruso, que o facía en galego moi puído. Agardo que non se entere o home do meu esquezo e da perda do papel, que sabendo do seu arranque, pódelle dar grande furor e se lle producir un embolo.

Pero volvendo aos nenos, o home viaxeiro botoulles un discurso sobre a reencarnación de Laika e sobre non sei que do Spunnik, do bo falar galego de Escairón, dos cantares da agachadiña e non sei que máis das uveiras da Ribeira Sacra, dos lamavís e dos romanos. Todo nun revolutum, tan amplo e diverso para min, que non sei discernir por dereito tanta e tal elevadísima plática.

Os nenos escoitaron con educación (boa crianza amosaron, para aturar atentos a un intruso estrano) e Laika, a cadeliña, cos seus ollos redondos, miraba fixamente coma se entendese a parrafería -que ao mellor entendeu-

Os home viaxeiro anotou nun papel, con letras grandes en caligrafía maiúscula, unhas polainas versificadas. Urxiu aos nenos para que leran a escrita, con música de pandar (de xogo das agachadas) e cada un deles, -eran catro, sen contar a Laika, claro-, cantaron de corrido sen dubidar nin nos acentos, que unhas tils colgaban de menos e outras de máis

O home ficou gaio. Eu canso de escribir á pluma, pero contento tamén, por terme na carballeira de Vilasante. Por mirar a Laika e aos nenos de Escairón

A agachadiña

Morreu unha lebre,
morreu un coello.
Morreron as pombas
no regueiro vello.

Mira que te cacho,
mira que te collo.
Ao ben agachado
píllano serodio.

A miña madriña
coceu un pantrigo,
moletes redondos
e bolos con figos.

Agocha onde queiras,
mais agocha axiña.
Irei a buscarte
coa miña madriña.

Na Igrexa, regalo,
no Souto, castiros.
En Pacios un gato,
que ten o meu tío.

Mosteiro, lizgairo;
Vilasante, son;
Casadela, gaio;
canto en Escairón

Alaós, alaós, alaós!
Abertos de ollos
voume cara a vós!

O pícaro apandador, sen saír da roda, en asexo permanente. Os agochados, detrás dos carballos e palmeirais, perdían a paciencia e deixábanse ver. Sempre apandou Laika, ¡pobriña!. Non sei se por rusa, reencarnada, ou por cadela.
Gzlez.Vigo, Marcial
Gzlez.Vigo, Marcial


Las opiniones expresadas en este documento son de exclusiva responsabilidad de los autores y no reflejan, necesariamente, los puntos de vista de la empresa editora


PUBLICIDAD
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
PUBLICACIONES