Opinión en Galicia

Buscador


autor opinión

Editorial

Ver todos los editoriales »

Archivo

Traballo en equipo: CGAC - Museo Gaiás

jueves, 14 de diciembre de 2023
Os 30 anos do CGAC celébranse ocupando unha planta do CGAC e outro do museo da Cidade da Cultura, nunha exposición que recolle a maioría das pezas da súa colección e que leva o título de Traballo en equipo, porque se realiza entre dúas sedes, porque nunha delas cóntase coa colaboración doutra comisaria e porque eses trinta anos son o resultado do labor de varios directores.

No folleto explícase claramente. Santiago Olmo, o director actual, lembra cada un dos anteriores dende a primeira exposición de Maruja Mallo comisariada por Pilar Corredoira Traballo en equipo: CGAC - Museo Gaiás"un xesto que transmite a vontade de integración na modernidade recuperando o legado das vangardas e, en certa maneira, tamén do exilio (...) puxeron de relevo certos aspectos que vinculaban o traballo desta artista coas futuras derivas da arte feminista ou coa performance") ás direccións de Antón Pulido, Gloria Moure, Fernández Cid, Manuel Olveira e Miguel von Hafe. Puntualiza como foi elaborándose a colección e se vai xogando entre o centro de arte e o museo e as grandes exposicións que tiveron lugar. A exposición que visitamos na sede leva o nome de Unha historia posible do CGAC, polo tanto comeza co edificio e o seu arquitecto, creador tamén do mobiliario que pasa a ser exposto nunha das salas.

Afirma Olmo que "os retos do museo sitúanse en gran medida en centrar a tensión entre o máis próximo e o máis distante, entre o barrio e mundo, entre a proximidade e a conectividade", cada vez máis como museo ("desde 1999, e malia non ter perfil de museo, iniciase unha colección que responde á historia do centro") sen deixar de funcionar como centro de arte. Nesta colección que provén da Colección Xunta de Galicia e da Colección ARCO, as doazóns e as compras posteriores sitúanse as obras nun marco temporal que comeza en 1950.

A mostra repasa as exposicións a través dos catálogos e obras máis representativas e engade dúas intervencións de artistas galegos de media carreira. Suso Fandiño coloca "un rótulo luminoso para reivindicar o papel do museo e pór en valor a súa integración no tecido urbano, social e cultural da cidade. Visible de día e de noite desde diferentes puntos da cidade, esta icona de situación funciona como reclamo e como convite a reflexionar sobre os vínculos creados polos museos cos seus públicos". "O CGAC está aquí" aparece na parte superior da fachada.

Xa "formando parte da exposición individual no museo Pisando charcos e como expresión da vertente máis instalativa do seu traballo, Almudena Fernández Fariña concibiu unha pintura site-specific para as paredes do vestíbulo do centro. "Flor e acanto" vincula as liñas e os planos do edificio de Álvaro Siza Vieira coa ornamentación vexetal presente na fachada da veciña igrexa de San Domingos de Bonaval."
Sampedro, Pilar
Sampedro, Pilar


Las opiniones expresadas en este documento son de exclusiva responsabilidad de los autores y no reflejan, necesariamente, los puntos de vista de la empresa editora


PUBLICIDAD
ACTUALIDAD GALICIADIGITAL
Blog de GaliciaDigital
PUBLICACIONES